Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Werkgevers kunnen meebetalen aan de kinderopvang gebruiken als middel om werknemers aan te trekken. Zelfstandigen kunnen hier echter niet tot verplicht worden. Ouders kiezen ervoor kinderen te nemen, werkgevers niet.
Bij alleenstaanden is het een ander verhaal. Maar misschien kan de overheid dan beter een steentje bijdragen; die is tenslotte anders geld aan een uitkering kwijt.
||
![]() |
Citaat:
![]() Je bent weer lekker bezig ![]() Maarre, onzin natuurlijk. Bovendien zou dit de arbeidspositie van mensen met kinderen alleen maar verslechteren, aangezien zij dan duurder worden. Bovendien vind ik inderdaad dat het niet tot in den treure aangemoedigt moet worden, en dat als dat al gebeurd het door de overheid moet gebeuren.
||
![]() |
Citaat:
Even over de stelling: nee. Ik zie de noodzaak niet in. Het lijkt me een totalitaire maatregel, kinderopvang kan je ook anders regelen.
||
![]() |
Citaat:
Waarom niet simpel, via de overheid? Waarom niet de lagere inkomens bij de belasting ontzien, zoals nu al gebeurd?
|
Eens.
En het liefst vlakbij het bedrijf of in het bedrijf zelf. Werknemers zijn anders meer met hun hoofd bij de kinderen die thuis alleen zitten of door 1 of andere au pair worden verzorgd of op een kinderdagverblijf dat helemaal verderop ligt. Als de kinderen dicht bij de werknemer in de buurt zijn is het mogelijk voor de werknemer om zo snel mogelijk naar t kind te rennen bij calamiteiten. Minder kopzorgen: meer energie te steken in het eigenlijke werk. Dus productiever. Verder ben ik voor een verplichte zwangerschapsverlof voor BEIDE sexen. Zoals in Zweden. Dat is wel zo eerlijk. (en vergeet niet dat de kinderen onze toekomst zijn. Zonder kinderen geen bejaardenverzorgers later ![]() Qua financiering zou een gedeelte of zelfs geheel gedekt kunnen worden via de overheid.
||
Citaat:
Dr is ook nog een vader van het kind!!!!!
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Eigenlijk was ik meer eens met het feit dat kinderopvang door het bedrijf geregeld moet worden. Niet zozeer de financiering. Maarja, misschien was mijn "eens" niet geheel het juiste antwoord op de vraag ![]()
||
Citaat:
Je hebt wel gelijk. Dat kan ook goed werken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|