Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2003, 19:22
Gothic
Gothic is offline
Ik moet in een toneelstuk moeder natuur spelen. Ze is in een rechtzaak tegen de duivel. Nu is moeder natuur vriendelijk, vredelieved ed. Hoe moet ik dat spelen? Ik heb nog nooit zoiets gespeeld...

Ik nam als voorbeeld Diana (van Charles) in mijn hoofd. Beetje rustig lopen, vriendelijk zijn... Maar ik val al gauw uit m'n rol, iemand tips kwa praten, kijken, lopen, staan ed?
Oud 09-04-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-04-2003 @ 20:22:
Ik moet in een toneelstuk moeder natuur spelen. Ze is in een rechtzaak tegen de duivel. Nu is moeder natuur vriendelijk, vredelieved ed. Hoe moet ik dat spelen? Ik heb nog nooit zoiets gespeeld...

Ik nam als voorbeeld Diana (van Charles) in mijn hoofd. Beetje rustig lopen, vriendelijk zijn... Maar ik val al gauw uit m'n rol, iemand tips kwa praten, kijken, lopen, staan ed?
Eens moet de eerste keer zijn.

'k denk dat veel oefenen al uit maakt. En je kunt hiermee ook vast wel buiten toneel oefenen, toch? Ik ben geen 'toneelspeel-kenner', dus echte tips zal ik niet hebben...maar als ik denk aan vriendelijk, vredelievend ed dan denk ik idd aan rustig lopen (iig niet stampen ed), 'lief' kijken (denk dat je naar je vriend kijkt oid), rustig en zacht (maar niet te zacht, want dan verstaat niemand je meer) praten en woorden/zinnen duidelijk uitspreken...mjah, heb je niet echt veel aan, denk ik...sorry. Succes iig.
Oud 09-04-2003, 19:27
kissssssss
kissssssss is offline
Goed ar-ti-cu-le-ren.
Goed dat je een vriendelijk persoon kan spelen ... zou het zelf nooit kunnen

Rustig lopen, niet arrogant kijken, tsja zou het verder niet weten ... sorry.

Groetjes kissssssss
Oud 09-04-2003, 19:28
kissssssss
kissssssss is offline
Leonoor, je was me net voor
Oud 09-04-2003, 20:33
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
niet kwaad kijken! zoals deze smiley haha!
en inderdaad rustig lopen.!
bijv. een hand op iemands anders scvhouder leggen ofzo haha!
Oud 15-04-2003, 14:18
~*ErOs*~
~*ErOs*~ is offline
ik vind vriendelijke personen altijd een soort gratie hebben, een soort aangboren charme. als je die hebt hoef je niet te spelen..:roll-eye: doh, en aders moet je een persoon opzoeken waarbij jij die gratie vind passen/aanwezig zijn, en die proberen te imiteren. dat werkt bij mij.
Oud 16-04-2003, 23:10
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
je moet denken als een goed mens, en je word er een.
Oud 17-04-2003, 19:04
Winner
Winner is offline
Dat is best saai, vriendelijk persoon spelen. Lijkt mij. Had je niet liever die duivel willen zijn?
Oud 17-04-2003, 21:13
Balance
Balance is offline
Open staan voor anderen, dus in een open houding. Dat wil dus zeggen niet met bijvoorbeeld je armen over elkaar staan of naar beneden kijken. Kijk mensen aan en probeer een vriendelijke lach op je gezicht te houden, maar niet overdreven.
Verder contact zoeken met degene met wie je praat en misschien soms een hand op schouder leggen ofzo als dat van toepassing is in het stuk (bij de duivel dus niet, maar ik weet niet of je met nog meer mensen moet spreken?).

Argh, hoe leg je dit uit... Probeer vooral het gevoel vast te houden van alle aardige mensen die je kan verzinnen. Wat je voelt straal je namelijk uit.
Oud 18-04-2003, 19:59
Orpa
Orpa is offline
Rechtop lopen, voeten helemaal afwikkelen, kin mooi omhoog, maar niet zo hoog dat het verwaant word (heb je lekker veel aan ), glimlach , armen losjes langs je lichaam.

Cool dat je zoiets moeilijks wil doen, ik zou het echt nooit kunnen
Oud 19-04-2003, 12:13
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-04-2003 @ 20:22:

als ik jou was zou ik een keer via via Pocahontas lenen/huren, en de scenes van Grootmoeder Wilg bekoekeloeren. Kijk wat haar vriendelijk maakt, ik weet ook wel dat het een boom is, maar haar manier van praten, en de expressie, die kun je wel overnemen. Ga eens een middagje naar het bos, zitten, en dan die rust overnemen, en gewoon beginnen te lopen, dat helpt denk ik ook wel, dan zul je rustiger gaan lopen, elk stapje wat je zet overwegen, en een soort van rust uitstralen, en elke beweging die je maakt afmaken, bijna danserig. Over dat in je rol blijven: daar kun ik natuurlijk niks over zeggen, maar misschien dat je hier iets mee kunt.
Oud 19-04-2003, 12:14
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 17-04-2003 @ 00:10:
je moet denken als een goed mens, en je word er een.
dat zal het m doen jah...
Oud 23-04-2003, 17:22
Siena
Siena is offline
Nooit je stem verheffen en heel mild praten, als je boos moet worden hooguit op een verwijtende toon praten, zoiets.....
Oud 16-05-2003, 21:41
Verwijderd
proberen om te denken aan de liefste persoon op de wereld waartegen je aan het praten bent... je oma ofzo. kwee niet egt, kheb niet zo heel veel moeite met aardig spelen...veel succes dan maar
Oud 17-05-2003, 17:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
tsja, inderdaad overdreven aardig spelen. moeder natuur is natuurlijk hét voorbeeld voor de natuur: vriendelijk, sociaal, eerlijk, noem maar op. dus je kan het je niet permiteren om écht kwaad uit te vallen.
ik weet alleen niet of het een serieus stuk is of juist komisch? want dat is natuurlijk weer heel iets anders.
Oud 15-06-2003, 18:40
da leentjuh
da leentjuh is offline
tis gewoon een kwestie van je goed inleven, je kunt niet zeggen speel zus of zo.. voor de spiegel oefenen kan helpen, je moet t msschn iets overdrijven, maar niet te veel!!

Regels voor berichten