![]() |
|
iets genuanceerder:
15% van alle meisjes onder de 16 heeft een negatieve seksuele ervaring met een famililid, waarvan de helft ernstig. 24% van alle meisjes onder de 16 heeft een negatieve seksuele ervaring met iemand die niet tot de familie behoort (bron ) SIRE startte een campagne over depressiviteit onder jongeren (dipje of depressie?), maar je hoort ze niet over het misbruik. Vind je het gek dat al die jongeren zich regelmatig niet goed voelen als ze zoiets hebben meegemaakt? Ik vind dit nogal schokkende cijfers...waarom hoor je hier zo weinig over? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Weg met de adolescenten die vinden dat ze depri worden van denken, en dat daarom maar niet meer doen.
|
vraagje.
zijn deze cijfers feiten of schattingen. ik bedoel, zijn er zoveel meldingen van seksueel misbruik gemaakt, of veel minder dan dit... en zijn dit dus de schattingen?! (als het het eerste is, vrees ik dat het percentage nog hoger ligt ![]()
||
Citaat:
Op deze site staat het er niet bij, maar ik kan me een site herinneren met vergelijkbare cijfers, waar inderdaad bijstond dat de cijfers gebaseerd waren op aangiften en meldingen, en het werkelijke aantal dus waarschijnlijk nog veel hoger lag...maar dat heb ik er niet bijgezet omdat ik dat dus niet zeker weet. |
![]() |
||
Citaat:
Tevens bedoelde ik mijn opmerking over een drukke dag als algemeen beeld. Ik zeg niet dat het voor iedereen werkt, maar ik verwacht wel dat er heel wat mensjes minder depressief zouden zijn (of misshcien wel "worden") als ze drukker bezig waren. Maarja dan zijn de gevolgen dat te druk bezig zijn weer stress zou kunnen veroorzaken, wat weer depressiviteit kan veroorzaken etc...cirkeltje rond :/ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ten eerste om de al genoemde reden, dat veel meisjes (en ook jongens!!) zich schamen het te vertellen. maar sowieso... een negatieve seksuele ervaring kan voor een meisje iets zijn als 'in de billen knijpen'. En tja, vooral tijdens het uitgaan, kan dat vaak gebeuren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je dat mee gaat tellen dan maakt elk meisje dat wel mee |
![]() |
|
Geen idee wat ze precies tot negatieve seksuele ervaringen telllen, maar ik denk dat jullie deze cijfers vrij serieus kunnen nemen. Bijna helft van de 40% die ik noemde, was ernstig misbruik, (poging tot) verkrachting of gedwongen masturbatie. Ik neem dan niet aan dat de overige 20 alleen billenknijpen in het café was, want de aanrandingen moeten ook nog in de cijfers zitten...
Ik weet niet hoe belangrijk jullie het vinden wat er wel of niet gebeurt, maar in de bron staat uitgebreidere info. ik zal die tekst hier neerzetten: Hoe vaak komt seksueel misbruik van kinderen voor? Uit landelijk Nederlands onderzoek blijkt dat ruim vijftien procent van de vrouwen voor het zestiende levensjaar een negatieve seksuele ervaring heeft meegemaakt met een familielid. Iets meer dan de helft van deze slachtoffers is ernstig misbruikt: er waren herhaalde (pogingen tot) verkrachting, er werden andere ingrijpende seksuele handelingen afgedwongen óf er was sprake van verschillende daders. In eenderde van de gevallen betrof het een eenmalige gebeurtenis, bij eenderde deel ging het om meer dan vijf keer en bij het resterende deel om veel voorkomende gebeurtenissen over een lange periode. De daders waren voornamelijk vaders, oudere broers en ooms. Eén procent van de (mede-) plegers was vrouw. Daarnaast is 24 procent van de vrouwen in hun jeugd geconfronteerd met (meestal eenmalig) seksueel misbruik door iemand die niet tot de familiekring behoorde: een oudere jongen, een onderwijzer, een buurman, de vader van een vriendinnetje, een volwassen vriend van het gezin of een onbekende man. In bijna de helft van deze gevallen deed de dader een poging tot verkrachting of dwong het slachtoffer tot masturbatie. Als we de gebeurtenissen binnen en buiten de kring van verwanten combineren, blijkt dat bijna 40% van de vrouwen vóór het zestiende jaar een of meer ervaringen met seksueel misbruik heeft gehad. De meest voorkomende leeftijd waarop misbruik vaak voorkomt ligt tussen de acht en twaalf jaar. Naar seksueel misbruik van jongens is in ons land nog geen landelijk onder-zoek verricht. Buitenlandse studies tonen aan dat drie tot negen procent van de jongens misbruikervaringen kent, meestal gepleegd door mannen buiten de kring van familieleden. Ik hoop dat dit genoeg gespecificeerd is, want uitgebreidere gegevens heb ik niet. Laatst gewijzigd op 21-06-2003 om 19:17. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mjah, ben ik het volkomen mee eens, dat ze je niet geloven ofzo.. |
![]() |
|
![]() |
"2 op de 5 meisjes onder de 16 heeft een negatieve seksuele ervaring"
En er vallen er drie keer zoveel van de trap voor hun vierde. Het is een aanstellerig verhaal. Allemaal vage termen en een hoop huppelkutterij. Statistiek is erg grappig, als je ziet wat het met mensen doet... Seksueel misbruik zal best een groot probleem zijn, maar dit soort indianenverhalen doet de geloofwaardigheid geen goed. Op eenzelfde wijze gaat dat verhaal van die vent die een dag vakantie wil hebben en een rare snuit moet trekken als zijn baas hem voorrekent dat ie maar een dag per jaar hoeft te werken...
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
en dat die leraar geschorst is is logisch. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en misbruik. wat vind je van aanranding dan?! officieel valt het er wel onder toch?! maar over het algemeen gaat het toch over 'seksuele intimitatie' ? daar valt dan verkrachting / misbruik / aanranding onder. of nog meer? -xxx-
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
meisjes bij wie zoiets gebeurt...vertellen het niet omdat ze bang zijn dat ze niet geloofd worden....vaak vertellen ze het pas na jaren en dat word er vaak nix meer aan gedaan!!!sommige mensen doen er zo belachelijk over als een meisje sexueelmisbruikt is..en das de reden waarom veel het niet vertellen
|
ik schrik er niet van. ben dat soort verhalen wel gewend van mn omgeving. zo gaat dat nou eenmaal tegenwoordig. dusja, wat doe je eraan.
reden dat meisjes het niet aangeven is dat ik het regelmatig zie gebeuren dat mensen die meisjes daarop aankijken, en ze uitschelden voor hoer terwijl zo´n meisje er niets aan kan doen. als ik zoiets zou meemaken zou ik het ook niet melden. ik zou wel eventjes langs de dokter gaan om me te laten controleren op aandoeningen, maar that´s it.
||
Citaat:
![]() en dat was eigenlijk best serieus. Ok je kan overdrijven met het kijken, maar toch. Hoe ze er tegenwoordig bijlopen, dat vraagt erom om inkijk te hebben en daar bekeken te worden. |
![]() |
||
Citaat:
jij kan daar geen last van hebben. maar andere mensen wel hoor!! om maar een voorbeeld te noemen. iemand die helemaal geen ervaring met seksualiteit heeft (in wat voor 'n vorm dan ook) daarvoor zou het moeilijker zijn te accepteren dan voor iemand die dat wel heeft. voor een kind van 11/12 is het vaak moeilijker dan voor iemand van 16/17 (dit ligt bovendien ook nog aan de persoon, maar over het algemeen dan). iemand met eerdere nare seksuele ervaringen zou het moeilijker ervaren dan iemand zonder meestal. enz. Het verschilt denk per persoon. En als jij er mee zit, moet je er in principe gewoon over kunnen praten, zonder dat iemand je een aansteller vind.
|
Cijfers over sexueel misbruik kunnen altijd niet kloppen.
Of je het nu hebt over cijfers verkregen door politiestatistieken of cijfers verkegen door slachtofferenquetes. Politiestatistieken: - registratiefouten - geeft alleen gevallen weer waarin aangifte is gedaan Slachtofferenquetes: - slachtoffer kan liegen - slachtoffer kan het verhaal aandikken etc dus wat die cijfers betreft.. tja.. Wat ik wel vind is dat het hoe dan ook gebeurd, hoevaak het gebeurd even terzijde, het is al erg dat het gebeurd. Maar zoals iemand anders ook al zei, het is niet het enige "erge" dat gebeurd. Maar toch, het gebeurd. (ok, lekker warrig einde van reply, sorry daarvoor)
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik denk dat iemand wel daarvoor geschorst kan worden (van werk oid)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
de een heeft er last van de ander niet. als jij er geen last van hebt is dan ![]() maar als een ander komt met 'hij kneep in mn kont... ik voel me echt rot' moet je niet zeggen dat ze zich aanstelt. gewoon al niet om het feit dat die persoon zich dan nog rotter gaat voelen (onbegrip) en weet jij veel wat voor gedachten die persoon erover heeft.
||
Citaat:
Ik heb het zelf ook meegemaakt, daarom probeer ik het een beetje te relativeren, voordat iedereen dadelijk roept: "je vind het alleen maar erg als je het zelf hebt meegemaakt"
|
![]() |
Ik heb ut zelf meegemaakt... met een leraar... je leventje gaat egt op zn kop na zoon dag joh... Niet dat ik totaal verkracht ben..maar dr zijn dingen gbeurd die dus egt nie hore als leraar zijnde. Hijs ook lkkr ontslagen, maar kep wel een tijd ghad dat ik ook bang was voor contact (zoenen enzo) met jonges en as wel balen...
||
![]() |
Citaat:
Hier kan ik dus egt ontzettend boos om worden!!! wat een meisje ook draagt....al loopt ze naakt op straat....als zij niet aangeraakt wil worden MAG JE HAAR OOK NIET AANRAKEN!!!! Als zo´n neger of wanabeeneger met zijn broek op zijn knieen loopt is dat voor een meisje tog ook geen reden om gelijk aan die jongen te zitten! ALS IEMAND HET NIET WILT HEB JE OOK GEEN RECHT AAN HAAR/HEM TE ZITTEN!!! dus wat jij zegt is grote onzin....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en leraren horen ook niet aan leerlingen te komen, ook al willen die leerlingen dat zelf.. het mag niet.. dus.. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
anorexia/bolumia?! meissie | 44 | 03-03-2003 18:06 |