Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2003, 12:02
Fresa
Fresa is offline
(voor de meisjes) Stel, je hebt al jaren lang haar, je staat er echt leuk mee maar je bent het beu en wilt het afknippen... Je vriend vindt dit echter niet zo leuk, en zou liever hebben dat je het niet doet. Doe je het dan of hou je rekening met wat hij ervan vindt?

Hetzelfde: je wilt een navel/tong/tepelpiercing en je vriend is hier absoluut tegen... Het is ongezond, lelijk, ordinair (dit vindt je vriend). Denk je dan "Doei, IK wil het dus IK laat er een plaatsen" of zou je het laten voor je vriend?

Nog een vb: je draagt graag kortje rokjes, heb je altijd al gedaan, lekker fris in de zomer én sexy. Je vriend vindt echter dat je te koop loopt met je lichaam en is er tegen? Blijf je ze dragen of ga je de lengte wat aan passen aan de normen van je vriend?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2003, 12:04
l00k At Me
l00k At Me is offline
Het lijkt mij dat hij valt om hoe jij bent, ik zou absoluut niet iemand commanderen hoe zij eruit zou moeten zien.
Kan wel kritiek krijgen natuurlijk maar zich helemaal aanpassen aan je partner is de grootste onzin die er is.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:10
Verwijderd
Natuurlijk doe ik iets als ik het zelf wil. Daar heeft hij toch echt niets over te zeggen.
Als het nou echt iets gevaarlijks was en hij heeft er goede argumenten ("Een tongpiercing slaat het glazuur van je tanden,"), dan kan ik nog wel eens naar hem luisteren. Maar als ik kort haar wil of korte rokjes en hij niet - jammer dan. Gelukkig voor die jongen ben ik heel gemakkelijk - niemand komt aan mijn haar en echt korte rokjes wil ik niet
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:11
Loezzel
Loezzel is offline
Qua kleding en kapsel hou ik geen rekening met mijn vriend. Ik draag mijn haar en kleding hoe ik het wil. Ik heb sommige dingen wel minder graag aan als ik weet dat mijn vriend ze absoluut niet mooi vindt, maar ik heb ze uitgekozen omdat ik ze mooi vond, dus dan draag ik ze ook!
Mijn vriend is het niet zo eens met mijn kledingkeuze. Ik hou zelf nogal van "stoere" kleding, mijn vriend ziet me graag in "nettere" kleding. Ik heb wel wat nettere broeken, maar die ga ik echt niet speciaal voor mijn vriend aan doen. Hij is verliefd op me geworden om de persoon die ik ben, dus moet hij me ook maar zo nemen zoals ik ben... En dat doet ie gelukkig ook!
Met piercings vind ik het iets anders. Ik zelf heb geen piercings. Mijn vriend vindt het echt afschuwelijk als hij meisjes ziet lopen met een lippiercing ofzo. Daarom zou ik nooit een piercing door mijn lip laten schieten, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar dat is toch iets anders dan kleding uit zoeken...
Oud 17-06-2003, 12:21
Verwijderd
@ Loezzel: wel mee eens, kleding kun je toch veel makkelijker uitdoen

Maar nee, als ik mijn uiterlijk wil aanpassen dan doe ik dat - of hij moet echt goede argumenten hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:24
G.T.C.
G.T.C. is offline
ja, zoals al gezegd valt ie op je zoals je bent. Ik denk niet dat je je moet aanpassen aan hem, op welk gebied dan ook. Naja.....op uiterlijk gebied dan.

Maar ik vind wel dat als er iets 'aan de hand' is, dat je met elkaar moet kunnen overleggen. Dus al wil jij graag een tongpiercing dan vind ik wel dat je gewoon even tegen hem moet zeggen dat je er een gaat nemen, en zeggen waarom en dat jij je er lekker bij voelt. Daarna kan hij zeggen wat hij ervan vind, en misschien dat jij daarna denkt van.....sja, daar heeft ie toch wel een punt. Maar opzich moet jij daarna gewoon kunnen doen wat jij wil doen.

