Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder is die "angst" niet het gevolg van de "aardse" wereld, maar is de aardse wereld juist het gevolg van die angst, opgelegt van hogerhand! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben met stomheid geslagen. Hoe kom je hier nou weer bij? Dit is nou precies waarom ik tegen spiritualiteit ben. Atheistisch, dus. Al die dogma's, al die wijsheden, die zogenaamde feiten. H Alsof je een moderne catechismus openslaat!
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zoals al vermeld is angst een zeer functioneel en vooral gezond middel om mensen scherp te houden. Hierbij moet wel even genuanceerd worden dat constante angst natuurlijk foute boel is. Voor zover ik begrepen heb doel jij op die constante angst. Klopt dat? Hier in het westen heeft het in ieder geval temaken met angst in verhouding tot consumptie (geld enzo). Mensen consumeren het meest wanneer ze dit uit angst doen. Zie onze reclames over verzekeringen en ook over uiterlijk die gebaseerd zijn op angst. Nou, als je bang bent om door je rimpels afgewezen te worden, of geen financiële zekerheid meer hebt wanneer je je niet verzekerd, dan willen mensen wel kopen! Angst dus als bodem voor consumptie. (Zie ook wtc en de gasmaskers en pakken enzo). Tot slot nog even ons journaal en onze verslaggeving in kranten. Dit is voor het grootste deel ellende en narigheid. Wanneer je regelmatig het journaal kijkt en de kranten leest, dan ga je vanzelf geloven dat onze wereld een verrotte plek is. Dus angst, media, consumptie en kijkcijfers hebben allemaal weer met elkaar te maken. Neem maar van mij aan dat er in niet-verwesterde culturen een heeeeele hoop minder angst aanwezig is! |
![]() |
|
![]() |
Om van de leeuwen de beren en de tijgers nog maar te zwijgen Evenals honger, ziekte en oorlog. De regeringstroepen, de rebellen. De geheime politie. Het weer. Droogte, overstromingen, aarbevingen.
Hm ja, ik wil een natuurvolk worden! Al die luxe problemen..
||
![]() |
Citaat:
Luxe is inderdaad een probleem. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik moet ook zeggen dat blij ben dat ik deze keuze heb gemaakt (voor zover dat niet al te dubbelzinnig is, blij zijn met je eigen keuze die je je nu niet meer herinnert, nou goed), maar ook hier heb ik het niet makkelijk gehad...eigenlijk koos ik de ideale plek voor mezelf, we hadden weinig geld, maar mijn moeder heeft mij toch spiritueel bewust opgevoed, en mijn woonplaats geeft mij nu toch goede hoop op enige vorm van educatie...als ik in een minder welvarend land geboren was, had ik ook armoede gekend, en misschien ook spiritueel bewustzijn, maar waarschijnlijk geen hoop om dat met anderen te delen. |
![]() |
||
Citaat:
Oplossing: Net zo lang met je hoofd tegen een muur slaan totdat je nergens meer bang voor bent ![]()
|
Verwijderd
|
Tot op een zekere hoogte is angst goed.
Stel je voor dat je in een rivier vol krokodillen staat en je voelt je niet bedreigd/ angstig. Dan heb je een probleem. Je beseft namelijk niet dat je je leven moet redden en zal snel opgepeuzelt worden. Pas als je je overdreven angstig bent en je overal aan vastklampt heb je een probleem. Dan verstik je jezelf en anderen. Hoe je deze angst het beste op kan lossen: leren loslaten. |
![]() |
|
Angst is eerst nodig om te overleven. Hoe intilligenter een persoon wordt, hoe minder bang een persoon wordt.
In principe is iederen bang van een slang, totdat je intilligent genoeg wordt om met een slang om te leren gaan. Na een bepaalde treshold van intilligentie,inzicht,wijsheid vervalt angst en creeer je een vacuum van universele energie om je heen. Dit heeft effect op elke actie die je doet, op elke persoon die je ontmoet en op alle objecten in je omgeving. Vanwege, resonatie. Als je bang bent voor een bepaald ding, trek je het aan. Net zoals een magneet, je trekt acties/personen van je tegenstelde polariteit aan. De ultieme angst in alles is angst voor de dood. Als je begint te beseffen dat doodgaan slechts een transformatie is, een transformatie waarbij je 'bewustzijn' je lichaam verlaat en doorleeft in een nieuwe omgeving, in de 4e Etheric Densiteit zal ook deze angst afsterven waardoor je een nieuw besef van vrijheid zal verkrijgen. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zo wordt het lot wel een loze frase he. Nou ja, ik geloofde er toch al niet in.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jij stelt dat er geen vrije keuze is omdat het toch al vastligt. Ik ben van mening dat er wel vrije keuze is, maar dat de keuzemogelijkheden al zijn ingeperkt door de keuzes van de mensen om je heen. In mijn optiek is dat toeval. Als zij een andere keuze hadden gemaakt, waren jouw keuzemogelijkheden anders geweest. Als zij niet een door die keuze veroorzaakt maar dan in een verder verwijderd, indirect verband, ongelukje of gelukje veroorzaakt hadden, was in jouw bestaan alles anders gelopen. In wezen zijn we beiden fatalisten, maar jij gelooft dat alles om een reden geschiedt, en dat alles dus zin heeft, terwijl ik vind dat er totaal geen zin is, alleen toeval.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] De Tempel flyaway | 0 | 31-05-2009 19:14 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
VWO |
Filosofie Upior | 79 | 06-06-2005 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christelijke Leugens [Deel II] Sweet_Hadar | 4 | 14-03-2004 21:29 | |
Verhalen & Gedichten |
BOEKBESPREKING: Buitenstaanders - Renate Dorrestein Vlooienband | 59 | 21-09-2002 10:45 | |
ARTistiek |
De Rots Hannibal | 11 | 21-09-2001 20:52 |