Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2003, 10:16
2morrow
2morrow is offline
Wij gaan met een groep van vier een profielwerkstuk maken over datacompressie met als hoofdvak wiskunde en als tweede vak informatica. Ik zou met iemand anders de wiskundige achtergrond doen, dus het uitleggen van de theorie enzo. Maar ik heb bv. een boek ingezien over de 'coderingstheorie', en ik heb natuurlijk op internet gezocht. Bijna overal komen hele ingewikkelde theorien e.d. ter sprake, universitaire wiskunde enzo. Heb je dat echt nodig? Ik bedoel, kan je het niet gewoon wat simpeler uitleggen met simpelere wiskunde? Oftewel, hoe diep moet je op de wiskunde ingaan om (verschillende vormen van) datacompressie uit te leggen? Ben best wel 'wanhopig', want de PWS-week is net begonnen...
Oud 16-06-2003, 15:54
tom1404
tom1404 is offline
bedoel je met de datacompressie de codering van tekst??? Hierbij wordt gebruik gemaakt van het RSA principe en dat is toch best goed te begrijpen, heb ik dit jaar een PWS over gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 19:29
2morrow
2morrow is offline
Citaat:
tom1404 schreef op 16-06-2003 @ 16:54:
bedoel je met de datacompressie de codering van tekst??? Hierbij wordt gebruik gemaakt van het RSA principe en dat is toch best goed te begrijpen, heb ik dit jaar een PWS over gemaakt.
Ik bedoel eigenlijk algemene compressie, dus niet compressie van tekst ofzo in het bijzonder; maar dat is wel nuttig om te weten . Maar weet je ook iets van de wiskunde erachter, is het noodzakelijk om die op universitair niveau te begrijpen? Ik kan het natuurlijk alleen doen als het ook wat simpeler is uit te leggen, en dan hoeven het niet de ingewikkeldste technieken te zijn. En ik zou ook verschillende theorien kunnen beschrijven, zolang de wiksunde niet veel hoger dan middelbareschool-niveau is.

PS: heb je over het comprimeren van tekst een heel PWS gemaakt? Zou je die willen mailen, misschien dat ik er wat aan heb

edit: ik heb m'n email alvast in een PM gestuurd, hoop dat je geen bezwaar hebt

edit2: voor de zekerheid: compressie, niet encryptie; maar dat had je waarschijnlijk al door

Laatst gewijzigd op 16-06-2003 om 19:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten