Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Hoe kan je dat nou zeggen man. En als iemand een goeie conditie wil, gaat ie wel fitnissen of sporten. Dat ga je niet verplichten. Wat hebben ze met jouw leven te maken? Als jij niet wil sporten doe je het niet. Punt uit. En verplichten om te doden (dat is nou eenmaal het doel van het leger) dat is te misselijk voor woorden. |
![]() |
|
![]() |
Dienstplicht is inderdaad voor onbepaalde tijd opgeschort. Laatst had ik ook nog zo'n brief gekregen.
Wat dat 'schieten' betreft, je kan ook een andere taak krijgen als je gewetensbezwaar hebt. Afschaffen, omdat: - het vrijheidsberoving is - mensen die vrijwillig voor het leger kiezen een beter alternatief zijn Tevens vind ik die gasten van defensie discrimineren. Hoezo alleen mannen, en geen vrouwen?
||
Citaat:
Dienst kan best fantastisch zijn. Maar, en daar zit `m het hele punt, je kan het niet verplichten! Je kan niet iemand iets verplichten iets te doen. Het kan wel als je bijv. een andermans huis of terrein bezoekt. Dat je dan verplicht bent om weet ik veel wat te doen. Maar in je gewone leven, je vrije tijd, in vrije ruimtes, in een vrij land... daar kan je iemand niet verplichten om enkele jaren in het leger te gaan. En zeker niet met het doel om mensen te doden. Dat zal best heel zwart/wit en/of overdreven gezegd zijn, maar daar komt het uiteindelijk wel op neer bij het leger. EnSimShalom, kan je eens uitleggen waarom je dan voor bent?
Laatst gewijzigd op 08-06-2003 om 23:31. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Over dienstplicht: ik zeg dit alleen vanuit mijn eigen ervaringen en meningen. Naar mijn mening is het opschorten van de dienstplicht een goede zaak, aangezien er geen onmiddellijke dreiging voor eigen land is. We kunnen nog wel toe met de vrijwillige strijdkrachten die ons land rijk is. Maar mocht er een onmiddellijke dreiging voor eigen land ontstaan (dat wij worden aangevallen), dan lijkt het mij een goede zaak dat de dienstplicht weer wordt hersteld. Ik zou dan in dat geval zeker ook antwoorden aan de oproep. Als wij een ander land aanvallen, dan zal de dienstplicht ook wel worden hersteld. Ik zal dan waarschijnlijk dienst weigeren, daarbij alle gevolgen accepterend.
Over schoolplicht: naar mijn mening is dit een goede zaak. Als de schoolplicht wordt opgeschort, dan zullen er ook kinderen zijn -met name kinderen uit de armere gezinnen van ons land- die alleen basisonderwijs zullen genieten, of misschien zelfs erger. Dit zal leiden tot een afname van hoger opgeleid personeel, waardoor zij een hoger salaris krijgen. De vermogensverdeling wordt zo groter. Bovendien komt ons land zo in een ongunstige positie ten opzichte van de wereld te staan. Dit zal de economie zeker niet ten goede komen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je wilt gewoon weer de communisten terug zodat jij dat ÓÓK kan doen! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben tegen dienstplicht omdat ik denk dat je niemand kunt verplichten om iemand te doden.
Persoonlijk zou ik dat niet kunnen; zomaar iemand doodschieten. Dat is toch waar ze je voor opleiden in het leger. En als je dan na dat ene 'opleidingsjaar' weer een 'gewoon' leven gaat leiden, weet je hoe dat wapen werkt. Dus grijp je er ook sneller naar... Het lijkt me niet dat dat het doel in van de wereld...
||
Citaat:
|
![]() |
In nederland is de dienstplicht officieel niet afgeschaft je bent vanaf je 17e t/m je 50e dienstplichtig.
Hetgeen wat wij verstaan onder de dienstplicht is het opkomen voor de dienstplicht en dat hoeft niet meer. Nederland heeft gekozen voor een klein leger dat bestaat uit beroeps militairen. Mocht er vandaag of morgen echter toch de pluris uitbreken in NL en we hebben niet genoeg militairen dan doet de overheid een beroep op de Natres (dit is de nationaale reserve). Mocht er echt stront aan de knikker zijn en de natres hulp niet genoeg zijn dan kun je als je gezond bent en binnen deze leeftijd alsnog opgeroepen worden. Verder denk ik dat het hellemaal niet zo slecht is om jongeren van 18 jaar een korte militaire opleiding te geven. Het zijn van militair is namenlijk heel wat meer als het kunnen vechten en sporten. Niet alleen de uiterlijke dicipline zoals gepoetste kisten zijn belangrijk in het leger het gaat om een stukje innelijke dicipline, respect en zelfredzaamheid. Ik denk dat het de nederlandse samenleving goed zou doen als de mensen iets meer innerlijke dicipline hadden en respect. wat mij betreft doet iedereen van 18 3 maanden de Algemeen Militaire Opleiding. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
ik vind dat iedereen een dienstplicht van een jaar moet komen zodat nederland als het nodig is niet binnen 1 dag verslagen te worden en om een beetje respect te krijgen en wat discipline kan geen kwaad maar als belangrijkste punt vind ik respect voor uniformen allemaal zoals
![]()
|
![]() |
|
Het argument van dat het nodig zou zijn omdat Nederland anders zomaar verslagen zou zijn is pure onzin.
Ten eerste hebben we al een eigen leger, maar veel belangrijker is, is dat we midden in europa liggen, met allemaal grote landen (Duitsland, Frankrijk, Engeland) om ons heen die, net als Nederland, bij het EU horen. En ons dus altijd zouden helpen in tijd van nood. En Discipline kan je mensen ook wel op een andere manier aanleren in plaats van met het leger. Want NEE, vechten en doden is niet goed om te leren. Dat lijkt me toch duidelijk?
||
Citaat:
En discipline bijleren is bij het leger de beste en bovenal de KORSTE manier hoe wil je anders discipline leren via buro(ja ja buro niet bureau) halt? Respect,trouw,kameraadschap,initiatief,je leven aan iemand toevertrouwen zijn slechts een paar dingen die je leert in het leger,je leert ook om te doden dat klopt maar je doodt voor Nederland en tegenwoordig dan meer voor de VN. Er zit meer achter het leger dan heel de dag door het bos heen struinen!
|
De dienstplicht is niet opgeheven maar opgeschort, en kan worden ingevoerd in tijden van oorlog voor alle mannen van 17 t/m 45 jaar. Dat levert overigens bij ons thuis de volgende komische situatie op: in tijd van oorlog kunnen zowel mijn vader (43) als ik (18) worden opgeroepen.
![]() Zelf ben ik tegen een militaire dienstplicht. Als we door een van onze grotere buurlanden worden aangevallen kunnen we hoe dan ook wel inpakken, want dan zijn we numeriek ver in de minderheid. Als het een niet-NAVOland is kunnen we altijd de hulp van andere landen inroepen. Liever zie ik een sociale dienstplicht (d.w.z. werken in een zorginstelling), want dat is op dit moment vele malen harder nodig.
|
Ik vind dat het afgeschaft moet worden, ten eerste is het ouderwets en ongeemancipeerd (alleen mannen) ten tweede hebben we een leger dat groot genoeg is, en we hebben de steun van de navo, VN enz. mochten we zonder reden aangevallen worden.. En mochten er grote landen als de VS aanvallen dan krijgen we toch niet met alleen ons landje een groot genoeg leger bij elkaar al zou je alle mannen vanaf 17 oproepen..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De Nieuwe Dienstplicht Kitten | 26 | 28-12-2011 17:48 | |
Lichaam & Gezondheid |
dienstplicht japyo | 30 | 19-02-2005 20:44 | |
dienstplicht jahallo | 106 | 14-12-2004 13:29 | |
Sociale dienstplicht? ~Hadiya~ | 102 | 21-11-2004 17:39 | |
Wordt de dienstplicht weer ingevoerd in de Verenigde Staten? Gatara | 33 | 03-06-2004 16:20 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
NE Betoog: Invoering Algemene Dienstplicht Makaveli | 6 | 24-01-2004 18:27 |