Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2003, 20:08
Stinger
Stinger is offline
Afgelopen week is mijn moederbord vervangen omdat de oude defect was..........ik heb er nu een ecs k7s6a inzitten, chipset : sis745

Nu wil ik m'n digicam, webcam of scanner aansluiten op de usb poort.......alleen gebeurd er dan helemaal niets, terwijl je dan normaal dus een berichtje moet krijgen dat het aangesloten is.

nu staat er op de bijgeleverde cd wel een bestand ; usbdetect.exe , maar dat helpt niets.

Bij 'aparaatbeheer' herkent ie wel usb controllers :
SiS 7001 pci naar usb open host controller ( 2x ) en ;
usb-hoofdhub ( 2x )

deze heb ik ook al verwijderd en opnieuw laten detecteren maar dat helpt ook niet........

In de bios staat de optie voor USB enabled, dus da's ook oke
de laatste bios update staat er ook op

Specs:
Windows XP
AMD 1GHz
256 DDR geheugen
ECS K7S6A mobo

iemand enig idee waarom de usb poorten niets doen? aan de aparaten kan het niet liggen want die hebben het altijd prima gedaan........en zijn ook vrij nieuw!

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 21:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2003, 20:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Probeer het eens met een USB muis oid. Gebruik je de 4 USB poorten aan de achterzijde onder de muis/toetsenbord PS/2 ingangen?

Wat voor OS gebruik je? Windows 2000 en XP zouden iig een melding moeten geven dat een device is ingeplugt. Windows 9x is niet Plug & Play.

Heb je K7S6A drivers geinstalleerd? Zitten vast ook USB drivers bij. Kijk eens op www.ecs.com.tw
Oud 07-06-2003, 20:30
Stinger
Stinger is offline
ik gebruik inderdaad de ingangen onder de muis/toetsenbord aansluitingen
en ik gebruik xp professional( stond al hierboven )

en qua usb drivers kan ik alleen deze vinden :
http://www.ecs.com.tw/download/driver_usb_m.htm :
SiS 962 USB 2.0 Driver
Support Model Name
Description SiS 962 USB 2.0 Driver
Release Date 2002/06/28
Verison 1.0
---------------

maar volgens mij is dat niet voor mijn mobo geschikt. ( sis 962 - sis745 )
verder heb ik dus die patch gedraaid die op de cd te vinden is, maar dat helpt dus ook al niet veel

ik heb er nu al 3 apparaten op aangesloten ; webcam, scanner en digicam......en alle 3 worden niet herkent.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 21:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Krijg je wel een geel ballonetje rechtsonder als je een USB apparaat erin steekt?

Heb je al www.windowsupdate.com gedaan en alle driverupdates die daar staan geïnstalleerd?
Oud 07-06-2003, 21:32
Stinger
Stinger is offline
ik krijg dat gele ballontje dus niet nee
met mn vorige mobo kreeg ik die altijd meteen, maar nu krijg ik dus helemaal niets te zien

windows updates zijn allemaal geinstalleerd!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 21:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dan werkt je USB toch nog niet, somehow.

Staat op de CD van je moederbord geen USB drivers?
Oud 07-06-2003, 21:52
Stinger
Stinger is offline
op de cd staan 2 bestanden in de usb map :

* [Patch ] SiS USB Registry Patch. *
* Release Date : 2001/12/18 *
* Only for WinXP *

* [SiS ] SiS USB 2.0 Driver. *
* Version : 1.00 *
* Release Date : 2002/07/04 *

ik heb ze allebei gedraaid, de eerste draait goed, maar verhelpt het probleem niet.

bij de 2e krijg je een foutmelding, daar heb ik al naar gezocht op internet, dat schijnt bij niemand te werken..........
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 21:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
Probeer dan die USB drivers eens van die website.

SiS745 is je chipset (Northbridge), de LAN controller heet b.v. SiS 900 en geluid heeft weer een ander nummer, etc. Zo heet ook je USB controller anders, zegt dus niets over of deze voor jouw moederbord geschikt is.

Slechte website overigens van ECS, ik krijg een chinese 404 error als ik naar het SocketA mobo overzicht wil. Heb ze al gemaild. Krijg ik zo'n formulier die wilt submitten via je eigen email... tsk! amateurs
Oud 07-06-2003, 21:59
Stinger
Stinger is offline
dit is de url van het overzicht :
http://www.ecs.com.tw/download/dw_li...&function_id=4

Als de driver voor usb niet goed is, kan ik em weer gewoon deleten en is er niets aan de hand toch?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 22:03
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Stinger schreef op 07-06-2003 @ 22:59:
dit is de url van het overzicht :
http://www.ecs.com.tw/download/dw_li...&function_id=4

Als de driver voor usb niet goed is, kan ik em weer gewoon deleten en is er niets aan de hand toch?
Tuurlijk. Je kunt sowieso altijd via safe mode booten en zo de 3rd party drivers omzeilen.

Maar als die drivers niet geschikt zijn voor jouw board krijg je foutmelding tijdens het installeren denk ik.
Oud 07-06-2003, 22:05
Stinger
Stinger is offline
ik ga t ff proberen !
( wat een gekloot voor wat usb poortjes op een mobo he...normaal moeten die dingen toch standaard werken... )
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 22:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Stinger schreef op 07-06-2003 @ 23:05:
ik ga t ff proberen !
( wat een gekloot voor wat usb poortjes op een mobo he...normaal moeten die dingen toch standaard werken... )
Helemaal met je eens.
Oud 07-06-2003, 22:15
Stinger
Stinger is offline
die drivers geinstalleerd.........
veranderd ook niets.........

klote mobo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

edit : in de bios stond trouwens nog een 2e optie voor usb, daar kon je iets instellen van pci of embedded bus ofzoiets??
hij stond ingesteld op pci, is dat wel goed??

Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 22:17.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 22:51
Verwijderd
Er staat me iets van bij dat wanneer je USB 2.0-controllers wilt installeren/gebruiken dat je SP1 *moet* installeren.

Althans, dat was bij een ander systeem wat ik onder m'n neus gedrukt kreeg wel 't geval. Waarom precies weet ik niet meer, maar d'r is iets met die USB-support aan de hand wat met SP1 opgelost kan worden.

Let er wel op, dat wanneer je SP1 nog niet geinstalleerd hebt en het gaat doen, dat je weet dat je SP1 niet meer kunt uninstallen zonder de restore-mogelijkheden in XP.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 23:17
niemand
niemand is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 07-06-2003 @ 23:51:
Er staat me iets van bij dat wanneer je USB 2.0-controllers wilt installeren/gebruiken dat je SP1 *moet* installeren.

Althans, dat was bij een ander systeem wat ik onder m'n neus gedrukt kreeg wel 't geval. Waarom precies weet ik niet meer, maar d'r is iets met die USB-support aan de hand wat met SP1 opgelost kan worden.

Let er wel op, dat wanneer je SP1 nog niet geinstalleerd hebt en het gaat doen, dat je weet dat je SP1 niet meer kunt uninstallen zonder de restore-mogelijkheden in XP.
Mijn USB2.0 deed het hier wel op XP pro zonder SP1.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 23:20
Verwijderd
Citaat:
niemand schreef op 08-06-2003 @ 00:17:
Mijn USB2.0 deed het hier wel op XP pro zonder SP1.
Hm, onboard? -- Weet niet helemaal zeker meer of 't nou een onboard controller was, dat probleemgeval wat ik kreeg, of dat 't een aparte fiets 'm in d'r in kaart was.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 23:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 07-06-2003 @ 23:51:
Dat kan wel hoor. Je krijgt bij het installeren de keuze of je files wilt backuppen, als je dat overslaat kun je niet uninstallen. Bespaart wel 100MB ruimte ofzo.

Maar SP1 installeren kan een aantal problemen verhelpen, aan te bevelen dus.
Oud 07-06-2003, 23:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Stinger schreef op 07-06-2003 @ 23:15:
die drivers geinstalleerd.........
veranderd ook niets.........

