Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2003, 18:07
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey

k heb helemaal geen contact met mijn familie, en op zich heb k dr ook niet zo'n behoefte aan. alleen mijn opa(vaders kant) ken k dus helemaal niet, k weet helemaal niks van hem, k weet niet hoe die heet, waar hij woont enz. k weet alleen dat mijn ouders en vooral mijn vader het echt een klootzak vind en mijn zus ook, waarom k heb geen idee, nou kan je natuurlijk zeggen:"vraag het dan", maar het ligt echt te gevoelig, als k dr over begin gaan ze helemaal flippen of geven geen antwoord en zeggen die wil je toch niet kennen en het is een lul.. nou daar heb k dus niks aan.

nu weet k wel dat hij vroeger bij mij op school heeft gewerkt en ook daarvan weet k dat veel leraren het een vreselijke man vonden. alleen 1 leraar is/was bevriend met hem. en toevallig heb k les van hem, nou liet ie laatst opeens merken dat hij hem kent enz. toen k dat later aan een vriendin vertelde vroeg zij zich af of k helemaal niet nieuwsgierig ben naar mijn opa, k dacht altijd van niet en dat zei k ook, het boeit me niet, het is toch een vreselijke man. maar goed, toen begon ze dus van, dus elke oude man kan het zijn, en miss loopt ie wel in wijk rond, wil je niet weten hoe ie eruit ziet.. k trok me dr niet zoveel van aan. maar nu begin k toch wel nieuwsgierig te worden..maar aan de andere kant wil k het ook weer niet weten. maar jah, straks is ie de pijp uit, en dan kan het niet meer.. of miss wil hij wel helmaal niks van me weten.. maar het idee dat k dr zo achter kan komen wie het is, is toch wel aantrekkelijk(klinkt een beetje dom) k kan dus zo naar die leraar gaan en het een en ander vragen..

maar jah. k weet dus niet of k het wil, en nu weet k ook dat k voor mezelf moet beslissen wat k wil.
en dat k zelf moet ondervinden of het echt zo;n lul is voordat k dat kan zeggen.

k weet echt niet wat k moet doen.. jullie weten dat waarschijnlijk ook niet, maar miss is er iemand die ongeveer hetzelfde heeft gehad..

en wat zouden jullie in zo'n geval willen, zouden jullie wel willen weten wie hij is??

kuzz mir

Laatst gewijzigd op 17-06-2003 om 18:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2003, 18:32
ssjpan
ssjpan is offline
Beetje vreemd dat je ouders en zus het niet willen vertellen, wat ken het kwaad dat jij wat over je opa weet, anders blijf je met vragen zitten. Misschien moet je het eens aan je leraar vragen.
Oud 17-06-2003, 18:35
Nona
Nona is offline
Ja, ik heb ongeveer precies hetzelfde. Ik ken mijn grootouders van mijn moeders kant ook niet vanwege ruzies binnen de familie. Een stiefmoeder waarmee niemand op kon schieten, vroeg van school gaan, vroeg uit huis gaan... Ik weet niet precies wat er gebeurd is en ik heb ook het idee dat mijn moeder niet alles wil vertellen om mij ertegen te beschermen ofzo.

Op een zeker moment ging ik me ook wel afvragen wie die mensen nou eigenlijk waren en hoe ze eruit zagen (niet alleen grootouders, ik schijn ook nog een oom en een tante te hebben die wellicht getrouwd zijn). Daar heb ik me op een gegeven moment overheen gezet omdat het voor mij waarschijnlijk toch niet nuttig was om ze te leren kennen. Ik had ze nooit gekend, dus ik miste ook niemand.

Of jij de rest van je familie wilt ontmoeten moet je helemaal zelf weten. Je kunt contact opnemen, maar vraag je wel af of dat zin heeft, want je kan er je ouders misschien wel mee kwetsen en oude gevoelens weer oproepen die eigenlijk al vergeten waren.
Ik snap dat het voor jou moeilijker is dan het voor mij was; jij hebt immers mensen die je over je grootvader kunnen vertellen en dat wekt nieuwsgierigheid.

Ach ja, de beslissing is aan jou, ik kan je alleen maar over mijn ervaringen vertellen. Ik hoop dat je er wat aan hebt...

-x- Nona
Oud 17-06-2003, 18:43
Riconoscente
Riconoscente is offline
Ik heb mijn vader een paar keer gezien, en zijn familie nog nooit. Maar ik heb op dit moment geen contact met ze. Mijn moeder ook niet. In principe hebben we geen ruzie met ze, maar ik hoef gewoon niet echt contact met ze. Ze zijn als vreemden voor me.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 18:51
poesiefox
poesiefox is offline
Mijn vader is opgegroeid in een verschrikkelijk gezin, dus toen ik nog klein was is de bom gebarsten en is er daarna nooit meer contact geweest.

Op zijn begrafenis stonden ze opeens allemaal voor mijn neus, en ik vond het best lief dat ze kwamen, maar ik kende die mensen helemaal niet, ik had ze voor het laatst gezien toen ik 8 was. Er is geen bloedband, behalve dan misschien dat ik op sommigen lijk. Het lijken mij aardige mensen, en ze willen weer contact, maar daar heb ik helemaal niks aan. Het is alleen in naam familie, maar ik zou ze op straat zo voorbijgelopen hebben.

Bloed? Dat zegt niets. Ik zou het laten rusten, als hij zo'n vreselijke man is ben je hem beter kwijt dan rijk.

Wat wil je eigenlijk? Echt het contact herstellen, of ben je gewoon nieuwsgierig? Tja, je denkt oh, is dit em nou, en goh, ik herken wel wat gelaatstrekken. Maar het is niet dat je hart opengaat of zo iets.
Oud 17-06-2003, 18:52
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik heb mijn vader al jaren niet gezien, en ik weet ook verschrikkelijk weinig van hem. Soms zou ik wel wat willen weten, maar ik durf niets te vragen, en dan laat ik het ook maar meteen rusten. Van zijn familie weet ik niets, maar dan ook totaal niets.

Ik zou niet weten wat jij er aan moet doen, want zelf doe ik er helemaal niets aan. Probeer gewoon zelf rustig de tijd te nemen om te beslissen of je het wel wil, daar moet je gewoon achter komen en dat gaat niet zomaar avn de ene op de andere dag.

veel succes in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:02
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
want je kan er je ouders misschien wel mee kwetsen en oude gevoelens weer oproepen die eigenlijk al vergeten waren.
jah, idd daar zit k ook wel een beetje mee, mijn ouders en vooral mijn vader zal niet blij zijn als k contact met hem wil, k weet niet precies hoe hij zal reageren... maar goed, hij hoeft het van mij niet te weten
Citaat:
Echt het contact herstellen, of ben je gewoon nieuwsgierig?
k ben eigenlijk alleen maar nieuwsgierig, eerst niet boeide me echt niks, maar goed, das nu veranderd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten