Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2003, 12:20
Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Hallo mensuh!

Ik ben eergisteren gestopt met roken!
Ik heb dus - na 4 jaar een pakje zware shag per week - vrijdagavond mijn laatste sjekkie gerookt...
(als dit bericht hier niet thuishoort, verplaats hem dan maar naar 'onzin' ofsow...)
Maargoed, ik dacht ik meld het even. Als er mensen benieuwd zijn of mij dit gaat lukken, dan hou ik jullie op de hoogte.

- Zijn er verder nog mensen die gestopt zijn?

- Gaan stoppen?

- Tips weten om het vol te houden

Als ik nu echt zin heb in een sigaret, pak ik een roombekertje uit de vriezer...ik moet toch aankomen...
Oud 08-06-2003, 12:21
M@rco
M@rco is offline
Ghehe... goed zo, volhouden
Oud 08-06-2003, 13:02
howshesings
howshesings is offline
tandenstokers... mijn moeder stopte altijd een tandenstoker in dr mond als ze trek had in een sigaret
het heeft bij haar op de lange termijn niet geholpen, maar het valt altijd te proberen.. succes
Oud 08-06-2003, 13:08
rampenstamper
rampenstamper is offline
Je kan op zoek gaan naar nieuwe hobby's om je aandacht steeds ergens anders op te richten. en hobby's zijn vaak ook nuttig en leuk. Succes anyway
Oud 08-06-2003, 13:09
Verwijderd
tips;
als je zin hebt in een sigaret water drinken, dat helpt erg goed.

Het is belangrijk dat je zelf echt wíl stoppen, anders lukt het niet.
Mijn vader rookte vanaf z'n 10de en is nu, een maand of twee geleden, gestopt, omdat hij hetzelf wilde. Daarom lukt het hem nu ook goed
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 13:12
Brown eye
Brown eye is offline
Je kunt idd tijdelijk iets anders zoeken om in je mond te stoppen....misschien kun je proberen om telkens als je zin heb in roken een kauwgom te pakken!! iig veel succes want ik denk dat het op lange termijn nogal moeilijk voor je zal worden
Oud 08-06-2003, 13:20
ekki
ekki is offline
Citaat:
Brown eye schreef op 08-06-2003 @ 14:12:
Je kunt idd tijdelijk iets anders zoeken om in je mond te stoppen....misschien kun je proberen om telkens als je zin heb in roken een kauwgom te pakken!! iig veel succes want ik denk dat het op lange termijn nogal moeilijk voor je zal worden
Dat zou ik mee uitkijken, want te veel kauwgom heeft een laxerend effect... .
Oud 08-06-2003, 14:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
ekki schreef op 08-06-2003 @ 14:20:
Dat zou ik mee uitkijken, want te veel kauwgom heeft een laxerend effect... .
Ach, dan zit hij constant op de wc, heeft ie iig geen tijd om een sigaret op te steken
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 15:04
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-06-2003 @ 15:57:
Ach, dan zit hij constant op de wc, heeft ie iig geen tijd om een sigaret op te steken
zo is dat
Oud 08-06-2003, 15:13
marlies
marlies is offline
Goed zo jongen!! en nu volhouden!!
Oud 08-06-2003, 16:11
Balance
Balance is offline
goed hoor!
mijn vader rookte tot 10 jaar terug elke dag een pakje sigaretten.
is van de ene dag op de andere gestopt.
hij hield het vol door elke week het geld wat hij bespaarde door niet meer te roken, aan iets anders te besteden.
bij hem was dat een verzameling die hij toen is begonnen, maar jij hebt vast ook wel iets waar je voor wilt sparen ofzo!
zal een hoop schelen, dus kijk als je trek hebt in een sigaretje maar op je afschrift of in je spaarpot
Oud 08-06-2003, 17:38
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik ben ook gestopt
heb nu verrassend genoeg al heel lang niet meer gerookt, denk dat mn laatste sigaret alweer vorige week was
ik stop, en dan begin in weer. heb nooit het vermogen om vol te houden...
hoop dat jij er beter in bent dan ik, suc6
Oud 08-06-2003, 22:32
Elister
Elister is offline
Citaat:
Gerard SnEl schreef op 08-06-2003 @ 13:20:
Hallo mensuh!

