![]() |
|
![]() |
N.a.v. dit bericht:
http://nu.nl/news.jsp?n=159193&c=23 "Israëlische gevechtshelikopters hebben dinsdag in Gaza-stad een aanslag op de 56-jarige Hamas-woordvoerder Abdul Aziz al-Rantissi gepleegd." http://nu.nl/news.jsp?n=159394&c=22 Wat vinden jullie hiervan: woordvoerders moeten onschendbaar zijn. Ik ben voor. Laatst gewijzigd op 11-06-2003 om 17:06. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() okee je hebt iig een goede reden!
||
Citaat:
De eerste keer was echter heel dom.
||
![]() |
Citaat:
toen israelisch domme actie toen raketaanval van palestijnen toen weer israelische aanval en ze hebben ook een vrouw en kindje gedood toen ze die auto van dei woordvoerder bombarderen, die alelen maar gewond aan zn been raakte. moeilijk he, met een helikopter goed raketjes mikken ![]() |
![]() |
|
Woordvoerders onschendbaar maken: Prima plan, alleen totaal niet haalbaar. Je kunt moeilijk zoiemand helemaal blinderen en pantseren.
Het gaat mij niet zozeer om de partijdigheid van de woordvoerder alswel om zijn of haar taak. Als woordvoerder doe jeniets verkeerd dus ik zie sowieso niet in waarom je dan onschendbaar zou moeten zijn. Als je die mensen graag onschendbaar maakt moet je natuurlijk wel van ze eisen dat ze alleen maar woordvoeren en niet uitvoeren.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Goh, dan vraag ik me nu ineens af waar zekere bepaalde personen zijn (ik noem maar geen namen want ik denk dat de mensen me wel begrijpen) om dit recht te lullen
![]()
||
Citaat:
Terrorist: "Dames en heren, mag ik even uw aandacht. Ik ga zometeen deze bus opblazen met jullie erin. Ik wil alle woordvoerders dan ook verzoeken om uit te stappen, u beschikt tenslotte over een beschermde status." Enkele seconden later: "Alle woordvoerders uitgestapt?? Mooi... gaan we..."
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het feit dat bij de hamas de spreekbuis taak en de organiserende taak vaak niet goed gescheiden zijn maken dit soort dingen mogelijk. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Lijkt me geen praktische situatie. Dan zou Sharon in zijn positie als woordvoerder voor het Israelische leger ook onschendbaar moeten zijn, terwijl hij wel betrokken is bij het uitvoeren van terreur tegen de palestijnen.
|
Verwijderd
|
Het onschendbaar maken van woordvoerders is in de praktijk onhaalbaar. Iedere persoon die in het openbaar (al dan niet in de media) verschijnt heeft de kans "geschonden" (aangevallen) te worden...Zelfs de beste bescherming kan nog onvoldoende zijn om 100% onschendbaarheid te garanderen.
Bovendien zijn woordvoerders niet onpartijdig, denk ik. Ook al zijn ze slechts de spreekbuis van hun 'baas'. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Woordvoerders onschendbaar maken, hoe wilde je dat eigenlijk doen? En vooral, wat stel je je erbij voor? Gepantserde limousines en een team van tien lijfwachten? Dat is ten eerste niet haalbaar, zowel financiëel als politiek en ten tweede trekken terroristen zich niets van zo'n status aan. Het is een leuk idee, maar het heeft de instemming van iedereen nodig. En het kenmerk van het Palestinaconflict is nou juist dat er áltijd partijen zijn aan beide zijden die nooit ergens aan zullen toegeven. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hof VS onderzoekt detentie op Cuba Gatara | 74 | 13-11-2003 17:55 |