![]() |
||
Citaat:
-de categorie "te mager" met een Queteletindex kleiner dan 20 -de categorie "gezond" met een Queteletindex groter of gelijk aan 20 en kleiner dan 25 -de categorie "iets te zwaar" met een Queteletindex groter of gelijk aan 25 en kleiner dan 30 -de categorie "te zwaar" met een Queteletindex groter of gelijk aan 30. Als voorbeeld zal ik mijn Queteletindex berekenen. Ik ben 1,78 m lang en 80 kg zwaar, wat een Queteletindex Q geeft van 80/1,78^2, ofwel ongeveer 25,25. Omdat dit groter is dan 25 en kleiner dan 30 houdt dat in dat ik in de categorie "iets te zwaar" val. Zou ik in de categorie "gezond" willen komen, dan moet voor mijn gewicht G gelden: 20*1,78^2<G<30*1,1,78^2, ofwel 63,37<G<79,21, dus ik zou met mijn lichaamsgewicht tussen 63,5 en 79 kg moeten zitten om in de categorie "gezond" te moeten vallen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lees mijn post boven die van jou! Daar leg ik uit wat ik bedoel. Het lieve kind is mijn zusje en dies alles behalve dik of gezet of hoe je het ook wilt noemen. Buiten dat ging het niet om wanneer ie te hoog of te laag is, maar vanaf welke leeftijd hij geldig is. En daar reageert niemand op. |
![]() |
|
Verwijderd
|
hier is een vaag verhaaltje erover...
http://home.worldonline.be/~marynisn/bereken_bmi.htm ergens anders staat dit: Vanaf de leeftijd van 18 jaar, dit is in de regel na de groei, is de BMIbruikbaar als indicator voor de evaluatie van het lichaamsgewicht en is het mogelijk om absolutedrempelwaarden te definiëren voor het geheel van de bevolking en hier: http://amstel.wins.uva.nl/~heck/Rese.../opdrachtA.pdf staat nog wel 't meeste in.... alleen is 't wat ingewikkelder. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Bedankt allemaal voor de replies.
Die grafiek begrijp ik idd niet. Kan iemand hem uitleggen? En ik vroeg het gewoon omdat ik ernaar benieuwd was, ik was ermee bezig en toen dacht ik ineens 'volgens mij is dat niet echt van toepassing'. Ik weet niet of ik uitgegroeid ben (denk het wel) maar oke. Ik ben ook pas 3,5 maand 18. Mijn BMI is trouwens 21!
|
Verwijderd
|
de grafiek:
de o-lijn is het gemiddelde. je trekt gewoon een rechte lijn van af je leeftijd recht omhoog. en een rechte horizontale lijn vanaf het bmi wat je hebt. Die lijnen kruisen dus ergens, en op dat punt moet je de grafiek aflezen. stel 't "kruispunt" zit tussen de 0 en de -1 dan heb je dus een iets lager bmi dan de gemiddelde leeftijdgenoot. en bij jouw bmi komt 't ongeveer op de nullijn uit. Dus je bent "gewoon" vergeleken met andere 18-jarigen ![]() (het zegt dus niets over of jouw bmi gezond is of niet, tenzij je weet of de gemiddelde 18 jarige gezond is ![]() Laatst gewijzigd op 12-04-2002 om 14:01. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
gewicht vraagen crazycat | 14 | 23-12-2008 15:43 |