Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2003, 18:36
poesiefox
poesiefox is offline
Het is nog steeds een mysterie voor sommigen, terwijl wij op het forum hier allang hele topics erover vol hebben geschreven, vandaar de volgende oplossing:

in telegramstijl geven we hier wat je echt wel en niet moet doen. Herhaal geen tips van je voorgangers, het is de bedoeling dat dit topic een soort tien geboden voor een soepele eerste keer wordt.

Ik begin met voor mij de gulden regel:

1) doe het niet zomaar met de eerste de beste, maar wacht desnoods een paar jaar op een jongen waar je stapelgek op bent en die jouw maagdelijkheid waard is.
Oud 11-06-2003, 18:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 11-06-2003 @ 19:36:
1) doe het niet zomaar met de eerste de beste, maar wacht desnoods een paar jaar op een jongen waar je stapelgek op bent en die jouw maagdelijkheid waard is.
Mag het voor mij ook een meisje zijn?

En ja, het betekent heel wat voor mij.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 18:46
Fly-girl
Fly-girl is offline
2) Zorg ervoor dat je de tijd voor elkaar hebt/neemt en dat je elkaar goed (genoeg) kent zodat je een 'ontspannen' eerste keer kan hebben

*btw, voor de stresskippen onder ons, ik vond het nergens voor nodig en ik was zelf ook niet gestresst ofz toen het nog zou gaan komen. Bij mn vriend en ik was het gewoon zo dat het er 'toevallig' een keer van kwam tijdens het logeren *
Oud 11-06-2003, 18:51
Verwijderd
3) Wees niet bang aan te geven wat je wel en niet prettig en lekker vind. Om dit duidelijk van jezelf te weten is het handig je eigen lichaam goed te kennen van te voren, dus experimenteer zelf al een beetje, dan ben je met 1 van de 2 deelnemers in ieder geval vertrouwd
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 19:07
Xanatos
Xanatos is offline
4) Zorg er voor dat jullie 2en alleen zijn en geen enkele kans op betrapping hebben. neem ruim de tijd! (MINSTENS 2,5 uur!)
Oud 11-06-2003, 19:17
Verwijderd
5. Als je twijfelt of je 't wel moet doen, dan moet je 't dus duidelijk nog niet doen Wacht tot je 100 % zeker weet dat je geen spijt zal krijgen!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 19:19
Verwijderd
6) doe het veilig

(mits je kinderen/ziekten wilt )
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 19:19
pitje
pitje is offline
6.) zorg voor voorbehoedsmiddelen. Zo lullig als je halverwege moet stoppen vanwege het ontbreken ervan....
Oud 11-06-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
saffie schreef op 11-06-2003 @ 20:19:
6) doe het veilig

(mits je kinderen/ziekten wilt )
huh? door voorbehoedsmiddelen krijg je juist géén kinderen en ziekten, toch? Ik denk dat je 'tenzij' bedoelt
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 19:24
Achttien
Achttien is offline
7. Zorg dat je erom kan lachen als er bijvoorbeeld iets mis gaat, en verwacht niet dat het allemaal in een keer goed gaat.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 19:25
Xanatos
Xanatos is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 11-06-2003 @ 20:21:

huh? door voorbehoedsmiddelen krijg je juist géén kinderen en ziekten, toch? Ik denk dat je 'tenzij' bedoelt
mits1 (het ~, ~en)
1 voorwaarde

mits2 (vz.)
1 [Belg.] op voorwaarde van, onder beding van

mits3 (vw.)
1 op voorwaarde dat
mits betekent ook tenzij

8) zorg dat je weet hoe een condoom werkt, klungelen bederft de spanning.
Oud 11-06-2003, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Xanatos schreef op 11-06-2003 @ 20:25:
mits1 (het ~, ~en)
1 voorwaarde

mits2 (vz.)
1 [Belg.] op voorwaarde van, onder beding van

mits3 (vw.)
1 op voorwaarde dat

mjah, dat bedoel ik
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 20:10
poesiefox
poesiefox is offline
9) Begin met voelen en zoenen, ga dan wat zuigen en likken, en pas als je elkaar alle hoeken van het orgasmekamertje kunt laten zien, mag je eens aan geslachtsgemeenschap gaan denken.

Het wordt niet bij toverslag superlekker als dat ding erin wordt gestopt. Als je het ervoor niet lekker vindt, moet je nog even oefenen.
Oud 11-06-2003, 20:34
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
10) Kijk goed uit met wie je het doet. Zorg dat je er geen spijt van krijgt, zorg dat het de goede persoon is. Het is toch wel een grote (symbolische) gebeurtenis in je leven, de eerste keer. Van welk geslacht jij en je partner zijn maakt niet uit. Als jongen is het evengoed de eerste keer dat je zoiets 'raars' doet (ik vind het iets raars ).
Doe het dus (voor de eerste keer zeker!) niet met een slet, niet met iemand die al 50 anderen heeft gehad. Zoek iemand die er evenveel waarde aan hecht, iemand voor wie het ook veel betekent.

Ik ben zelf nog maagd, maarja. Zo denk ik er dus over.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 21:28
Verwijderd
11)of kan dat niet bij de 10 geboden

Zorg dat je op een plek bent waar je je ontspannen voelt. Dus niet achteraf in een steegje, maar gewoon lekker in je (een) bed
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 21:34
Mark
Mark is offline
Ohhja, ik vind zelf de ochtend na de sex ook heeeeeel belangrijk.
Oud 11-06-2003, 22:19
snarl
snarl is offline
plan het vooral niet. laat het gewoon gebeuren, dan ben je veel meer ontspannen.

(nouja, laat het gebeuren met degene met wie je het wilt, wanneer je dat wilt. maar het kan volgens mij beter toch-nog-een-klein-beetje-onverwachts-komen)
Oud 12-06-2003, 08:40
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
12) Evalueer (desnoods met z'n tweeën)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 08:40
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
of was dit nou 13 of 14?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 09:06
metalgirl
metalgirl is offline
13) Zorg dat je je van tevoren netjes geschoren en gewassen hebt, je voelt je dan prettiger en dat komt het zelfvertrouwen ten goede. Hoop ook dat je partner hetzelfde gedaan heeft...
Oud 12-06-2003, 09:15
BELLEKE
BELLEKE is offline
14) heb geen schrik erover te praten met je partner als dit je wat meer zekerheid kan geven, pas dan weet je ook of het goed zit...
Oud 12-06-2003, 09:34
Verwijderd
15) Ga de prestaties van de ander niet bekritiseren als hij ook zijn of haar eerste keer is, ook als je iemand ontmaagd: nog niets zeggen van hoe diegene het doet. Doe dat pas na een paar keer. De eerste keer kunnen wanprestaties namelijk heel goed door de zenuwen komen... en ook kunnen de zenuwen juist betere prestaties veroorzaken (eerste keer met m'n vriend verloor hij z'n erectie steeds, is hem daarna niet echt meer overkomen.... maar eerste keer met m'n ex-vriend duurde 10 minuten en 't heeft met hem daarna nooit meer zo lang geduurd, afgezien van de keren dat hij eerst masturbeerde en we dan pas sex gingen hebben)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 09:45
unpopular
unpopular is offline
16) zo veel heibel er over maken , tis niet echt dat ik nu verwacht dat mensen er rustig op worden na al deze regels sorry hoor maar ik vind toch echt dat er te veel van gemaakt wordt.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 09:51
sgoolgirl14
sgoolgirl14 is offline
17) Doe het condoom goed om(als je het gebruikt hoop het wel)
Oud 12-06-2003, 10:05
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
18) pak het goede gat
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Ereshkigal schreef op 12-06-2003 @ 09:40:
12) Evalueer (desnoods met z'n tweeën)
T'is geen praktische opdracht

Ik vond de mysterie die erom heen hing na de eerste keer om het weer een tweede keer etc te gaan doen juist zo fijn. Alles hoeft niet voorgekauwd te worden. Misschien is het soms goed erover te praten als het niet helemaal lekker gaat.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 10:18
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 12-06-2003 @ 11:17:
T'is geen praktische opdracht
evalueren is toch goed om te weten of je elkaar goed aanvoelde, wat de een leuk vindt of net niet en ...
Oud 12-06-2003, 10:25
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
idd
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 10:48
Vevay
19 (o.i.d)) Zeg het altijd als het (teveel) pijn doet. Ga niet krampachtig zeggen dat je het heeerlijk vindt (terwijl je sterft van de pijn) als hij erom vraagt of het goed is.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 11:34
Dark Angel
Dark Angel is offline
20) het hoeft niet de eerste keer perfect te gaan. Sex moet je leren, en als je de eerste keer in ieder geval goed met je partner kon praten dan komt dat oefenen vanzelf wel

21) Gebruik condooms, en als je aan de pil bent, dan in ieder geval glijmiddel.
Oud 12-06-2003, 11:50
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Bij mij ging het ook wel zonder glijmiddel hoor...(deed wel wat pijn in het begin)
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 13:16
Fa Sai
Fa Sai is offline
gewoon onthouden dat het niet echt een big deal is, mensen maken er zo'n ophef over, dat is echt niet nodig.
Kijk, sex is leuk en lekker, maar sex is het niet waard om zenuwachtig of ongelukkig door te worden (door bijvoorbeeld een 'wat minder leuke' eerste keer, of dat je nog maagd bent op je 21e ofzo).
Da's zonde van je tijd man!
Als je er zo over denkt, dan gaat het ook vanzelf, maak je je niet druk, en dan wordt het ook leuker!
Oud 14-06-2003, 18:55
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Dark Angel schreef op 12-06-2003 @ 12:34:
20) het hoeft niet de eerste keer perfect te gaan. Sex moet je leren, en als je de eerste keer in ieder geval goed met je partner kon praten dan komt dat oefenen vanzelf wel

21) Gebruik condooms, en als je aan de pil bent, dan in ieder geval glijmiddel.
Dark Angel!!!

Welkom terug!
Leuk jou weer eens te zien hier...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten