Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2003, 13:30
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Hallo,

ik heb heel erg het idee dat er veel mensen die niet durven/willen/kunnen praten over hun gevoelens, en daarom maar altijd een beetje oppervlakkig onzin praten met anderen

hoe erg durven/kunnen jullie praten over je gevoelens, en je emoties uitdrukken in woorden?
Oud 14-06-2003, 13:32
Verwijderd
als ik iemand vertrouw, krijgen ze alles van me te weten,als ik er behoefte aan heb
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 13:37
Genela
Genela is offline
Ik praat niet zoveel over mijn gevoelens, zou me best redelijk kunnen uitdrukken maar heb er eerlijk gezegd weinig behoefte aan.

En met betrekking tot Liefde & Relaties, daar praat ik nooit over, maar als ik iemand echt heel leuk vind komt mn gesprekspartner dat toch wel te weten.. Waar het hart vol van is loopt de mond van over
Oud 14-06-2003, 13:51
sinsere
sinsere is offline
Af en toe heb ik echt de behoefte om over mijn gevoelens te praten. Daar heb ik twee heel goede vriendinnen voor en natuurlijk mijn vriend. De rest van alle mensen om mij heen hoort wel veel van me, maar daar deel ik mijn diepste gevoelens niet mee.
Oud 14-06-2003, 14:02
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 14-06-2003 @ 14:32:
als ik iemand vertrouw, krijgen ze alles van me te weten,als ik er behoefte aan heb
Precies! Zo heb ik het dus ook. Ik ga mijn gevoelens niet zo maar aan de grote klok hangen. Ik moet iemand eerst echt vertrouwen wil ik daar een keer mijn gevoelens aan vertellen.
Oud 14-06-2003, 14:33
Menahem
Menahem is offline
Ik vertel het liefst zo weinig mogelijk, dat gaat anderen meestal niks aan wat ik denk en voel.
Oud 14-06-2003, 14:35
Verwijderd
eigenlijk praat ik liever nooit over mezelf. mja, mn vrienden weten op zich nu wel veel van me. soms vind ik het stom van mezelf dat ik dan iets vertel. hou er gewoon niet van. maar ik ben wel altijd bereid om naar andermans gevoelens te luisteren. vind ik wel heel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 14:40
Verwijderd
mjah, nou ik praat heel makkelijk over mn gevoelens dus dat scheelt wel maar ik vertel lang niet alles, er zijn gewoon bepaalde dingen die je voor je houdt.. altijd .. maar dat moet je respecteren van elkaar.. en wanneer je over je gevoelens kunt praten, is dat goed, maar kan je dat niej, is dat je eigen keuze vaak, je moet dat respecteren
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 17:47
Qimm
Qimm is offline
Sommige dingen moet ik echt luchten... gewoon omdat het of hun betreft of aangaat. Dat vind ik gewoon belangrijk.
En de dingen die ik niet aan iemand wil vertellen die schrijf ik van me af. Ik kan het niet opkroppen... niet zo iig.
Oud 14-06-2003, 17:52
DEChengst
DEChengst is offline
Niet. Ik speel liever toneel. Als je mij IRL zou vragen hoe het gaat zal ik altijd zeggen dat het goed gaat. Heb je tenminste geen verder gezeur aan je kop.
Oud 14-06-2003, 18:15
Verwijderd
Alleen als ik er zelf niet uitkom en dat is sporadisch tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 18:16
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
emoties onderdruk ik zoveel mogelijk als ik bij anderen ben.
want ik heb het een aantal keer gehad dat ik mensen in vertrouwen nam en ze dat vervolgens tegen me gebruikt hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 18:20
Genela
Genela is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 14-06-2003 @ 18:52:
Niet. Ik speel liever toneel. Als je mij IRL zou vragen hoe het gaat zal ik altijd zeggen dat het goed gaat. Heb je tenminste geen verder gezeur aan je kop.
hehehe das zeker waarheid
Oud 14-06-2003, 19:51
Verwijderd
Met mensen waar ik echt goed mee overweg kan en die ik vertrouw; en als vrienden zie, kan ik wel goed over mijn gevoel praten, en heb ik daar zelfs ook redelijk wat behoefte aan...

Mijn vriendje daarentegen kan helemala neit over zijn gevoel praten. Het ligt dus wel heel erg aan je karakter!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 20:37
blackfairy
blackfairy is offline
Als ik me op mn gemak voel bij diegene praat ik er erg makkelijk over. Ik heb ook geleerd dat dat zo belangrijk is. en veel beter dan opkroppen.
Als het om liefde gaat, gaat het praten wat moeilijker, maar toch blijf ik het proberen...
Oud 14-06-2003, 21:28
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef op 14-06-2003 @ 14:30:
Hallo,

ik heb heel erg het idee dat er veel mensen die niet durven/willen/kunnen praten over hun gevoelens, en daarom maar altijd een beetje oppervlakkig onzin praten met anderen

hoe erg durven/kunnen jullie praten over je gevoelens, en je emoties uitdrukken in woorden?
als ik mensen vertrouw en het gevoel heb dat de relatie wederzijds op hetzelfde niveau is praat ik wel over mijn gevoelens.

anders niet.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 21:59
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Ik heb een paar goede vriendinnen en met de ene kan ik bvb beter praten over gevoelens van verliefdheid en met de ander dan beter over andere gevoelens, hangt er een beetje vanaf. Sinds kort kan ik ook goed praten over relaties met de jongen waar ik de hots voor heb (terwijl hij dit weet en het niet wederzijds is) echt we kunnen er gewoon uren over doorgaan, zalig eigenlijk wel...
Oud 14-06-2003, 22:37
Verwijderd
Citaat:
niet en dat is knap lastig soms.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 08:53
Quiana
Quiana is offline
Hangt ervan af hoe goed ik diegene vertrouw,
en hoe onze band is..
Over het algemeen kan ik irl vrij slecht over emoties
praten, raak in de war, kan niet verder praten
(door gevoelens, schaamte ed).
Zijn misschien 1,2 mensen met wie ik heel goed kan praten,
daar durf ik in principe ook alles wel te vertellen..
Kan net zo goed serieus met ze praten als over onzin.

Voor de rest praat ik irl meer over andermans problemen
dan over mezelf denk ik..
Oud 15-06-2003, 12:36
Tox
Tox is offline
Het ligt er aan met wie aan waarover, ik heb wel een paar man van mijn vriendengroep ie ik percies vertel hoe ik me voel. Of ik verliefd ben of aan het worden, dat ik iemand mis of juist niet. Wat ik graag wil enz.
Oud 16-06-2003, 17:41
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Hallo,

ik durf het wel, met het kunnen beschrijven ervan heb ik meer moeite.

ligt er ook aan aan wie ik het moet vertellen. mn vriend mag alles van me weten en daar ben ik dan ook eerlyk en open tegen.

goede vrienden mogen veel van me weten en daar vertel ik tegen wat ik kwijt moet.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 18:28
DisNaks
DisNaks is offline
er zijn maar weinig mensen die ik mn ware emoties toon, dat zijn de mensen die ik alles kan toevertrouwen, ik ben tegen veel andere mensen behoorlijk oppervlakkig wat dat betreft.
Oud 16-06-2003, 18:36
Evolution
Evolution is offline
er is maar een iemand waarbij ik echt mijn emoties bij uit, en dat is mijn vriend... verder bij andere mensen wil en kan ik dat niet echt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten