Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2003, 21:26
Severus
Severus is offline
De typische film-cliché's, je kent ze wel. Ze zijn soms zo uitgemolken en je komt ze dus erg vaak tegen - net zo vaak dat je ze zat wordt. Zoals bijvoorbeeld dat het goede (bijna) altijd wint en het kwade (bijna) altijd verliest. Of dat bij het einde van een film alles weer koek en ei is. Dat soort dingen.

Welke cliché's kom jij vaak tegen in films? Van welke word je écht moe?

Laat 't me eens weten, ik ben wel benieuwd.

Ripper
Oud 25-06-2003, 21:35
Sithan
Sithan is offline
Ik word er eigenlijk helemaal niet moe van, omdat je meestal gewoon al weet wat voor cliche je gaat zien en heb ik dat moment ergens zin in...

Neem nou een romantische komedie, de verhaallijnen zijn altijd hetzelfde maar toch word ik er iig iedere keer blij van...
Of een thriller, het zou me toch een beetje een raar gevoel geven als er aan het einde niet wordt uitgelegd wie of wat the badguy is...

Maar goed af en toe vink het wel leuk als een film die cliches ontloopt, dat zijn namelijk de films die bij mij het meest blijven hangen...

Dus ik word niet zozeer moe van de cliches, t ligt er gewoon aan waar ik zin in heb op het moment...en als ik dan een zo'n romantische komedie zie, terwijl ik liever een thriller zag dan word wel moe van zo'n "eerst verliefd, dan break up, dan weer verliefd" cliche...
Oud 25-06-2003, 21:48
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
wrom nou weer alleen cliche films
Oud 25-06-2003, 22:47
Verwijderd
De sterfscene waarbij het al dan niet schuldige slachtoffer in de armen van de ander zijn laatste woorden zegt zorgt bij mij voor kippenvel...op de negatieve manier.

Ook kan ik slecht tegen one-liners.

En de onvermijdelijke happy-endings natuurlijk. Niet dat alles slecht af hoeft te lopen, maar een happy end kan ook minder clichématig verbeeld worden.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 23:13
Verwijderd
Nou zijn actiefilms meestal sowieso al niet bijster goed, maar actiefilms waarin tegen het einde the bad guy en the good guy het tegen elkaar opnemen in een verlaten fabriek zijn al helemaal bagger.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 23:57
fucking hero
fucking hero is offline
meestal best wel alles van die rtl4 films op woensdagavond.
Dat de kinderen heel begripvol zijn, en direct antwoord geven, altijd duidelijke taal etc..
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 13:22
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
sommige grapjes in komedies zijn zo vermoeien, in zowel films als series.
Neem nou het grapje waarbij van het mannelijke hetro figuur in de comidie word gedacht dat hij homo is, dat is echt al hondert keer gedaan! en die man vidn dat dan zwaar bagger want hij staat net met een meisje te flirten als iemand hem homo noemt en het meisje zegt daarop tgeen haar vriendin: ik zei toch dat ie homo was.
Zo'n scene vind je echt in minstens 50 komedies terug. dat is echt niet grappig meer.
Oud 26-06-2003, 15:40
Verwijderd
One-liners zoals: "Let's go!", "Kill him!", "You'll die!"

Argh...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 16:34
Vice
Vice is offline
Citaat:
poop schreef op 26-06-2003 @ 00:57:
meestal best wel alles van die rtl4 films op woensdagavond.
Dat de kinderen heel begripvol zijn, en direct antwoord geven, altijd duidelijke taal etc..
En de moeder is meestal het slachtoffer.
Oud 26-06-2003, 18:32
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-06-2003 @ 17:34:
En de moeder is meestal het slachtoffer.
En de man komt 's nachts aanrijden in een pick-up truck met een blikje bier in z'n hand. Of niet? Ik kijk nooit naar rtl4.
Oud 26-06-2003, 18:42
Love: a passion
Love: a passion is offline
Hij/zij ontmoet hem/haar, worden verliefd na een paar probleempjes, zoektochten etc, ze trouwen en leven nog lang en gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:33
kiek
kiek is offline
"(This time,)I'm gonna make you pay..." " You're not going to get away with this, you know!"
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 17:24
Verwijderd
Dat het goede meestal overwint...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 18:38
soske
soske is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 26-06-2003 @ 00:13:
Nou zijn actiefilms meestal sowieso al niet bijster goed, maar actiefilms waarin tegen het einde the bad guy en the good guy het tegen elkaar opnemen in een verlaten fabriek zijn al helemaal bagger.
The Fugitive??

ik vond hem wel stoer
Oud 27-06-2003, 18:41
legatus
legatus is offline
Obligaat grappige negers, slechterikken die hun snode intenties geheel moeten vertellen, arabische personages als slechterik, russen als slechterik, de wereld staat voor de zoveelste keer op het punt vernietigd te worden, als tekst en beeld hetzelfde zegt.
Oud 27-06-2003, 20:46
Bluesummers
Bluesummers is offline
als ze aan het eind allemaal heel blij gaan lachen! dat is zoo irritant..
Oud 27-06-2003, 22:28
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik word ziek van die verhalen van 'totale sukkel word verliefd op prachtig persoon. Sukkel probeert in contact te komen met mooi persoon en aan het eind is zij ook verliefd op hem en leven ze nog lang en gelukkig.' De amerikaanse geblondeerde snobby bitch slaat dus 'ineens' om en vind de sukkel ineens geen totale 'dork' meer en houd ook ineens op met oppervlakkig zijn. Yeaaaaah, right!
Reageren

Regels voor berichten