Advertentie | |
|
![]() |
|
ik rij wel vaak door rood. maar dan wel alleen als er niks aankomt of als het een bocht naar rechts is en ik helemaal rechts van de weg rijdt. dat kan d'r namelijk amper een ongeluk gebeuren daardoor.
nog nooit een ongeluk gehad dus. wel één keer bijna, maar dat kwam door de automobilist. die kwam later nog ff langs me rijden en reed me bijna aan, omdat ie kwaad was dat ik door rood was gegaan...
|
Ik haat het om door rood te rijden..
maar als je met een hele groep bent, staat het zo stom om als enige te blijven wachten. Stiekem schaam ik me wel een beetje als ik door rood rij. trouwens als er niets aankomt ga ik wel gewoon. maar dan moet ik er ook zeker van zijn dat er niets aankomt. |
![]() |
|
op de brommer nooit, op de fiets of lopend alleen bij stoplichten waarvan ik de cyclus weet of als ik zie dat ze pas op groen gaan als er een auto aankomt die dan voor mij moet stoppen...
|
![]() |
Wel een gedaan, maar het kan niet meer omdat de stoplichten weggehaald zijn.
Ik deed het alleen als alle auto's en fietsen moesten stoppen, en het groen was bij 2 zebrapaden (niet eens bij alle 4) en er vaak niet eens iemand overheen liep. Één keer ben ik door rood gefietst, omdat het licht raar op het stoplicht viel waardoor ik dacht dat het op groen stond. |
![]() |
|
Ik rij nooit door rood. Ook niet als er helemaal niks aankomt en ik voor een compleet leeg kruispunt sta. Ik vind het juist wel lekker als ik even rustig kan wachten... we leiden met z'n allen al zo'n gestresst leven...
![]() Soms rijden andere fietsers wel gewoon door, en kijken ze me zo aan van: waarom blijft die nou staan?! Dan is het toch wel weer lachen als ze bijna een aanrijding krijgen met een auto! ![]()
|
Ik lees dat sommige mensen zich een beetje schamen om voor rood te stoppen als de rest van de fietsers allemaal doorrijdt. 'Het staat zo eenzaam'. NOU EN?! Wees niet zo beinvloedbaar. Ik stop altijd expres. Gevolg: anderen volgen je voorbeeld en stoppen ook. Het lijkt wel het aloude spelletje 'Doe mij maar na'...
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Sirenes vs. door rood rijden (verkeerslicht) coopergirl | 36 | 04-03-2008 20:20 | |
Verkeer & Vervoer |
Boetes Jolt | 195 | 02-02-2007 17:44 | |
Verkeer & Vervoer |
vraagje boete van 130 euro.. Verwijderd | 108 | 29-11-2006 11:33 | |
Verkeer & Vervoer |
Weleens een bon gekregen? BrunetJuh | 201 | 23-04-2006 22:16 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Trein bij Amsterdam reed door rood sein ijscoman | 24 | 01-06-2004 16:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Mogen we ons achter regels verschuilen? michieldewit | 19 | 03-01-2004 17:47 |