Ik zei net van, alleen op uiterlijk gebied. Want om maar even een willekeurig voorbeeld te gebruiken; Als jullie straks wat ouder zijn en samen voor het geld zorgen dat vind ik niet dat je zomaar kan doen met het geld wat jij wil. Ook al koop je dan misschien alleen iets van jouw deel van het geld. Op dat moment zorg je samen voor jullie levensonderhoud en dergelijke.
Sommige dingen wat voor jullie beiden van belang is, kan je niet zomaar in je eentje beslissen. Misschien heb je dat soort dingen nu nog niet, maar ok.
Maar als het over het uiterlijk gaat, moet jij gewoon kunnen doen wat jij wil. Vind ik dan
Oud 17-06-2003, 12:26
Optima
Optima is offline
a) het haar voorbeeld is heel erg herkenbaar. Ik had bijvoorbeeld haar tot mijn kont, maar voelde me net een porceleinen pop. heb het dus afgeknipt tot vlotte lengte, was er zelf helemaal tevreden mee maar moest de consequentie dragen dat mijn vriend erover aan m';n kop zeurde

wat wel weer typisch is, is dat ik mijn haar wel zwart verf voor hem, wat ik ZELF weer niet wil

tja, hij scheert zich voor mij zullen we maar zeggen....
Oud 17-06-2003, 12:26
Verwijderd
ik pas me daar aan ja, als hij er blij mee is, ga ik t niet afpakken, maar hij moet ook accepteren dat ik heel impulsief ben en zonder t te overleggen mijn haar kort kan wieken en er een ander kleurtje in doen.

Maar over t algemeen houdt ik heel veel rekening met mijn partner
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:12
PardonMe
PardonMe is offline
Nou ik wil best rekening houden met mn vriend, maar wat kleding en kapsel betreft doe ik gewoon wat ik leuk vind.. Ik moet me er goed bij voelen, daar gaat het om.. Ik ga niet perse iets aantrekken of mn haren zo knippen omdat hij dat zo leuk vindt.. Ik moet er mee rondlopen dus het gaat erom hoe ik me daarbij voel..

Bij piercings ofzo zou ik er best wat rekening mee willen houden, maar al mijn piercings had ik al voordat ik wat met hem kreeg en ik zou ze er niet ineens uithalen omdat hij het ineens niet mooi meer vindt..
Nog meer piercings erbij nemen zou ik niet doen als ik weet dat hij dat verschrikkelijk vindt, ook al zou ik het zelf erg mooi vinden.
Kleding is inderdaad toch wat anders dan een stuk metaal door je lichaam heen he..

Maar goed, hoe is toch voor mij gevallen om de persoon die ik ben, niet vanwege de kleren die ik draag of de piercings die ik heb..
En dat innerlijk verandert niet in een keer vanwege een nieuwe broek ofzo..
Oud 17-06-2003, 13:15
Verwijderd
Hij wil nooit dat ik m'n haren af laat knippen oid, maar ja, ik doe het gewoon. Meestal vindt hij het dan toch leuk

Als het echt iets ingrijpends is en hij heeft goede argumenten, dan luister ik wel naar hem natuurlijk.. maar ik blijf mijn eigen persoon, niet de zijne.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:41
Some
Some is offline
hehe, mijn vriendin wil het afknippen maar dat vind ik minder. Ook wil ze later NOG een tattoo.. en een piercing....

Ik vind het geen ramp maar dat haar moet wel blijven hoor!!
Verder is het eigenlijk haar lichaam...

Maar als zij wil dat ik geen tattoo mag zetten (als ik dat wil bijvoorbeeld) dan denk ik dat ik het wel doet. Ik zou er wel rekening mee houden en zal dan niet zo'n grote zetten bijvoorbeeld maar een kleine maar daar beslist zij niet over vind ik.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:44
Verwijderd
Ik laat me echt niet de wet voorschrijven door mijn vriend, zeker niet op het gebied van uiterlijk. Als ik mijn haar kort wil knippen, moet ik dat toch zeker zelf weten? Ik geloof dat hij me maar moet nemen zoals ik ben, met lang of kort haar. Hij is toch bij me voor mij, en niet voor mijn haar?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 17-06-2003 @ 13:26:
tja, hij scheert zich voor mij zullen we maar zeggen....
herkenbaar.

*prik*
"'He, je moet je weer eens scheren."
*diepe zucht* "Alweer?"
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:14
Verwijderd
Ik zou het gewoon doen, als je het echt per see wilt, laat je je toch niet tegen houden door je vriend(in).

Ik heb laatst mijn haar afgeknipt van lang naar best wel kort. Toen ging mijn moeder me nog bang maken van volgens mij vindt je vriendje dit niet mooi en maakt hij het uit toen had ik toch eigenlijk wel van waarom heb ik het gedaan, dus het boeit me wel degelijk wat hij er van vindt, mijn vriendje vond mijn haar gelukkig wel mooi maar ik vind het een beetje te ver gaan om je echt te commanderen wat je wel en niet mag. Uitiendelijk, als het een beetje goed is volgens mij, gaat het echt niet uit door zoiets, ik bedoel hoe je er ook uit ziet je blijft toch dezelfde persoon!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten