Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2003, 20:19
sas1324
Hey,

Ik ben altijd verlegen en rustig geweest, maar tegenwoordig merk ik aan mezelf dat ik soms moeilijker ene gesprek op gang kan houden, niet alleen in real life maar ook op een chatbox, eerst praatte ik met zoveel mensen en ging het maar door en nu is het gewoon hoi hoe heet je waar kom je vandaan en is het veel vaker: waar zullen we het nu eens over hebben. Niet dat ik hier echt mee zit ofzo maar ik wou het gewoon even kwijt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2003, 20:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien ligt dit gewoon aan de levensfase waarin je nu zit. Het kan best dat je soms op een andere manier met mensen omgaat of op een andere manier dingen aanpakt. Dat kan van voorbijgaande aard zijn maar ook blijvend zijn. Heel veel mensen zijn als kleuter heel spontaan maar lang niet iedereen blijft dat. Het hoeft geen verkeerde of negatieve eigenschap te zijn om verlegen te zijn. Het kan ook heel goed zijn om jezelf een beetje op de achtergrond te houden.

Als je er niet echt mee zit hoef je je geen zorgen te maken, je leert vanzelf omgaan met jezelf. Het is een kwestie van wennen dat gaat met de tijd.

Groetjes Dana
Oud 16-06-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-06-2003 @ 21:29:
Misschien ligt dit gewoon aan de levensfase waarin je nu zit. Het kan best dat je soms op een andere manier met mensen omgaat of op een andere manier dingen aanpakt. Dat kan van voorbijgaande aard zijn maar ook blijvend zijn. Heel veel mensen zijn als kleuter heel spontaan maar lang niet iedereen blijft dat. Het hoeft geen verkeerde of negatieve eigenschap te zijn om verlegen te zijn. Het kan ook heel goed zijn om jezelf een beetje op de achtergrond te houden.
Dana heeft al gepost wat ik wilde zeggen.

Mensen veranderen. Als je er mee zit dat je op een bepaalde manier veranderd, dan moet je proberen het (weer) te veranderen. Zit je er niet mee (zoals jij dus zegt), dan is er toch niks aan de hand?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 20:58
sas1324
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-06-2003 @ 21:29:

Als je er niet echt mee zit hoef je je geen zorgen te maken, je leert vanzelf omgaan met jezelf. Het is een kwestie van wennen dat gaat met de tijd.

Groetjes Dana

dus het gaat vanzelf over (of anders), ik hoef daar verder niets aan te doen? heb wel als doel voor mn aankomende studietijd me wat meer open te stellen voor vriendschappen is dat een goed uitgansgpunt? Ik heb vaak maar 1 beste vriendin gehad op alle scholen tot nu toe en ik was niet echt populair ofzo (hoeft ook niet), maar soms als ik dan iets niet durfde voor de klas dan was het van: heb je haar weer en ze besteden niet echt aandacht voor me. Wat ik hoop te bereiken is dat ik gewoon mezelf kan zijn zoals ik thuis en onder bekenden ook ben en dat mensen respect voor me hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 17:04
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Het lijkt me dat je het op zich niet heel erg vervelend vind, zoals het nu gaat, dus dan hoef je er ook niet echt wat aan te veranderen. En vaak kom je als je ergens anders komt vaak veel nieuwe mensen tegen en dan maakt het heus niet zoveel uit, of je dan heel open bent of dat je een beetje op de achtergrond blijft, want je bent heus niet de enige die zo is. Waarschijnlijk kom je vanzelf wel met anderen in contact en als die jouwals persoon prettig vinden maken zij zich er echt niet druk over of je nou veel zegt of niet.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 18:41
Verwijderd
Maak je maar geen zorgen, het is van voorbijgaande aard.
Ik had het ook enkele weken. Ik wist gewoon nix te vertellen.
Nu gaat het reeds wat spontaner, ik was denk ik n beetje depri en lusteloos en had dan ook niet veel inspiratie/zin/...om hele geforceerde gesprekken te beginnen.
Begrijp me niet verkeerd, ik wou dolgraag babbelen en zo, maar wist gewoon nix (interessants) te vertellen.
Ik ben ook nogal verlegen (vooral in het lager), maar had nu eindelijk mijn doorbraak gehad en was heel spontaan tijdens een lange periode en nu ist net altof ik n terugval heb of zo...maar zoals ik al zei, het is alweer aan het beteren en ik voel me weer een beetje meer op mijn gemak (laag zelfbeeld en zo...).

Grtz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten