Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, ik heb een hele tijd gehad dat ik mijn huidige vriend wel zag zitten... maar mezelf niet verliefd liet worden, en was ook te onzeker om wat te zeggen al hoe wel ik wist dat hij stapel op me was. Maar goed... ja ik moet iemand echt erg leuk vinden om iets met ze te beginnen, als dat niet zo is zit ik in mn hoofd de godganse tijd kritiek te geven en heb ik gewoon een gevoel van "ga weg jij" ik kan gewoon niet hand in hand lopen met een jongen waarop ik niet verliefd ben.. het voelt gewoon verkeerd, en tegen mijn geveolens kan ik niet in gaan... dus jah... langverhaal kort: "Nee"
|
![]() |
|
Denk je dat je toch een relatie moet beginnen als het op zich best goed klikt, maar dat je niet verliefd bent of wat dan ook, als de ander jou vraagt dat te doen?
Ik denk niet dat je per sé verliefd moet zijn. Verliefdheid kan later ook nog komen. Natuurlijk moet je elkaar wel leuk vinden e.d. Ik was in het begin ook niet verliefd op mijn vriendje. Ik vond 'm wel heel erg leuk, maar de verliefdheid was er nog niet. En na iets van 3 weken werd ik alsnog verliefd.
|
Er werd een jongen verliefd op mij. ik vond hem redelijk leuk en aardig maar was niet verliefd. Ik wilde het gewoon proberen voor hem eigenlijk. Na 3 dagen was het al over. ik kon echt niet zo lief en verliefd doen als hij. Het zal best kunnen allemaal, maar het is echt heel moeilijk..
|
![]() |
||
Citaat:
Een relatie gebaseerd op verliefdheid heeft juist geen toekomst.. gezien de verliefdheid toch zal overgaan.. of zie ik dat verkeerd? Want wanneer verliefdheid niet voorbij gaat.. dan is het geen verliefdheid.. maar Liefde.. dan heeft het wél een toekomst.. Verliefdheid is niet Liefde..!!!!!!!!!! Ze hebben nauwelijks ( tot niks ) met elkaar te maken... Verliefdheid is wellicht leuk in het begin en geeft misschien sneller de aanleiding tot een relatie.. maar lijkt me niet echt noodzakelijk.. dan heb je een verkeerd beeld van wat een relatie bevat.. * uit ervaring spreekt * ![]()
||
Citaat:
Heb trouwens al meer dan een jaar een vriend en ben nog steeds verliefd. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En.. nee, liefde kan voort komen uit verliefdheid maar dan alleen als de verliefdheid voorbij is, is vast te stellen of je werkelijk van deze persoon houdt of niet.. hoeft echt niet.. Ik erger me rot aan die verliefde stellen die overal en aan iedereen moeten vertellen dat ze van elkaar houden en dan na een aantal maanden gaat het uit en is er weer een ander waar ze 'van houden'.. "nee, nee, nee.. die ander dat was eigenlijk helemaal geen Liefde.. van * huidige vriend/-in * hou ik écht.." Nou bedoel ik hier niet jou mee hoor..! Laat dat duidelijk zijn ![]() Maar mensen die verliefdheid zien voor Liefde.. hmm Verliefdheid maakt blind.. Liefde maakt ziende..
|
Ja klopt, vefliefdheid maakt voor een groot deel blind, liefde trouwens ook. Jij zegt dat je pas liefde kunt voelen als de verliefdheid over is, das echt onzin. Tuurlijk kun je beide voelen. Ik heb trouwens nooit gezegd dat liefde en verliefdheid t zelfde is, ik weet wel degelijk t verschil. Maar als je een relatie niet op de basis van verliefdheid op kunt bouwen dan lijkt me dr toch iets goed mis.
Het is idd zo dat mensen zoals jij zegt " die overal en aan iedereen moeten vertellen dat ze van elkaar houden en dan na een aantal maanden gaat het uit en is er weer een ander waar ze 'van houden'" vaak niet eens weten wat t betekent om van iemand te houden. Maar komt dat dan omdat ze nog verliefd zijn op elkaar? Volgens jou wel, volgens mij niet. Ach ja boeiende discussies dit ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind van wel. Tenminste, ik heb het zonder geprobeerd (hij verliefd, ik niet) en dat werkte niet. Ik zou het ook niets vinden als ik wel verliefd ben en hij niet. Als we nou allebei zeggen - waarom niet? Dan misschien... maar liever niet. Het is zoveel leuker als je verliefd bent...
|
![]() |
|
![]() |
Tsja ik zou er heel goed over nadenken wil je iets met iemand beginnen waar je niet verliefd op bent.
Heb ik door omstandigheden wel gedaan en dat is heel goed afgelopen, maar de kans dat het fout gaat is zeker wel. Je moet iig wel het gevoel hebben dat je op die persoon verliefd kan worden. |
![]() |
|
![]() |
het schijnt zo te zijn dat je lichaam ongeveer 3 jaar lang een soort hormoon aan kan maken dat je dat verliefde gevoel geeft. vaak is het daarom dat er na 3 of 4 jaar een einde aan relaties komt. iig doordat je verliefd bent vind je alles leuk aan diegene en wil je graag bij diegene zijn, hierdoor kan je relatie groeien en overgaan in liefde. Je leert diegene goed kennen en ziet dingen door de vingers etc, verliefdheid is een soort mechanisme om tot liefde te komen
![]() ![]() btw, ik denk wel dat verliefdheis 'nodig' is. Ik was echt wel gek op mn huidige vriend toen ik wat met hem kreeg, ik heb het gewoon laten groeien en daarna pas verkering met hem genomen. anders zou je de ander ook kunnen laten staan als jij niet verliefd wordt op diegene, dat risico wilde ik liever niet lopen want daar was en is hij veel te lief voor!! ![]()
|
Ik vind dat verliefdheid er moet zijn voordat je aan een relatie begint..
Je kunt wel denken ''ik wordt vanzelf vast wel verliefd op hem/haar'' maar je kunt dat niet afdwingen.. Dus als je niet verliefd wordt; tja maak je het maar weer uit.. ![]() Nee ik denk niet dat dat echt werkt.. Je hebt een relatie met iemand omdat je daar speciale gevoelens voor hebt; verliefdheid, en niet omdat je ''eventueel wel eens verliefd zou kunnen worden op die persoon''
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ~~~ We vinden het tegenwoordig 'nodig' dat er dingen gebeuren, op de juiste plek, het juiste moment.. voordat we durven spreken over Liefde- Dé Liefde.. We stellen regels vast, haast onmogelijke regels.. en voldoet het niet aan deze regels.. alle regels, dan geloven we helaas niet meer in die liefde.. Het valt toch wel op dat vooral de mannen verliefdheid niet nodig vinden.. en vooral de vrouwen wel.. Verliefdheid is zoals vaker vermeld op dit forum, een 'chemische reactie' ![]()
|
Verwijderd
|
Het móét niet, ik heb begrip voor mensen die een relatie beginnen zonder verliefd te zijn, maar ik begin geen relatie als ik niet verliefd ben. Ik heb namelijk over het algemeen helemaal geen behoefte aan een relatie, pas als ik verliefd op iemand ben wil ik dat. En dan word ik ook pas verliefd als ik iemand goed ken, eigenlijk was het bij zowel m'n ex-vriend als m'n vriend zo dat ik al van hem hield nog vóór ik verliefd werd... betrekkelijk veilig, eigenlijk, want zo is een relatie nooit een bevlieging
![]() Bij mijn ouders daarentegen was het zo dat mijn moeders beste vriendin iets had met mijn vaders beste vriend, en dat mijn ouders dachten 'Ach, dan proberen wij 't ook, wel zo gezellig met z'n viertjes', zonder dat ze verliefd op elkaar waren. Na enkele maanden werden ze toch verliefd, na anderhalf jaar zijn ze getrouwd, die andere twee waren al na een halfjaar uit elkaar maar mijn ouders zijn nu ruim 27 jaar samen en nog altijd een van de meest verliefde en goedpassende stellen die ik ken ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|