Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2003, 22:02
Verwijderd
Hallo allemaal ,

Een vriendin van me heeft het volgende probleem:
Haar computer is een jaar of 5 oud, het is een pentium 2, even ter informatie, en op een dag werd alles heel groot weergegeven na het opstarten. Het rolmenu van de startbalk vulde ongeveer de helft van het scherm, ter indicatie. Daarna heeft ze het opnieuw opgestart, toen gaf de computer alleen maar de melding:"disk boot failure, insert system disk and press enter". Haar broer heeft toen windows opnieuw geinstalleerd, alle programma's er weer netjes op gezet, alles werkte weer. Nadat de computer weer afgesloten en opgestart was, kwam het weer met "disk boot failure, insert system disk and press enter". Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik dacht zelf dat de harde schijf niet goed vast zou zitten, maar de computer was al een week lang niet verplaatst voordat het hele verhaal begon. Videokaart heb ik ook aan gedacht, maar dat kan denk ik niet, want na het herinstalleren van windows deed alles het dus wel ff.
Kan het misschien ook zijn dat er teveel stof in zit?
Help?

[edit]

Die vriendin wist trouwens ook te melden als een antwoord op een vraag van mij dat dat groot weergeven van alles niet in de veilige modus gebeurde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2003, 22:40
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik denk dat die harde schijf zo ongeveer dood is, dus snel al je bestanden back-uppen en een nieuwe kopen zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 22:56
Verwijderd
Het houd iig gewoon in dat hij de hdd niet kan vinden.
Even pc openchroeven en alles aandrukken en kijken of hij het dat doet..

En doe wat aan je interpunctie.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 23:09
Verwijderd
Hmm. Hdd had ik ook al aan gedacht, maar ik dacht dat het daar niet aan kon liggen omdat windows toen nog 1 keer goed gedraaid heeft. Maar ik zal eens kijken, bedankt voor de tips
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 00:16
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
McLaren schreef op 09-06-2003 @ 23:56:

En doe wat aan je interpunctie.
Offtopic: Aldus mister typtkut

Niks mis met z'n interpunctie!
Oud 10-06-2003, 16:27
Verwijderd
Kabeltjes aandrukken had geen zin, de computer functioneerde verder wel gewoon. De kabeltjes worden gecontroleerd en anders gaat er een nieuw hdd in..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten