Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2003, 11:18
eztah
eztah is offline
Ik blow nu anderhalf jaar toch wel een aantal keer per week.
Een jaar gelden kreeg ik last van geheugenverlies, het korte-termijn geheugen vooral. Ik ben toen wat minder gaan blowen, en ik ben toen op vakantie gegaan, toen ging het weer over.
Maar de laatste tijd merk ik toch dat ik er af en toe best paranoia van wordt, en ik hoor ook af en toe dingen die er niet zijn (dan denk ik dat mijn vriendje wat zegt, terwijl dat niet zo is). Paranoia worden is opzich wel normaal, daar hebben meer mensen wel eens last van. Maar af en toe dingen horen die er niet zijn, hebben jullie daar ook wel eens last van?

Ik had het er met vrienjelief over en hij zei dat dit waarschijnlijk een teken is dat ik even rustig aan moet doen, hij heeft er geen last van hoewel hij 3x zo veel blowt als ik.
Hebben meer mensen echt gekke 'bijverschijnselen'?
Ik droomde namelijk gister dat ik schrizofeen geworden was, en ik schrok er wakker van, dus ik was er gister wel even mee bezig.

Maar ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben (gehad) en wat er toen precies gebeurde enzo, en hoe snel het weer over ging enzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2003, 11:23
Muizzz
Muizzz is offline
ja toen ik nog veel blowde was mijn korte termijngeheugen ook verrot en zag ik soms iets achter me (dacht ik) wat er niet was.
als je een tijdje rustig aan doet gaat je geheugen al beter werken merk ik.

ik heb het niet dat ik dingen hoor. maar wel dat ik denk dat er iets achter me is. (dat ik het zie)

edit: misschien hebben meisjes het meer, want ik ken geen jongens met van dit soort dingen, en wel 2 meisjes.

Laatst gewijzigd op 17-06-2003 om 11:25.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:00
eztah
eztah is offline
Citaat:
Muizzz schreef op 17-06-2003 @ 12:23:
j
edit: misschien hebben meisjes het meer, want ik ken geen jongens met van dit soort dingen, en wel 2 meisjes.
Ja, dat geloof ik zeker.
Meisjes zijn volgensmij eenstuk gevoeliger voor drugs
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:07
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
eztah schreef op 17-06-2003 @ 13:00:
Ja, dat geloof ik zeker.
Meisjes zijn volgensmij eenstuk gevoeliger voor drugs
Of meisjes durven er eerder voor uit te komen, ik denk niet dat dit persee met geslacht te maken heeft. Het is per persoon gewoon verschillend
Oud 17-06-2003, 13:12
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
CANNABIS & SCHIZOFRENIE
Bij de meeste mensen heeft het middel in eerste instantie een kalmerende werking. Beginnende of gematigde gebruikers voelen zich meestal alleen maar loom en ontspannen. Veelgebruikers weten dat het middel, bij hoeveelheden van meer dan 2 gram per dag (ongeveer 25 gulden), leidt tot paranoïdie, gevoelens van achterdocht die niet met de realiteit in overeenstemming zijn. Bij sommige mensen ontwikkelt zich dit al na één keer blowen.
Bekend zijn de zogenaamde cannabis-psychosen die sprekend lijken op een manifestatie van schizofrenie. Wanen en hallucinaties kunnen zich voordoen. Meestal verdwijnt dit beeld weer bij het stoppen van het cannabisgebruik. Maar het is ook zo, net als bij amfetaminen, dat sommige mensen die er aanleg voor hebben, schizofrenie kunnen ontwikkelen door het gebruik van cannabis. Het beeld blijft dan bestaan, ook na het stoppen van het cannabisgebruik. Om deze reden moet cannabis toch een riskante drug genoemd worden voor mensen die kwetsbaar zijn voor het krijgen van psychosen.

Speciaal bij schizofreniepatiënten:
Uit onderzoek blijkt dat cannabisgebruik samenhangt met minder snel of geen herstel. Schizofrene cannabisgebruikers vallen eerder terug in psychoses en hebben meer moeite zich sociaal te handhaven. Hoewel het middel een patiënt op korte termijn verlichting kan geven, werkt het op langere termijn averechts. Stoppen met het gebruik van cannabis leidt tot minder psychoses en minder psychiatrische opnames.
Oud 17-06-2003, 13:24
eztah
eztah is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef op 17-06-2003 @ 14:12:
Veelgebruikers weten dat het middel, bij hoeveelheden van meer dan 2 gram per dag (ongeveer 25 gulden), leidt tot paranoïdie, gevoelens van achterdocht die niet met de realiteit in overeenstemming zijn.
Nou, dat lijkt me niet waar.
Daar heb je helemaal niet zo veel spul voor nodig..
Verder intressant stuk
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:48
Verwijderd
jongens kunnen ook paranoia worden. Ook je korte termijn geheugen gaat er heel snel aan (ook bij jongens), hoewel die het niet toegeven.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:54
eztah
eztah is offline
Citaat:
lunaco schreef op 17-06-2003 @ 16:48:
jongens kunnen ook paranoia worden. Ook je korte termijn geheugen gaat er heel snel aan (ook bij jongens), hoewel die het niet toegeven.
Ik denk dat het per persoon verschilt, maar meisjes zijn misschien iets vaker 'gevoelig' voor drugs en de bijverschijnselen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten