Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2003, 11:40
niceman1984
niceman1984 is offline
Lemmer- Al meerdere keren zijn er pogingen ondernomen om in de gemeente Lemsterland de vervoersbijdragen in het kader van de Wet Voorzieningen Gehandicapten aan te tasten. Enkele jaren geleden wilde men op die bedragen geen prijscompensatie meer toepassen en speculeerde men zelfs - door veel lagere bedragen die in bepaalde andere gemeenten betaald werden ten voorbeeld te stellen - ook nog op een forse verlaging van de forfaitaire uitkeringen. Door actie van de gehandicapten in de gemeente met steun van de NCPN (Nieuwe Communistische Partij Nederland) is dat alles toen niet doorgegaan.

Nu wordt echter een uitspraak van de Centrale Raad van Beroep in een individueel geval aangegrepen om te verkondigen dat nu een forse verlaging niet meer uit kan blijven. Ook de NCPN-afdeling Lemsterland kan de juridische en politieke gevolgen van genoemde uitspraak nog niet geheel overzien. De NCPN is echter wel van mening dat de gehandicapten er niet op achteruit mogen gaan.

Al bij eerdere gelegenheden heeft de NCPN-raadsfractie te kennen gegeven dat, als de gemeente Lemsterland er, vergeleken met veel andere gemeenten die meermalen bezuinigd hebben, qua hoogte van de WVG-vervoersbijdragen positief uitspringt, dit ook gezien moet worden als een van de voordelen van de positie die de NCPN in de gemeente inneemt.

Middels een verklaring heeft de NCPN-afdeling Lemsterland een eerste reactie publiek gemaakt.

Goeie actie van kameraad Visser (fractievoorzitter NCPN Lemsterland).
Advertentie
Oud 10-06-2003, 11:48
Martian
Martian is offline
[plaatjestraditie]

[/plaatjestraditie]

'afdeling Lemsterland' is geen nieuws.

Opzouten naar je communisten topic jij.

Beter nog, gewoon opzouten.
Oud 10-06-2003, 12:06
niceman1984
niceman1984 is offline
Met zulk soort berichten wil ik mensen duidelijk maken hoe NCPN actief is voor (betere) sociale voorzieningen in een regio.
Oud 10-06-2003, 12:13
Martian
Martian is offline
de ncpn afdeling lemsterland is geen nieuws! get a life!
Oud 10-06-2003, 12:16
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Martian schreef op 10-06-2003 @ 13:13:
de ncpn afdeling lemsterland is geen nieuws! get a life!
Sukkel, hoef je niet met koeieletters te typen ik ben niet blind, moet je eens kijken in deze forum hoeveel topics er met slotjes zijn, en daar zit je ook nooit in te zeiken.
Oud 10-06-2003, 12:37
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef op 10-06-2003 @ 13:06:
Met zulk soort berichten wil ik mensen duidelijk maken hoe NCPN actief is voor (betere) sociale voorzieningen in een regio.
Er wordt anders helemaal niet duidelijk wát de NCPN dan van plan is te doen tegen dalende voorzieningen voor gehandicapten. Het enige wat er staat is eigenlijk dat áls blijkt dat de gemeente Lemsterland er positief uitspringt in vergelijking met andere gemeenten, 'dat een van de voordelen is van de positie die de NCPN in Lemsterland inneemt'.

Dat laatste vind ik nogal twijfelachtig. Er wordt helemaal niets gezegd over eventuele maatregelen, er wordt alleen gezegd dat áls er iets verbeterd, de NCPN daar dan verantwoordelijk voor is. Nogal makkelijk, he? Gewoon vantevoren roepen dat als het fout gaat het niet jouw schuld is, maar als het goed gaat dat het dan wel door jouw toedoen komt.
Oud 10-06-2003, 13:58
Verwijderd
sorry maar ik vind dit net zo irri als SimShalom met al de israel topics......
Oud 10-06-2003, 14:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Minni schreef op 10-06-2003 @ 14:58:
sorry maar ik vind dit net zo irri als SimShalom met al de israel topics......

Regels voor berichten