Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, misschien wel een goed idee, maar dan moeten de straffen voor dierenmishandeling ook omhoog. Nu krijg je maar een boete, hetzelfde als voor vandalisme. Dat moet veranderen. Daarnaast zouden dierenrechten een goed idee zijn, natuurlijk niet voor alle dieren, maar iig voor dieren waarvan duidelijk is dat ze pijn kennen.
|
![]() |
||
Citaat:
Maar er moet natuurlijk wel verschil zijn tussen het doodslaan van een hond en het platmeppen van een mug (noodweer ![]() ![]() Maar het afbranden van een wespennest voor de lol heb ik wél weer problemen mee...de grens is dus zeer moeilijk te trekken...maar als niemand de grens probeert te trekken, gebeurt er nooit iets...
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit deden ze dus niet bij babys, en die hebben ze tot een aantal jaar geleden nog onverdoofd geopereerd....onder veel protest van de ouders hebben ze toch maar met verdoving gewerkt, maar ze bleven er van overtuigd dat ze geen pijn voelden...kgeloof dat vorig jaar pas is bewezen dat ze wel degelijk pijn kunnen voelen.... Ik ben et wel met nare man eens dat er op dit moment geen geld naar forensisch onderzoek kan...maar de regels aanpassen kost geen geld..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wetenschappers kennen slechts niks anders omdat mensen elf ook zo zijn. geen reden om aan te nemen dat zelfs een grasspriet geen pijn kan voelen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
2.Mensen hebben een zenuwstelsel-die bij ons pijn waar blijkt te nemen. 3.Wetenschappelijke conclusie:het zenuwstelsel is noodzakelijk wil je pijn lijden. Kortom, die wetenschap is nergens op gebaseerd. |
![]() |
|
Buiten het feit dat sommige dieren misschien pijn voelen en anderen niet, moeten wij alleen al met respect met dieren omgaan, als was het niet om hen, dan wel om onszelf, aangezien hij heel erg wreed is, die zomaar een dier vermoordt. Ik vraag u die vinden dat gevoelloze dieren wel gedood mogen worden, of het ook goed is een mens te vermoorden als hij bijvoorbeeld onder narcose is.
|
![]() |
|
![]() |
Goed idee, rechtspraak voor dieren en hogere straffen voor dierenmishandeling, zeker als dit zonder reden gebeurt. Het is misschien niet meteen voor alle dieren mogelijk, maar ik denk dat rechtsbecherming voor huis- en boerderijdieren een goed begin is. Wellicht kan dat in de toekomst dan worden uitgebreid naar minder ontwikkelde dieren; voorlopig is het ondoenlijk om berecht te worden voor het doodslaan van een vlieg, al getuigt ook dat natuurlijk niet van dierenliefde en zou je zelfs kunnen beargumenteren dat het onethisch is, omdat ook vliegen pijn voelen.
|||
Citaat:
Citaat:
Hoe kun je leven met het idee dat grassprietjes misschien wel pijn kunnen voelen? Lijkt me best deprimerend. En zo kun je nog wel een stapje verder gaan. Waarom zou water geen pijn kunnen voelen?
||
Citaat:
![]() Maar ja de dader heeft zichzelf al aangemeld. Hij wilde juist lief zijn voor de beestjes en ze eten geven. Schijnbaar is hij van gedachte veranderd. Nu zal die wel weer hulp krijgen van de overheid, zodat ie weer snel terug de samenleving in kan keren en zijn volgende trucje kan uithalen.
||
![]() |
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Water niet. Als het pijn voelt dan zou het in principe net zoveel pijn voelen als het in de zee zit als wanneer ik me ermee douche. het is vloeistof. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|