Ik ben eergisteren gestopt met roken!
Ik heb dus - na 4 jaar een pakje zware shag per week - vrijdagavond mijn laatste sjekkie gerookt...
(als dit bericht hier niet thuishoort, verplaats hem dan maar naar 'onzin' ofsow...)
Maargoed, ik dacht ik meld het even. Als er mensen benieuwd zijn of mij dit gaat lukken, dan hou ik jullie op de hoogte.

- Zijn er verder nog mensen die gestopt zijn?

- Gaan stoppen?

Als ik nu echt zin heb in een sigaret, pak ik een roombekertje uit de vriezer...ik moet toch aankomen...
Ik ben gestopt 9 maanden nu, lukt goed tot zo ver gewoon goed Ik heb er wel vaak over gedroomd dat ik een sigaret op stak en dan werd ik chagrijnig wakker enzo

De beste tip is gewoon NIET roken. Flauw, maar helemaal waar, en veel water drinken hielp bij mij altijd als ik erg zin had.

Ik heb er nu af en toe nog steeds wel eens zin in, maar dat is meer op de manier van dat je ook wel eens zin in een biertje kunt hebben en het vervolgens gewoon niet doen. Does that make any sense?
Oud 08-06-2003, 22:37
Koen
Koen is offline
Ik ben ruim een half jaar geleden gestopt.

Het begin is klote. De eerste week niet, de maand daarop wel. Heel veel water drinken is erg belangrijk. Ik dronk zo 2 liter extra op een dag. Dat helpt echt enorm.

Maar het is wel moeilijk. Nog steeds denk ik nog wel eens 'was ik maar niet gestopt', maar het merendeel van de tijd ben ik heel tevreden met het feit dat ik wél gestopt ben.

Reken maar dat het op de lange termijn zeer relaxt is.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 22:39
Koen
Koen is offline
Citaat:
Sinnerella schreef op 08-06-2003 @ 23:32:
Ik ben gestopt 9 maanden nu, lukt goed tot zo ver gewoon goed Ik heb er wel vaak over gedroomd dat ik een sigaret op stak en dan werd ik chagrijnig wakker enzo
Daar heb ik de eerste maanden ook last van gehad. Ik ging gewoon dromen over roken. Ik was er niet bewust mee bezig maar in m'n achterhoofd bleef 't door m'n hoofd spoken. Dan droomde ik dat ik best stiekem elke dag 2 sigaretjes kon roken. En als ik dan wakker werd was ik blij dat ik 't gedroomd had.

Want weer beginnen met roken is klote. Want een keer stoppen moet je toch wel. En dan moet je wéér door die eerste weken heen. En dat is voor 1 keer wel oke, maar dan ook niet meer.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 22:39
Elister
Elister is offline
Klopt! Soms denk je, kut, ik wil nu gewoon roken, maar je voelt je zoooo veel beter als je gestopt bent!
Oud 09-06-2003, 13:01
rodina
rodina is offline
Citaat:
Koen schreef op 08-06-2003 @ 23:39:

Want weer beginnen met roken is klote. Want een keer stoppen moet je toch wel. En dan moet je wéér door die eerste weken heen. En dat is voor 1 keer wel oke, maar dan ook niet meer.
Ik rook, ben niet echt van plan om te stoppen eigenlijk. Maar goed er zijn wel eens dagen dat ik niet rook, soms een week, soms langer.
Kmoet zeggen die eerste paar dagen zijn goed te doen, alleen daarna Zeker met uitgaan of op school, met een groep mensen die vrijwel allemaal roken. Dat is het kutste, en die mensen vermijden gaat niet..

Maar bewondering voor diegene die het gelukt is
Oud 09-06-2003, 13:06
Verwijderd
Hebben mensen trouwens nog tips voor mijn zus? Ze wil wel stoppen, maar ze doet het niet.. hoe kan ik haar goed overhalen?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 14:47
rodina
rodina is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-06-2003 @ 14:06:
Hebben mensen trouwens nog tips voor mijn zus? Ze wil wel stoppen, maar ze doet het niet.. hoe kan ik haar goed overhalen?

Als ze niet wilt lukt 't ook niet, je moet er wel helemaal achter staan.

Pleisters schijnen goed te helpen
Oud 09-06-2003, 15:12
Verwijderd
Mja, ze wil het dus wel... maar ze zegt altijd 'Ooh, binnenkort stop ik echt!'
Maar goed, ik zal haar wel een paar tips geven van hierboven
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 18:55
Koen
Koen is offline
Citaat:
rodina schreef op 09-06-2003 @ 14:01:
Dat is het kutste, en die mensen vermijden gaat niet..
Absoluut waar. Als je net gestopt bent is het waardeloos om tussen de rokende mensen te zitten. Nu erger ik me er minder aan, maar ik zit nog steeds liever tussen niet-rokers, en dat is niet alleen om de geur / lucht.

Pleisters helpen wel even, maar niet lang. Je bent verslaafd aan de gewoonte, niet aan de nicotine. Van de nicotine verslaving is je lichaam na een weekje wel weer af, maar daarna, dan ga je het gemis van de gewoonte merken, en dat is klote. Dat kan maanden duren..

Water drinken helpt veel beter dan pleisters volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 20:13
Gatara
Gatara is offline
www.ikstop.nl
www.stoppenmetroken.nl

Altijd blij te horen als mensen stoppen! Heb dit weekend mijn oom weer eens gezien die net hersteld is van een zware operatie... kantje boord was t. Het is echt geen pretje m zo te zien, ook al is t nu na die operatie beter dan daarvoor.

En dat allemaal dankzij zo'n kutgewoonte.
Oud 10-06-2003, 21:52
*Evie*
*Evie* is offline
Zoethout is een aanrader (als je ervan houdt natuurlijk)

Dat deed mijn vriendin toen ze ging stoppen en het heeft haar geholpen.
Oud 10-06-2003, 22:25
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
*Evie* schreef op 10-06-2003 @ 22:52:
Zoethout is een aanrader (als je ervan houdt natuurlijk)
veel vuldig gebruik van zoethout kan blijvende schade veroorzaken, zoals lage bloed druk en andere nare verschijnsellen. *kauwde vroeger achter de pc altijd zoethout. Blij dat ik gestopt ben *

en dat bedoel ik serieus.. ik kreeg problemen met opstaan, werd loom enzo.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 01:39
Verwijderd
Citaat:
Gerard SnEl schreef op 08-06-2003 @ 13:20:

M'n moeder heeft een keer nicotine vergiftiging gehad.. ze heeft 4 jaar lang geen sigaret meer aangeraakt.
Nu probeert ze weer te stoppen en ze zegt dat pepermuntjes helpen.
Jezelf een doel voor ogen stellen is ook geen slecht idee. "Als ik stop en het lukt dan..."

Het duurt trouwens 6 maanden voor alle nicotine uit je lichaam is.. succes
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 01:50
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 15-06-2003 @ 02:39:
M'n moeder heeft een keer nicotine vergiftiging gehad.. ze heeft 4 jaar lang geen sigaret meer aangeraakt.
Nu probeert ze weer te stoppen en ze zegt dat pepermuntjes helpen.
Jezelf een doel voor ogen stellen is ook geen slecht idee. "Als ik stop en het lukt dan..."

Het duurt trouwens 6 maanden voor alle nicotine uit je lichaam is.. succes
Euhm, 'k wil geen beterwetertje zijn, maar 'k heb gelezen in een boek (stoppen met roken) dat het 3 dagen duurt voor alle nicotine uw lichaam verlaten heeft.
De teer in je longen en zo is blijvend, maar verminderd wel na een eindje (heeel langzaam natuurlijk).

Misschien een weddenschap aangaan om jezelf nog meer te motiveren? (bij mij lukte dat niet maar kom....)

'k Ga stoppen na de examens ik.
(proberen toch en als het niet lukt tenminste wat minder gaan roken)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten