Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2003, 09:59
Verwijderd
Ik was eergisteren lekker lasagna aan het eten, maar het was iets heter dan ik dacht; ik verbranden m'n tong.
Nu zit er op het puntje van m'n tong een vrij grote blaar, 2/3 deel van het puntje zeker.
Hij zit ongelofelijk in de weg, ik kan niet goed praten want dan komt die blaar telkens tegen m'n verhemelte en dat doet echt pijn.
Eten gaat ook niet super, aangezien ik kennelijk toch m'n tong vrij veel gebruik bij eten.

Allemaal nogal onprettig dus;

Wat kan ik doen om die blaar snel te laten verdwijnen? Of moet ik gewoon rustig afwachten?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 10:24
Brown eye
Brown eye is offline
ik denk dat je gwoon het beste kunt afwachten want meestal zijn ze best snel weg!
Oud 17-06-2003, 10:25
kleine wicca
kleine wicca is offline
Ja dat hep ik ook gehad, toen ik te hete thee gedronken had, maar bij mij wasset pas een of twee dagen later. Ik werd wakker met een heel raar gevoel, en toen ik keek zat dr een enoooorme blaar op mn tong (echt wel twee cm. ofsow) maar bij mij wassie al stuk en ik kon het hele vel er zo aftrekken.......en t dee nie zo zeer. Btje vreemd gevoel dat wel, maar doordat het daar altijd nat is in je mond, is de huid (of wat is het) heel erg week.
Oud 17-06-2003, 11:21
Verwijderd
Veel koel water drinken, dan doet het minder pijn... hoe het sneller over moet gaan weet ik niet. Je kunt er natuurlijk geen blaarpleister op plakken...

oh, en geen citrussap of ananassap drinken
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 11:22
Verwijderd
'k Drink idd al veel koud water... maar hij lijkt te groeien
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:48
poesiefox
poesiefox is offline
Vooral laten zitten en niet gaan doorprikken! De blaar biedt bescherming, en een kapotte tong is nog erger dan een blaar. Eet voorzichtig, dus geen knapperige broodkosrtjes die de blaar kunnen beschadigen.

Het zal heus wel vanzelf genezen. ( ja, lasagna, ik ken het...)
Oud 17-06-2003, 15:50
Verwijderd
Ik doe zo rustig mogelijk, maar hij is nog iets groter geworden inmiddels...
En ik moet vanavond uiteten, terwijl ik niet eens fatsoenlijk kan kauwen

en er zit hier een eng beest, ik ga!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:55
Gwinnie
Gwinnie is offline
een pleister
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 16:58
Koning
Koning is offline
fotoooooo
Oud 17-06-2003, 18:18
Verwijderd
alsie met een paar dagen nog niej weg is zou ik toch even naar een dokter gaan eigenlijk.. misschien kan die je helpen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 18:26
ssjpan
ssjpan is offline
Ijs eten?
Oud 17-06-2003, 18:26
Vevay
Citaat:
Sync schreef op 17-06-2003 @ 17:58:
fotoooooo

On: Misschien kun je bij de apotheek vragen of ze een middeltje hebben om er op te smeren.
En vooral veel koud water drinken, niet prikken en er liever ook niet met je vingers o.i.d aanzitten, dan kunnen er nog meer bacterieen inkomen, en weet ik veel wat voor eng gezwel je dan op je tong krijgt.

Probeer ook sambal en citrussapjes te vermijden.

Succes
X
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 18:27
ssjpan
ssjpan is offline
Wat zit iedereen toch altijd te blaten over naar de dokter gaan. Je gaat toch zeker niet bij elk kwaaltje naar de dokter, meestal gaat het vanzelf wel over.
Oud 18-06-2003, 09:15
Verwijderd
Citaat:
ssjpan schreef op 17-06-2003 @ 19:27:
Wat zit iedereen toch altijd te blaten over naar de dokter gaan. Je gaat toch zeker niet bij elk kwaaltje naar de dokter, meestal gaat het vanzelf wel over.
Beter bij elk kwaaltje naar de dokter, dan een keer niet en dan meteen doodziek worden

M'n zus heeft ook een tijdje een soort blaar op haar tong gehad, toen bleek het een soort aandoening te zijn van de tong wat na lange tijd kan ontaarden in huidkanken, hebben ze toen moeten verwijderen enzo, heel gedoe.

Mja, dat van mij komt echt door verbranding.

Het is vandaag al iets minder groot dan gisteren, maar absoluut niet minder pijnlijk. Gisteren dus uiteten geweest en dat was een feest

Maar goed, 't wordt dus al minder, komt wel goed...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten