Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2003, 15:26
Justahboy
Justahboy is offline
kheb er lang nagedacht of ik nou wel een bericht moest plaatsen of niet. kheb toch maar besloten om het wel te doen. wel doe ik het onder een andere naam. want het gaat om 2 vriendinnen. en 1 staat aangemeld bij het forum hier. vandaar dat ik dus anoniem wil blijven.

ik heb nu al 2 jaar een hele goede vriendin. ze is mn beste maatje. we vertellen elkaar alles. ik ben echt helemaal gek op haar want ze is precies wat ik zoek: leuk, lief, eigenwijs, slim, sexy enz. ik heb nooit in mn hoofd gehad dat ik wat voor haar zou gaan voelen. de laatste maanden begon ik ook echt om haar te geven. nu ben ik zelfs al verlieft op haar. ik heb gehoord van anderen dat ze ook helemaal wild van mij is. maar ze is bang om de eerste stap te zetten. ik ben er ook wel bang voor, want bij me vorige relaties (ook mn beste vriendinnen) was het toch anders, het ging me te snel. maar niets stond me meer in de weg om helemaal voor haar te gaan.

tot een aantal weken geleden. ik liep een oude vriendin tegen het lijf die ik al een jaar niet meer heb gezien. op 1 of andere manier begonnen mn gevoelens van vroeger weer naar boven te komen. maar dat is niet wat ik wil. ik weet gewoon zeker dat ik voor de ander wil gaan. die oude vriendin wil wel steeds afspraakjes met me maken. om bij te praten enzo. ik vraag haar steeds wat de reden is dat ze weer contact zoekt maar die wil ze niet zeggen. ik mail alleen met haar. anderen raden me dat ook aan omdat anders ik mn andere vriendin kan kwetsen. vrienden zeggen dat ik gewoon goed moet nadenken wat ik wil. en het rustig aan moet gaan doen. weer een ander zegt dat ik gewoon met beide moet gaan aanpappen, en dan moet kijken wie ik de leukste vind, maar dat vind ik helemaal nergens op slaan.

hoe denken jullie erover? ik denk wel dat ik voor mn 'huidige vriendin' wil gaan. maar wat moet ik met die oude doen die weer contact wil? ik kan nou wel afspraakjes met haar maken maar hoe zal de ander daar dan op reageren. wel weet ik dat ik het gewoon rustig aan wil doen. anderen zeggen dat ik gewoon meteen werk moet maken van degene die ik wil, dus met degene met wie ik nu omga en die gek is op mij...

ik kan nog lang door zeuren maar twordt al veel te lang, dus maak ik er maar een einde aan..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2003, 15:28
hellion
hellion is offline
al voel je echt wat voor die goede vriendin moet je er gewoon voor gaan, ongeacht wat anderen zeggen. Je moet doen wat je gevoel aangeeft, en dat jullie allebei de eerste stap niet durven te zetten, daar heb je dan weer vrienden voor, die kunnen je allicht een handje helpen, veel succes!

(ow ja, en houd het bij mailen met die ander!)
Oud 11-06-2003, 15:29
faith666
faith666 is offline
Zet voor jezelf alles duidelijk op een rij en maak ene keuze, j ekunt ze niet allebei aan het lijntje houden enne....trek je niets aan van de reactie van anderen, het gaat eroom wat JIJ wil.
Oud 11-06-2003, 15:32
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
faith666 schreef op 11-06-2003 @ 16:29:
Zet voor jezelf alles duidelijk op een rij en maak ene keuze, j ekunt ze niet allebei aan het lijntje houden enne....trek je niets aan van de reactie van anderen, het gaat eroom wat JIJ wil.
agree..
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 16:47
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Gewoon het meisje van je dromen achterna gaan, en, ja, tegen die andere zeggen dat je wel gewone vrienden wil blijven, maar, dat je niet verleifd op haar ben, ofzo....

Good luck!
Oud 11-06-2003, 17:01
PardonMe
PardonMe is offline
Je moet inderdaad voor jezelf gaan uitmaken wat je nu eigenlijk precies wilt.
Wil je gaan voor je goede vriendin? Wil je toch weer wat afspreken met die ander? Dat zijn dingen die jij jezelf af moet vragen, wij kunnen dat niet voor jou beantwoorden..

Je schrijft zelf al dat je voor de ander wil gaan, doe dat dan ook, je kent haar al een hele tijd en bent nu al een tijdje gek op haar..
Als je bang bent dat je gevoelens voor dat andere meisje weer gaan opspelen, neem dan geen contact meer met haar op.. Spreek niet met haar af, en geef haar geen kans om in je leven te komen als je verder wilt met die ander. Wil je niet verder met die goede vriendin, zou je best af kunnen spreken met die ander en haar weer opnieuw leren kennen, wie weet wat er uit voortkomt.

Maar volgens mij zit je nog een beetje in dubio, anders had je ons hier niet om raad gevraagd. Vraag jezelf eens af of je echt verder zou willen met die goede vriendin, of blijf je toch liever vrienden, en hoe zit het met dat andere meisje, zouden je gevoelens echt weer boven komen, of zijn het slechts herinneringen daaraan.. En wat zou ze ineens weer van je willen...? Zet het allemaal eens goed op een rijtje voor jezelf..

Ik wil je afraden om met beiden ''aan te pappen'' je moet ze niet allebei aan het lijntje houden vind ik, ook al is dat misschien niet je opzet.. Als dat ene meisje je maar geen duidelijkheid wil geven over haar bedoelingen dan zou ik gewoon geen contact meer met haar opnemen.. Geef ze niet allebei het idee dat je misschien wel meer met ze zou willen, dat zou oneerlijk zijn!
Reageren

Regels voor berichten