Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2003, 13:53
Verwijderd
Hmmmm
ff wat feitjes

Ik ben nu 16, ben vanaf m'n 10e ongesteld, (niet aan 1 stuk natuurlijk ) maar het is me nog nooit gelukt om een tampon in te krijgen..

Dat doet gewoon super pijn, tis net alsof het helemaal dicht zit
Een vinger doet al pijn, of ie nou van mij is of van m'n vriendje

Heel m'n vagina doet daar gewoon al pijn sinds ik het me kan herinneren

Echt kut want ikw il ook gewoon kunnen zwemmen als ik een maandelijkse periode heb,

En ik wil dadelijk ook gewoon zonder gillen (van pijn ipv genot) met iemand naar bed kunnen..

Dus..
reactie?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 13:55
poesiefox
poesiefox is offline
Erg taai en dik maagdenvlies. Dokter! Dan wordt het verdoofd en worden er kleine sneetjes in gemaakt. Dat krijg je anders nauwelijks door.
Oud 12-06-2003, 13:55
Aries
Aries is offline
tja vervelend meis ..
maar begin anders eens met je pink en dan je ringvinger en zo verder...

gewoon een week elkedag even je pink erin en de weer erna je ringvinger en zo verder .. moet lukken was bij mijn vriendin ook zo
succes en anders moet je maar ff meelen ofzo

To_Edje@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 13:57
Raven
Raven is offline
sorry makker maar ik zat WEER opm jou account te klooten
bovenstaand bericht was dus van mij .. niet van aries .. maar ja openbare pc's hier op school he .. dan krijg je dat
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:01
Verwijderd
Jaaah das misschien wel een goede tip..
Ik zal es gaan uitproberen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:07
Verwijderd
Misschien span je onbewust je vaginaspieren aan als je je vagina aanraakt. Porbeer eens een (paar) keer per dag neutrale creme (vaseline of babyzalf) erop te smeren, en dat eventueel als glijmiddel te gebruiken om er na een paar weken eens een pink in te stoppen. Zo went je vagina aan aanraking.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:11
evil_grrrl666
evil_grrrl666 is offline
koop dan glijmiddel ofzo. creme op oliebasis mocht je volgens mij niet in aanraking met je vagina laten komen omdat zich dat aan de vaginawand vasthecht. (had ik ergens gelezen)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:13
Verwijderd
Citaat:
evil_grrrl666 schreef op 12-06-2003 @ 15:11:
koop dan glijmiddel ofzo. creme op oliebasis mocht je volgens mij niet in aanraking met je vagina laten komen omdat zich dat aan de vaginawand vasthecht. (had ik ergens gelezen)
dat is onzin... maar je moet creme op oliebasis wel niet als glijmiddel gebruiken tijdens de sex, omdat het het rubber van een condoom dunner maakt, waardoor dat sneller scheurt.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:17
Verwijderd
Dat had ik ook, zelfs de kleinste tampon kon er niet in.. Toen werd ik op mn 15e ontmaagd, en deed dat gigantisch veel pijn..

Dus ja, naar de dokter of het opbouwen lijkt me een slim idee
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:37
evil_grrrl666
evil_grrrl666 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-06-2003 @ 15:13:
dat is onzin... maar je moet creme op oliebasis wel niet als glijmiddel gebruiken tijdens de sex, omdat het het rubber van een condoom dunner maakt, waardoor dat sneller scheurt.
sorry.. foutje.. niet op basis van olie in het algemeen maar op petroliumbasis.
natuurlijke oliën waren wel goed ofzo.
http://www.the-clitoris.com/f_html/qa_7/qa7_4.htm
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:49
sofie3
sofie3 is offline
Opbouwen met rekoefeningen in bad... ik denk dat ik nu écht wel 'ns moet beginnen met het schijven van een handleiding hiervoor.. deze vraag komt zó vaak langs!!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 16:35
Verwijderd
Rekoefeningen in bad?

How the f*ck voer je die uit
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 16:46
Francesco
Francesco is offline
Heb je het ook al eens heel voorzichtig geprobeerd als je heel opgewonden bent?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 17:34
Verwijderd
Uiteraard..
Gaat beter, natuurlijk
Maar nog niet pijnloos..

Het is natuurlijk een optie om mezelf eerst ff te verwennen voordat ik die tampon dr in stop?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 17:40
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
LoveGirl schreef op 12-06-2003 @ 18:34:
Uiteraard..
Gaat beter, natuurlijk
Maar nog niet pijnloos..

Het is natuurlijk een optie om mezelf eerst ff te verwennen voordat ik die tampon dr in stop?

Eh, hij moet er ook weer uit, en dan is-ie vol met bloed en dus dikker. Zo ben ik ook mijn maagdenvliesje kwijtgeraakt. Deed maar beetje pijn. Bij jou dus niet aan te raden.

Eerst maar eens een tijdje steeds een dikkere vinger erin als je jezelf aan het verwennen bent.
Oud 12-06-2003, 22:11
AngelLena
AngelLena is offline
Het wou bij mij ook pas toen ik wat vaker met iemand naar bed was geweest hoor... Dus da's denk ik niet eens zo raar. Ik ben van mezelf aardig nauw en mijn maagdenvlies was ook niet echt te klein, maar ja, toen kreeg ik een vriend met een ding van 20 cm en een flinke dikte, dat deed de eerste paar keren flink pijn maar dat hebben we heel rustig opgebouwd (eerst vingers, toen alleen eikel, en steeds stukje verder) totdat mijn vagina eraan gewend was... Pas daarna kon ik met het grootste gemak een tampon inbrengen. Maar als je het echt pijnloos wil doen dan zou ik inderdaad naar de dokter gaan voor een paar sneetjes onder verdoving. Voel je tenminste niets van.
Oud 13-06-2003, 06:42
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
anal avenger to the rescue!
er bestaat zoiets als een kokertje wat glibberig is, tampon daarin en dan kokertje naar binnen, gaat een stuk makkelijker, heb ik me laten vertellen. Maar waar je het koopt, en hoe het heet, een idee.

ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik hoop het
Oud 13-06-2003, 10:50
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Bedoel je misschien een tampon met inbrenghuls?
Die is even dik als een tampon, maar is inderdaad gladder dan een tampon zelf, en zou op die manier misschien wel makkelijker in te brengen zijn, maar je blijft met probleem van de met bloed volgezogen tampon zitten. Die is dikker, en moet er ook weer uit. En natuurlijk het ontmaagdingsprobleem. Ik zou er inderdaad of even mee naar dokter gaan, of proberen om het zlef beetje bij beetje op te rekken. Succes.
Oud 13-06-2003, 11:04
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 13-06-2003 @ 11:50:
Bedoel je misschien een tampon met inbrenghuls?
Die is even dik als een tampon, maar is inderdaad gladder dan een tampon zelf, en zou op die manier misschien wel makkelijker in te brengen zijn, maar je blijft met probleem van de met bloed volgezogen tampon zitten. Die is dikker, en moet er ook weer uit. En natuurlijk het ontmaagdingsprobleem. Ik zou er inderdaad of even mee naar dokter gaan, of proberen om het zlef beetje bij beetje op te rekken. Succes.

Nee, die hebben zo'n gemeen scherp randje!
Oud 13-06-2003, 11:10
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
O ja?
Nooit iets van gemerkt zelf.
Hmm.. als ze een scherp randje hebben zou ik ze niet gebruiken. :/
Oud 13-06-2003, 11:58
bumblebee
bumblebee is offline
klinkt als vaginisme.. ik zou dan even naar de dokter gaan, die weet wel meer . Als het echt erg zeer doet moet je niets overbelasten.
Oud 13-06-2003, 12:01
poesiefox
poesiefox is offline
Voor vaginisme zijn de oprekoefeningen met steeds een dikkere vinger en dan twee of drie vingers heel geschikt. De spieren moeten er aan wennen dat er iets in komt. Een meisjespinkje is klein genoeg om mee te beginnen.
Oud 13-06-2003, 12:04
Verwijderd
Gewoon telkens proberen met een vinger, als je bv onder de douche staat of in bad zit. Je kan het ook met glijmiddel proberen, lekker rustig beginnen. Als het pijn doet, stop je... De volgende keer probeer je het rustig weer.

Wanneer je een keer goed je wijsvinger erin krijgt, krijg je er ook een mini-tampon in.. als oefening. Maar probeer het eerst goed met je vinger.

Het eruit halen van je tampon is het makkelijkst wanneer hij goed volgezogen is, dus stop hem erin rond je eerst twee dagen (de zwaarste) van je menstruatie. Dan ben je wat nat en dan gaat het ook wat makkelijker.
Als hij vol is, hoef je nauwelijks aan het touwtje te trekken, alleen een paar korte rukjes en hij komt er al aan. Doordat hij helemaal vol is gezogen, doet het geen pijn, je voelt het natuurlijk wel even, maar daar wen je wel aan...

Goed oefenen dus.

Lukt het echt ook op de duur niet makkelijk om je wijsvinger er in te krijgen wanneer je je bv staat te douchen, of met glijmiddel? Dan kan je er misschien eens mee naar je huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 12:07
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 13-06-2003 @ 13:01:
Voor vaginisme zijn de oprekoefeningen met steeds een dikkere vinger en dan twee of drie vingers heel geschikt. De spieren moeten er aan wennen dat er iets in komt. Een meisjespinkje is klein genoeg om mee te beginnen.
Precies.

Ik heb er in het begin ook veel problemen mee gehad, met seks en met tampons/vingers. Juist doordat ik me herinnerde dat het gevoel niet fijn was (het gevoel op m'n twaalfde... natuurlijk was dat niet fijn). Daardoor spande ik m'n spieren continu samen, als een soort bescherming... Maar door oefeningen met je vingers kan je die spieren laten merken dat dat niet nodig is... en ze zo een beetje soepelder maken.

Je kan jezelf ook rondom je vagina masseren, zodat het lekker los en warm wordt. Daarna eens proberen met een pink en dat opbouwen tot een wijsvinger... Gewoon goed oefenen, met liefde Niet meteen er iets in willen raggen en klaar, dat gaat niet.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 12:10
poesiefox
poesiefox is offline
Goed verhaal Andijvie.
Oud 13-06-2003, 12:51
bumblebee
bumblebee is offline
Maar vaginisme kan ook psychologische oorzaken hebben, (dus dat de spieren samentrekken zodra jij aan je vagina komt door een psychologische reden ) en met spieren oprekken los je dat niet op.

(ik zeg niet dat het niet kan helpen, maar ik zou er eerst een dokter naar laten kijken voordat je zelf gaat prutsen).
Oud 13-06-2003, 13:30
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
bumblebee schreef op 13-06-2003 @ 13:51:
Maar vaginisme kan ook psychologische oorzaken hebben, (dus dat de spieren samentrekken zodra jij aan je vagina komt door een psychologische reden ) en met spieren oprekken los je dat niet op.

(ik zeg niet dat het niet kan helpen, maar ik zou er eerst een dokter naar laten kijken voordat je zelf gaat prutsen).
Het is niet dat je de spieren echt oprekt, maar meer dat ze ( of liever gezegd: je) er rustig aan wennen dat er daar wat gebeurt, zodat ze niet meer van de schrik automatisch samenkrampen. De oprekoefening is absoluut psychologisch. Vaginisme is altijd psychologisch. Het is angst, en schrik.
Oud 13-06-2003, 14:28
Verwijderd
Citaat:
bumblebee schreef op 13-06-2003 @ 13:51:

't Was bij mij ook puur psychologisch, ik heb het er met mijn psycholoog zelfs over gehad (oef, dat kostte me veel moeite...). Ze raadde me aan eerst de angst weg te halen door er over na te denken en zaken zo goed mogelijk te verwerken, maar als je niet precies weet wát je moet verwerken lukt dat natuurlijk niet. Ik wist wel wat ik moest verwerken, maar niet precies hoe... Door gewoon te oefenen ben ik er lichamelijk iig vanaf gekomen, psychisch zit het er nog.

Dus gewoon je psyche laten zien dat het niet vervelend voelt, niet pijn hoeft te doen werkt echt erg goed. Je leert jezelf dat je alles onder controle hebt... dat is super fijn wanneer je dat lukt.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:54
Verwijderd
Super erg bedankt man

Heb ik wat aan

Ik ga straks meteen proberen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 20:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 12-06-2003 @ 15:17:
Dat had ik ook, zelfs de kleinste tampon kon er niet in.. Toen werd ik op mn 15e ontmaagd, en deed dat gigantisch veel pijn..

Dus ja, naar de dokter of het opbouwen lijkt me een slim idee
Heeft dat misschien iets met jouw lengte te maken?

Zou er een algemeen verband bestaan tussen je lichaam (lang of kort) en dit probleem?

LoveGirl, hoe lang ben jij...?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 21:07
Verwijderd
Klein

1.64m
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 21:43
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
LoveGirl schreef op 13-06-2003 @ 22:07:
Klein

1.64m
Voila.
Het verband.

Dusjcrib is ongeveer 1.60... schat ik.

Twee personen is nog niet genoeg als bewijs, maar ik vermoed wel degelijk dat er een verband bestaat tussen dit probleem en je eigen lengte...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 21:52
snarl
snarl is offline
Citaat:
Zou er een algemeen verband bestaan tussen je lichaam (lang of kort) en dit probleem?
ohw, dat lijkt me dus echt interessant (en ik ben niet sarcastisch nu)
maak er een poll over of zo..

verder heb ik hier zelf geen problemen mee gehad dus heb ik ook geen nuttige tips.. sorrie.
Oud 14-06-2003, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 13-06-2003 @ 21:59:
Heeft dat misschien iets met jouw lengte te maken?

LoveGirl, hoe lang ben jij...?
Ik ben 1,62 en had maar een héél klein beetje pijn. Dus er is iig geen absoluut verband.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 20:23
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 14-06-2003 @ 21:15:
Ik ben 1,62 en had maar een héél klein beetje pijn. Dus er is iig geen absoluut verband.
Ik ben 1.72m en ik kon het ook nooit tot ik volledig ontmaagd was... Dus ik denk dat dat verband wel wat tegenvalt. Het is gewoon of je van jezelf al betrekkelijk nauw bent of niet.
Oud 14-06-2003, 20:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
He kut, weg is m'n hele theorie.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 21:03
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 14-06-2003 @ 21:42:
He kut, weg is m'n hele theorie.
Sorry... Can't help it...
Oud 15-06-2003, 09:55
Verwijderd
1.68, veel pijn. Helpt dat je theorie of niet?

Ik denk eerder dat het een verband tussen leeftijd en dit is, hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 09:59
onzekerdoosje:p
onzekerdoosje:p is offline
Ik kan ook nog steeds geen tampon indoen..
het voelt gewoon niet goed...
en nix helpt..
Maar ik heb al wel gewoon sex..
Bij mij deed de eerste x wel pijn..
maar dat komt denk ik ook omdat ik onwijs gespannen was..
Maar idd vingeren vind ik ook nog steeds niet ech prettig voelen..
Maar het komt goed hoor met je meissie

ps. als je wil zwemmen, moet je aan de pil beginnen
en gewoon doorslikken als je nie ongesteld wil worden..
Oud 15-06-2003, 10:12
Günther
Günther is offline
Citaat:
Aries schreef op 12-06-2003 @ 14:55:
tja vervelend meis ..
maar begin anders eens met je pink en dan je ringvinger en zo verder...

gewoon een week elkedag even je pink erin en de weer erna je ringvinger en zo verder .. moet lukken was bij mijn vriendin ook zo
succes en anders moet je maar ff meelen ofzo

To_Edje@hotmail.com
wat ign wil ze mailen dan ik snap t niet hoor, waarom zet je je email in zo'n topic en dan "als het niet lukt mail me maar ff, dan doe ik het wel"
Oud 15-06-2003, 10:42
Janet
Janet is offline
dat heb ik ook...alleen ligt het bij mij aan iets anders waarschijnlijk...
Oud 15-06-2003, 13:07
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
onzekerdoosje schreef op 15-06-2003 @ 10:59:

ps. als je wil zwemmen, moet je aan de pil beginnen
en gewoon doorslikken als je nie ongesteld wil worden..
maarja, dan heb je nog steeds het probleem dat het niet lukt met de seks.. en dat is ook erg vervelend!!
Oud 16-06-2003, 11:25
Raven
Raven is offline
Citaat:
black angel schreef op 15-06-2003 @ 11:12:
wat ign wil ze mailen dan ik snap t niet hoor, waarom zet je je email in zo'n topic en dan "als het niet lukt mail me maar ff, dan doe ik het wel"

NEE DOOS,
mijn vriendin heeft dit probleem ook gehad dus als 't niet lukken wil dan wil ik haar nog wel wat vragen .. is gewoon een lullig probleem .
Maar dat snap jij natuurlijk niet
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 11:27
psychobunny
psychobunny is offline
zelfs niet ob mini?want heel lang geleden ben ik daar ook mee begonnen
Oud 16-06-2003, 11:43
Verwijderd
Lengte heeft er niets mee te maken, misschien wel of je volgroeid bent in de lengte, maar dat denk ik zelfs niet.
M'n zus was 1.50 toen ze met super tampons begon, die knalde ze er zo in, geen probleem, en ze had nog nooit seks gehad. Ik ben 1.70 en een normale tampon deed ietsie pijn, maar alleen te eerste keer.
Ik denk dat het eerder door onwenning komt; je vind het eng om in je vagina te komen omdat je het óf nog nooit gedaan hebt, of het gedaan hebt en het niet fijn vond omdat je toen te gespannen was.
Als je je rustig houdt (eerst warm in bad/douchen etc) dan is het allemaal niet eng

Enne, LoveGirl, lukt het al een beetje?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten