Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben eigenlijk shit gaan luisteren doordat ik in de eerste van een vriend een cdtje van the notorious b.i.g. te horen kreeg.. deed me eerst weinig, maar een paar maanden later ging ik naar new york en daar heb ik zijn album gekocht(ready to die) en nog zo'n cdtje van LL Cool J, ja en toen ben ik steeds meer gaan luisteren, vooral veel van Nas en Wu-Tang... Door een andere vriend ben ik concerten gaan bezoeken(eerste concert was nog niet zo lang geleden: 1999 true school tour)en later steeds meer spul, toen kreeg ik een oude platenspeler van mn ouders, en nu ben ik zeg maar op de vynil tour
![]()
|
Verwijderd
|
Op de middelbare school raakte ik bevriend met een Marokkaans meisje wat heel veel hiphop luisterde en zodoende begon ik zelf ook steeds meer te luisteren naar de wat minder populaire (bij het grote publiek) hiphop, zoals Common, KRS-One, Erykah Badu, the Roots, Gangstarr etc.
Later (nu ongeveer vier jaar geleden) ben ik eigenlijk gestopt met het luisteren van hiphop omdat de scene en de mensen die erbij hoorden me niet meer zo aanstonden. Bovendien werd ik er een beetje te oud voor. |
![]() |
||
Citaat:
juist bij de goede optredens ligt de gemiddelde leeftijd op een jaar of 26 ofzo bovendien blijft goede muziek goed.. hoe oud je ook bent.. en het is niet alsof je nou heel erg bejaard bent
||
Citaat:
*denkt na.. eerste hiphopconcert...* ja, Stroom.. oude groepje van Spacekees.. maar dat stelde niet veel voor.. en Osdorp Posse in 97 in Eindhoven.. maar dat is geen echte hiphop.. t eerste echt goede wat ik me kan herinneren heb ik de poster hier van hangen: zaterdag 3 juli '99, Effenaar Eindhoven, voor 25 guldentjes, Return of the B-boy presents: Jurassic 5. Rond die tijd waren ook de beste Samplisms geloof ik
Laatst gewijzigd op 16-06-2003 om 10:23. |
![]() |
||
Citaat:
en je bent nooit te oud voor hip hop, bij het concert van Kool Keith stond zo'n oude vent van wel 80 helemaal buckwild te gaan, met een vette joint in ze hand ![]()
||
Citaat:
die heb ik vorig jaar gezien ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Zoals iedereen begon ik met commercaile troep te luister, dan heb ik het over Tupac greatest hits en zo.. maar ver daarvoor Enter the 36 chambers, van de Wu uiteraard. Die heb ik 1998 helemaal grijs gedraait.
Ik luisterde toen ook al veel OP, omdat mijn neef altijd OP shit eerder had als iedereen, liep ik lekker rond met de nieuwste cd van de OP die pas over een paar weken uitkwam ![]() |
![]() |
||
Citaat:
On-Topic: Ik ben via m'n broer in contact gekomen met hiphop. Van Beastie Boys naar Wu-Tang, etc. En hij luisterde ook wel old-school LP's. Ben er pas echt veel naar gaan luisteren toen The Dutch Masters op Radio 3 werd uitgezonden, met DJ KnowHow, Too Tall en Mental Kees. Dat was 'n topshow, met erg goede hiphop. Zodoende.
|
Ik ook via mijn broer die standaard hiphop aan ging zetten als we op vakantie gingen enzow..ben hem dankbaar
![]() Heb t dus zoveel gehoord waardoor ik t vet snel al zelf leuk ging vinden en vindt het nu nog steeds leuk. Ik ben niet van de vet onbekende shit..maar luister gewoon wat ik leuk vind..(goh) Hihi heb in groep 8 'zelfs' Puff Daddy (jaja toen nog puff..) geplaybacked en ging me helemaal bruin schminken wuahaha voelde me helemaal de bomb! Hahah en iedereen was vet jaloers op mijn Wu-tang truien die ik droeg en van mijn broer waren geweest O mijn god ik lijk wel een manwijffie op de basisschool..was niet zo hoor ![]() ![]() |
![]() |
|
In de eerste begon het, met luisteren naar 2pac, eminem, enzovoort. Op een gegeven moment kwam toen "hate me now' van Nas uit. Ik was fan. Ik liep heftig te zoeken naar het album waar dat nummer op stond, maar kon het nergens vinden. In een boekwinkel zag ik ineens een tijdschrift genaamd 'Touch' liggen, met een snippettape van I am(het album dat ik zocht) en een grote foto van nas op de cover. Die tape heb ik helemaal kapotgedraaid, die cd later ook, en ik begon heel veel naar hiphop te luisteren.
Touch heb ik een tijd lang gevolgd, en op een gegeven moment kocht ik gewoon albums omdat in dat blad stond dat het een goed album was. Zo ontdekte ik bijvoorbeeld Arsonists en The High an mighty. Ik vond het ook best wel vervelend toen dat blad ineens niet meer uit kwam. Toen ben ik zelf maar verder gaan zoeken. Dat ging wel redelijk en ik ben nu nog steeds altijd op zoek naar nieuwe albums of artiesten.
|
Me broer had snoops doggystyle album geleend van iemand..ik stopte hem in mijn spelertje en vond't wel wat hebben
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
mhhh via vriendje hield eerst (nog steeds) altijd van drum and bass en daarvoor zelfs een kleine periode van metal etc (tsjah je bent 14 en jehoort ergens bij
![]() met die no limit dingen en krs enzow hahaha nu meer richting stonesthrow, def jux en andere minder bekende (commerciele) dingen. |
![]() |
|
sjah...euh...ik heb echt hele brede en diepe muzikale geschiedenis...halverwege de basisschool was ut Elvis
![]() Ondanks dat ik op de meest kakkerige school in het Gooi op school zat via gasten daar naar Wu-Tang gaan luisteren (waar zo ongeveer iedereen mee begint, Wu-Tang Forever). Vervolgens mijn eerste hip-hop cd: Ironman van Ghostface Killah (welk overigens nog steeds goed is) Toen steeds meer commerciële dinegn als Pac (hoewel m'n gedachten daarover nog steeds verdeeld zijn, want die gast stond wel ergens voor, zeker z'n eerste cd's), DMX, Ice Cube e.d. Tot ik anderhalf jaar terug via vrienden "underground" ging...waar ik begon met KRS One, Afu-Ra...en ga zo maar door.... Heb in het anderhalve jaar nog een behoorlijke inhaalslag gemaakt via internet en vrienden (veeeeel gedownload), zou binnenkort ook naar eerste optreden gaan, maar ging niet door. Toch heb ik het gevoel dat ik niet echt in het wereldje zit, mede doordat niet veel goede vrienden hip-hop luisteren/waarderen + dat ik ook heel veel andere muziek nog steeds luister..."gouwe ouwe", disco, jazz...en jah...ik loop er ook niet bij als iemand die je duidelijk herkend als iemand die daarin zit, hoeft ook niet, hip-hop is heel universeel Maar toch zou ik wel willen om er iets dieper in te raken, maar daar moet je de juiste mensen voor kennen en contacten voor hebben, geld voor hebben (cd's en optredens) Maar wie weet komt dat nog...
|
kdenk dat t ook niet alles is om er zo heel erg in te zitten...
ik hoor eigenlijk helemaal niks anders dan [underground] hiphop...ik heb eiglijk bijna geen een goede vriend die andere dingen luisterd...ja alleen een klein beetje drum&bass, regea en lounge... ik ken mensen die hun geld echt alleen maar aan cd's en concerten uitgeven...die kopen iedere week wel minstens 1 nieuwe cd en dan geen geld meer voor andere dingen zoals uitgaan...dat vind ik echt zo zonde...en die doen ook gelijk afkerend tegen mensen die van andere muziek houden... dan zonder je jezelf ook helemaal af van alles ofzo....zo kan ik me zelf ook weleens voelen eiglijk...terwijl ik eiglijk totaal niet anders doe tegen mensen die bijvoorbeeld metal luisteren...
Laatst gewijzigd op 17-06-2003 om 16:49. |
![]() |
||
Citaat:
en als ik andere hoor over bepaalde artiesten dan weten ze alle ins en outs, bij welke label, wat voor soort hiphop....ik ben al blij als ik een waslijst artiesten op kan noemen zonder in m'n playlist of me cd-rek te kijken ![]()
|
ik vind dat zo'n onzin dat je per c alles moet kennen...ik ken toch best wel heel erg veel..maar haal alle namen door elkaar, ik ken bijna niks bij naam, alleen als ik t na ga kijken...boeiend...en doe labels intereseert me ook niet zoveel....ik vang alleen altijd alles op omdat vrienden t er zo superveel over hebben...
concerten...gewoon www.hiphopagenda.nl en ik sta ook wel erg open voor andere dingen, kan me alleen echt dood ergeren aan trance zooi...ik zou nooit met iemand omgaan alleen om z'n muzieksmaak...maar toch kom ik [bijna] alleen maar met mensen in contact die alleen hiphop luisteren.... ![]()
|
een maat luistert veel hiphop sinds hij een klein pubertje was. ik luisterde veel metal en punk toen ik een dreumes was. nu luisteren we elkaars shit. ik neig alleen wel meer naar relaxte hiphop en nu-soul ipv gangster shit. ik word denk ik oud ofzo.
saillant detail :> het forum helpt me in mijn hiphop educatie. heb via p-chez dope franse hiphop gehoord waar ik gek op ben en de meeste hiphop liefhebbers hier hebben een erg verfijnde smaak wat me wel aan staat ![]() |
![]() |
|
't zal wel heel leuk zijn om je heel erg in de muziek te verdiepen als het je interesseert, and don't get me wrong, ik hou ook van hip-hop, r&b, funk, 2-step ga maar door, maar om me nou er echt in te gaan verdiepen dat hoeft van mij niet zo. Al dat commentaar dat sommige artiesten té commercieel zijn vind ik ook gelul... wat maakt het uit als iemand er multi-miljonair door wordt, het gaat toch om de muziek en (bijna) niet om de artiest! Maarja, iedereen geniet van muziek op zijn eigen manier. En ik waardeer de mening van een heleboel mensen hier want ik ben net nieuw hier en zie al meteen dat een heleboel mensen hier weten waar ze over praten
||
Citaat:
maar ik heb vrienden die naar vanalles luisteren.. Ik luister dan zelf ook jazz/punk/drum'n bass/deephouse/jazzy techno/singer-songwriter/grunge/.. en nja, zo kan ik nog wel eventjes doorgaan.. De meeste vrienden van me hebben zo'n brede smaak. Ken door een goede vriend van me Ben Harper, maar ook Richie Hawtin (techno), terwijl die zelfde jongen ook Slayer luistert... (dat is dan weer niks voor mij)
Laatst gewijzigd op 18-06-2003 om 09:35. |
![]() |
|
![]() |
ik heb best wel brede muzieksmaak van hiphop, soul tot drum and bass, jungle, dance (hardhouse, techno e.d) tot rock en sommige metaldingen ook nog wel.en dan commerciele dingen maar ook veel niet commercieel....if the song is ok wat boeit het dan of het bekend is ofniet.
en jah dat je alles moet kennen, dat kan natuurlijk niet, maar ik vind het gewoon leuk om nieuwe dingen te zoeken maar laatst had ik bijv dat ik een nr hoorde en vroeg van wie's dit..is het suppaah bekend wu tang nr ofzow hahaha maarja boeienddd heej anne, luisteren die vriendinnen dan ook underground hiphop of meer bekende dingen? ik ken zo weinig meisjes die echt van undeground hiphop houden.... heb trouwens vrienden die ook allen van verschillende dingen houden....nice voor naar feesten gaan er is altijd wel iemand die ergens mee heen wilt! |
![]() |
|
ik ken ook maar 1 meisje goed die ook wel veel underground luisterd...
![]() verder nog nooit een meisje ontmoet die echt veel hiphop kent....1 andere vriendin van me een klein beetje dan....nouja ze kent jurassic5 en slug/atmosphere...maar niet dat ze er echt in zit en ermee bezig is...zij luisterd meer heel veel commerciele dingen en bobbeling enzo... maar ik ga eiglijk ook maar met 4 meisjes veel om verder alleen maar jongens.....ksnap ook echt niet waarom er maar zo weinig meisjes zijn die van [underground] hiphop houden... ![]()
|
volgens mijn zijn mannen minder 'star', de meeste mensen denken toch dat hip hop over gouden kettingen,lekkere wijven en moorden gaat, vrouwen voelen zich daar minder tot aangetrokken, en mannen juist meer, dus die gaan zich meer in de hip hop verdiepen.. (zo maar een theorie)
daarnaast zijn er ook veel meer mannelijke MC's, vrouwelijke MC's komen maar weinig voor, laat staan vrouwelijke MC's die ook nog aardig kunnen rappen (no offence). En hip hop is toch meer braggin' en boostin'(ofzo) iets wat vrouwen volgens mij ook minder boeiend vinden dan mannen, vrouwen zijn wat emotioneler ingesteld en dat neigt minder naar hip hop... Vind ik wel jammer, al merk ik wel dat ik bij concerten steeds meer vrouwen zie, maar dat ligt ook aan de artiest, er waren bijvoorbeeld best veel vrouwen bij Common(toch wat emotioneler), terwijl bij Kool Keith ik maar een handvol vrouwen zag..
|
ik was een keer het enige meisje bij een concert
![]() dat was best wel vet... ![]() ![]() ![]() ![]() maar die theorie kan wel kloppen...ik heb ook een hekel aan dat gangster gedoe...maar hou van de beats [niet alle natuurlijk] en het rappen, dat t zo lekker rielekst is...maar dan moet t ook wel een beetje ergens over gaan...
||
Citaat:
Roxan shante Mc lyte tip om te downloaden" Ruffneck Bahamadia huricane g
||
Citaat:
ik weet zeker dat je meer mannelijke mc's op kan noemen dan vrouwlijke..(die goed zijn dan)
||
Citaat:
Er zijn er wel meer maar ik noemde er een paar op.
|
ik luisterde eerst vooral R&B, toen ging ik een tijdje met iemand om die alleen maar rap/hip hop luisterde en toen ging ik t zelf ook luisteren, en ik kwam steeds meer personen tegen die t luisterden, en nu luister ik t nog steeds
![]()
|
Verwijderd
|
Beetje de standaardmanier. Ik zat in de klas bij best veel Marokkanen die draaiden altijd 2Pac, Luniz, Notorious B.I.G. Dat vond ik toen ook wel goede muziek, en toen we internet kregen ben ik op wat meer hiphop-sites gaan kijken en op die manier een aantal rappers 'leren kennen' en daar cds's van gekocht. En via dit forum komen daar weer meer rappers bij.
Een paar vrienden luisteren wel naar hiphop, en dan meestal dezelfde hiphop als die ik draai. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
tsjah meisjes blijven vaak bij de top40 muziek plakken.
meer interesse in andere dingen? ik ken wel meisjes die zich in muziek verdiepen, paar van mijn vriendinnen o.a hiphop maar ook DnB enzow maarja we zijn ook weer een uitzondering hehe laatst was ik met een dj aan het lullen en die was echt impressed ofzow..k was het eerste meisje wat ook echt goede smaak had ofzow volgens hem? ![]() where ya at grrrrrls? er zijn trouwens wel meer goede vrouwelijke mc's naar mijn idee (jean grae, paar van die engelse girls vind ik ook wel nice, maar das dan weer smaak.) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Hoe moeilijk kan iets zijn? DG | 5 | 04-04-2006 16:08 | |
De Kantine |
hulp nodig met trainen van chatbot willow1 | 69 | 07-03-2005 22:29 | |