Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() en misschien wel een oud medium... maar ik bedoel, vind je het een ouderwets iets? ze worden alsnog veel gemaakt. vooral veel met techno (drum 'n bass), punk/hardcore, metal hehe wel geinig, ik zag ook gewoon nog een EP van Muse ertussen zitten.
|
![]() |
Heerlijk. Je haalt zo'n (liefst gekleurde) plak uit de hoes, legt hem voorzichtig op de platenspeler, zet de schijf aan het draaien, even afstoffen, naald erop, kap omlaag, dan dat gigantische tekstvel tevoorschijn halen en lekker op de bank zitten met een vanilla coke en wat schemerlicht. Ik ben down!
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De meeste mensen weten wel hoe dit moet hoor ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
agree. maar ik doe niet aan schemerlicht. |
![]() |
|
LP's zijn
![]() het ziet er veel 'origineler' uit dan zo'n plastic schijf, het klinkt lekkerder en je kan dr meer mee doen dan met cd's (denk aan scratchen) Bovendien heb je qua LP's een veel breder aanbod van muziek(bij hip hop dan), veel singles zijn alleen op 12" verkrijgbaar en ook veel underground LP's zijn moeilijker te vinden op CD..
|
LP's zijn goedkoop tweedehands te vinden.
Vanwege de afmetingen komt artwork veel beter naar voren. Als je de 12" versie hebt gezien van Abbey Road, Led Zeppelin III, Blonde On Blonde, Dark Side of the Moon dan wil je toch nooit meer dat lullige mini-boekje zien? Het feit dat een plaat twee kanten heeft zie ik als een voordeel. Op veel albums is er een muzikaal onderscheid tussen kant A en B. Bringing It All Back Home van Bob Dylan was op de A-kant elektrisch en op de B-kant akoestisch. De B-kant van Abbey Road is legendarisch en ELO zette op één van de vier kanten van Out of the Blue vier bij elkaar horende nummers en noemde het 'Concerto for a Rainy Day'. Hoe zou je dat doen op een cd? Vinyl: ![]()
|
nou, ik heb laatst per ongeluk een lp besteld.
tering, wat is dat ding mooi. geluid viel me echt mee, ik dacht dat die dingen van dat brakke geluid hadden, maar was echt lekker geluid. dit hoes is echt heel erg mooi... wat dat betreft is een plaat echt heel erg goed, het is alleen groot, je kan niet makkelijk nummers skippen, moet na een tijdje luisteren omdraaien, kan niet op repeat zetten etc. wat dat betreft is een cd handig... ik ben nu een kunstwerkje op mijn kamer aan het maken met die lp dus koop er nog meer bij (anders is het ook zon klein kunstwerkje ![]() hoewel het idd wat heeft om zon ding uit de hoes te halen en dan op de platenspeler te leggen en dan afte spelen ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
en als een cd is afgelopen dan..dan doet er dat ff niet toe maar als een LP is afgelopen dan huppakee dan wordt er een draai aangegeven aan gaan de heerlijkheden door op de andere kant van het vinyl. |
Advertentie |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
LP's zijn leuker om te hebben, je hebt tenminste wat in je handen, en er zijn ook veel speciale versies van.
Het geluid is prima, ik luister toch veelal naar garage rock'n'roll, of dikke "oldies"... van men favoriete bands koop ik meestal gewoon alles, LP en CD, cd's zijn wel makkelijk voor in de auto, wat praktischer...Maar je krijgt niet echt het gevoel van IK HEB WAT GEKOCHT!
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb niet zo veel met vinyl maar dat is misschien ook omdat ik geen platenspeler heb en dus geen lps enzo heb, maar ik wil het best een keer proberen, enige nadeel wat ik er van zie is dat het idd niet in de discman past... en dat je er zuinig mee moet doen enzo, en ik ben niet zo voorzichtig
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
hmm ik weet niet... als ik een ep/lp afspeel, ik vind het geluid gewoon... hmm moeilijk te verklaren (best wel een vreemd iets
![]() maar het klinkt niet zo 'cd'.. het klinkt frisser ![]() (ja nog steeds vreemd) mensjes die nog ergens een lp speler ergens hebben staan, probeer het eens! ![]() en ikzelf heb 2 gekleurde EP's 1tje grijs/silver en 1tje geel/goud.
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Citizens Patrol EP out now + hardcore/punk distro update Crucial Attack | 2 | 11-10-2007 16:37 | |
Muziek |
nieuw spul Verwijderd | 500 | 01-08-2006 17:14 | |
Muziek |
Rise & Fall op Reflections / Face Tomorrow DVD+EP nieuws suz reflections | 4 | 05-08-2005 17:57 | |
Muziek |
Wat heb je het laatst gekocht qua CD's, LP's, EP's, tapes, shirts etc. ? nuclearwarfare | 500 | 10-01-2005 17:04 | |
Muziek |
Het grote Electro/IDM-topic deel 4. HenkMul | 500 | 01-11-2004 19:49 | |
Muziek |
[TIP/HIP] The Good Life - Lovers Need Lawyers EP machina82 | 2 | 24-05-2004 14:25 |