Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2003, 20:43
loetje
loetje is offline
wat gebeurt er als je teveel laxeermiddelen slikt? en kan je laxeermiddelen gewoon in de drogist kopen?
Oud 16-06-2003, 20:44
Verwijderd
Die kun je inderdaad gewoon bij de drogist kopen, even vragen aan de balie. Als je er teveel van slikt loop je het risico dat je maag nogal van streek raakt wat zich kan uiten in diarree (dat is het meest waarschijnlijk) of andere zeer nare stoornissen van je maag-darmkanaal. Maar dat staat ook allemaal uitgebreid op de bijsluiter.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 21:17
Verwijderd
'k weenie waar je ze voor wilt gebruiken...? Maar voor afvallen heeft het iig geen zin. Je kunt er bovendien verslaafd aan raken en bij overmatig gebruik kunnen je darmen naar de klote gaan (met in extreme gevallen uiteindelijk een stoma tot gevolg).
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 21:24
leon-v
leon-v is offline
Op kauwgompakjes staat ook vaak de waarschuwing dat je er niet teveel van moet eten omdat je anders hetzelfde krijgt als bij laxeermiddel (maarja dan moet je wel flink wat pakjes kauwgom op een dag eten maar het gaat om het idee )
Oud 16-06-2003, 21:27
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
leon-v schreef op 16-06-2003 @ 22:24:
Op kauwgompakjes staat ook vaak de waarschuwing dat je er niet teveel van moet eten omdat je anders hetzelfde krijgt als bij laxeermiddel (maarja dan moet je wel flink wat pakjes kauwgom op een dag eten maar het gaat om het idee )
vroeger wist ik niet wat laxeermiddel was... dus ik snapte niks van dat kauwgompakje waar dat opstond
Oud 16-06-2003, 23:43
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-06-2003 @ 22:17:
'k weenie waar je ze voor wilt gebruiken...? Maar voor afvallen heeft het iig geen zin. Je kunt er bovendien verslaafd aan raken en bij overmatig gebruik kunnen je darmen naar de klote gaan (met in extreme gevallen uiteindelijk een stoma tot gevolg).
idd en als het niet voor dat doeleinde is... kun je je maar beter houden aan de hoeveelheid die op de bijsluiter staat. als het een andere reden heeft dat je meer wil/moet slikken dan afvallen kun je misschien toch even langs de dokter gaan (als je snapt wat ik hiermee bedoel)
Oud 17-06-2003, 09:56
Verwijderd
Je kan ze gewoon bij de drogist kopen, maar hou je dan absoluut aan wat je maximaal mag nemen per dag, en gebruik ze níet om snel af te vallen oid. Alleen als je bijvoorbeeld op vakantie gaat en weet dat je stoelgang daar erg moeizaam zal zijn...
Gebruik ze dus absoluut verstandig, anders gaan je darmen helemaal kapot en dat is echt niet fijn...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:28
Verwijderd
ja precies, met teveel van dat spul krijg je ten eerste heel veel buikpijn en ten tweede gaan je darmen steeds slechter functioneren, je kunt maagbloedingen krijgen, de hele zooi kan gaan ontsteken ed.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:57
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Te veel aan laxativa ... hmm. In de eerste instantie diarree, want laxativa horen de ontlasting te VERZACHTEN, niet helemaal op te lossen, maar diarree krijg je al vrij snel zonder andere symptomen. En ECHT te veel ? Krampen, misselijkheid, overgeven, maagpijn, duizelijkheid, door het verliezen van vocht en electrolyten slap gevoel en flauwvallen, zwakte (kies nou of je het in je bed wilt laten, of op de vloer op weg naar de toillet, want zo ver kom je toch niet - je valt halverwege flauw), er kunnen ook darmperforaties ontstaan.

In ieder geval word je er heel erg ziek van, nix waar je vrijwillig voor zou kiezen.
Oud 17-06-2003, 17:31
loetje
loetje is offline
oke ik snap het...
thanx voor jullie reagties!!
Oud 17-06-2003, 18:14
lake bodom
lake bodom is offline
tis niet zo heel goed voor je.. kweet wel dat als je ze tevaak neemt, dat je dan behoorlijk af gaat vallen, en niet op een gezonde manier,... dus wees voorzichtig
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 18:21
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
lake bodom schreef op 17-06-2003 @ 19:14:
kweet wel dat als je ze tevaak neemt, dat je dan behoorlijk af gaat vallen, en niet op een gezonde manier,... dus wees voorzichtig
Je valt er niet vanaf, je verliest vocht, zodat het lìjkt alsof
je afvalt. Wanneer je ermee stopt komt
alles wat je dacht verloren te hebben er weer net zo snel aan.

Regels voor berichten