klote mobo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

edit : in de bios stond trouwens nog een 2e optie voor usb, daar kon je iets instellen van pci of embedded bus ofzoiets??
hij stond ingesteld op pci, is dat wel goed??
Ik heb ook die K7S6A, en USB daarop werkt perfect onder XP, geen speciale dingen geïnstalleerd. Weet daarom ook niet waar het dan aan ligt. Kun je geen USB muis lenen van iemand ofzo?
Oud 07-06-2003, 23:37
niemand
niemand is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 08-06-2003 @ 00:20:
Hm, onboard? -- Weet niet helemaal zeker meer of 't nou een onboard controller was, dat probleemgeval wat ik kreeg, of dat 't een aparte fiets 'm in d'r in kaart was.
Het was een onboard op een Asus A7V333
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 10:24
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Heb je dit mainboard aan je oude Windows installatie gehangen of de boel ook werkelijk leeg gehad en alles opnieuw geinstalleerd.
Kan zijn dat de USB driver uit de oude installatie hem nu in de weg zit.
Oud 08-06-2003, 10:27
Stinger
Stinger is offline
ik ga zo ff SP1 downloaden, wilde ik gister al doen alleen wilde ie em niet installeren omdat ik een kopie van win xp heb.......maar ik las net ergens dat een serial key changer daar verandering in kan brengen

en ik heb nadat het mobo vervangen is de pc helemaal leeggegooid en daarna een nieuwe install gedaan
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 10:29
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Heel goed mogelijk dat je SP 1 moet hebben. Had afgelopen week een MSI mainboard die de USB 2.0 driver niet eens wilde installeren zonder SP1
Oud 08-06-2003, 10:31
Stinger
Stinger is offline
wat is verschil tussen usb 1.0 en 2.0 dan?? zal wel een noob vraag zijn.........hehe
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 10:52
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
USB 2.0 is een nieuwe norm. Over USB 2.0 kan een hogere dataoverdracht plaatsvinden. Kortom USB 2.0 is sneller dan de oude USB 1.1
Je kunt echter alle oudere USB apparaten op een USB 2.0 poort gebruiken. Het is dus downwards compatible.
Oud 08-06-2003, 10:59
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Misschien een domme van mij maar je gebruikt (of probeerd) nu toch wel de onboard USB poorten ??
Er zijn namelijk veschillende mainboards waarbij je een aparte bracket met kabeltje eraan krijgt die je zelf op een connector op het mainboard moet prikken. Ik ken merken die ook een Bluetooth uitbreiding op het mainboard hebben die dezelfde connector hebben als de USB poorten. Prik je de USB daarop zullen ze dus nooit werken.
Oud 08-06-2003, 11:57
Stinger
Stinger is offline
ik bedoel inderdaad de onboard usb poorten
die dus onder de muis/toetsenbord aansluiting zitten

SP1 net geinstalleerd, maar maakt geen verschil
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 13:33
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Probeer eens de USB poorten in Windows Apparaatbeheer te verwijderen en daarna de PC overnieuw op te starten.
Kun je een screendump posten van apparaatbeheer. 'Het is op zijn minst allemaal heel erg vreemd. Wil je graag verder helpen maar wordt wel moeilijker nu.
Oud 08-06-2003, 13:42
Stinger
Stinger is offline
heb ik al paar keer gedaan, helpt ook niet

screenshot :

Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Stinger schreef op 08-06-2003 @ 14:42:
heb ik al paar keer gedaan, helpt ook niet

screenshot :

[afbeelding]
Als je nou eens XP laat zoeken naar nieuwe software voor je USB hoofdhub? Als ik me niet vergis pakt-ie na installatie van SP1 dan nieuwere drivers -- dat gebeurt NIET automatisch.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 14:19
Stinger
Stinger is offline
als ik win xp laat zoeken voor nieuwe stuurprogramma's dan vind ie geen nieuwere........

of bedoel je dat niet?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 16:45
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Ziet er toch normaal uit in je apparaatbeheer. Ik ga het toch ook nog een keer vragen. Heb je geen ander apparaat op USB dat je even kan testen.
Oud 08-06-2003, 16:50
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Heb je trouwens nadat je SP1 hebt geinstalleerd opnieuw de USB driver geinstalleerd vanaf de moederbord cd. Bij de MSI die ik afgelopen week had kon ik die driver pas benaderen nadat SP1 was geinstalleerd. Trouwens je kunt ook bij Microsoft zoeken naar de USB 2.0 driver. Die wordt de laatste tijd vaker niet meer meegeleverd vanwege de Microsoft policy.
Oud 08-06-2003, 16:56
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Ik ben even op de site van ECS geweest. Volgens mij heb je geen USB 2.0 maar 1.1 en dat maakt al het laatste overbodig.
Kun je bevestigen dat je inderdaar USB 1.1 hebt en geen 2.0. Kijk even in het boekje van je mainboard please.
Oud 08-06-2003, 20:09
Stinger
Stinger is offline
in de manual word steeds gesproken over 'usb' .........dus ik neem aan dat dat gewoon de 'oude' usb is...anders had er denk ik wel 2.0 gestaan.....

ik keek net even in de regedit, en zag toen dit staan..misschien dat hier iets niet goed staat?

Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 21:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Achter die 2e SiS staat wel disable, verander dat eens naar enable.
Oud 08-06-2003, 21:57
Stinger
Stinger is offline
hoe kan ik die enabelen?

gewoon in regedit, rechtermuisknop daarop en dan wijzigen, en dan bij 'waardegegevens' ipv Disable Enable invullen?
of werkt dat zo niet in regedit? ik werk er nooit mee dus vandaar

en moet ik alleen die sis7002 enabelen? of die andere ook?
dit zou het wel eens kunnen zijn want bij aparaat beheer staat sis7001, en hier sis7002......hebben we hier niet iets gevonden?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 22:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Inderdaad gewoon rechtermuisknop enzo. Waarde "Enable"

En doe beide maar ja.
Oud 08-06-2003, 23:00
Stinger
Stinger is offline
ook gedaan.........

maar maakt ook geen verschil

Ik heb niet zo heel veel verstand van mobo's en usb maar volgens mij is dit wel een heel vaag probleem......
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 23:25
iamcj
iamcj is offline
Uit je post lijkt of dat hij door iemand anders is vervangen, die heeft dus geen goed werk geleverd, laat hem of haar je probleem maar oplossen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Stinger schreef op 09-06-2003 @ 00:00:
ook gedaan.........

maar maakt ook geen verschil

Ik heb niet zo heel veel verstand van mobo's en usb maar volgens mij is dit wel een heel vaag probleem......
Probeer anders eens die hele USB-sleutel d'r uit te kieperen? Wel even een backup(key) maken! - Misschien wanneer-ie alles opnieuw moet detecteren/instellen dat 't dan goed gaat..
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 08:05
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Vreemd ik kom die hele USB vermelding niet tegen in mijn register ook niet gebasseerd op mijn eigen USB controller. Ik verlies zo langzamerhand een beetje het zicht op je probleem. Zelf zou ik denk ik Windows nog een keer opnieuw installen. Helpt dit niet dan denk ik dat een bezoekje aan de leverancier uitkomst moet bieden. Sorry zo op afstand heb ik geen kooltjes meer in het vuur.
Oud 09-06-2003, 08:35
Stinger
Stinger is offline
hoe kan ik die usb sleutel kopieren en weer plakken in het register?

En ik heb windows afgelopen opnieuw geinstalleerd nadat ik dit nieuwe mobo erin kreeg........dus daar kan het niet aan liggen dan neem ik aan
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 08:42
Stinger
Stinger is offline
en het mobo is inderdaad door iemand anders vervangen, ik had namelijk veel problemen met mn pc, en t oen ben ik 4x terug geweest naar de betreffende winkel om em te repareren ( je leest het goed....4x !!! )
uiteindelijk kwamen ze erachter dat het het mobo was, toen veel woorden gehad daar.......en nu is het dus nog niet goed, dus misschien dat ik inderdaad maar terug moet gaan, al weet ik zeker dat ze dan weer moeilijk gaan doen
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 10:05
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Stinger schreef op 09-06-2003 @ 09:42:
en het mobo is inderdaad door iemand anders vervangen, ik had namelijk veel problemen met mn pc, en t oen ben ik 4x terug geweest naar de betreffende winkel om em te repareren ( je leest het goed....4x !!! )
uiteindelijk kwamen ze erachter dat het het mobo was, toen veel woorden gehad daar.......en nu is het dus nog niet goed, dus misschien dat ik inderdaad maar terug moet gaan, al weet ik zeker dat ze dan weer moeilijk gaan doen
Als je nog een keer gaat, laat dat dan de laatste keer zijn. 4x is wel erg veel.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 13:58
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Misschien een idee om de PC niet eerder mee te nemen dan dat je hem draaiend hebt gezien.
Blijf het overigens vreemd vinden. Dit is wel een uitdagend probleem voor me maar dan zou ik de PC hier moeten hebben. Dit is een probleem dus lijkt me de optie van de winkel echt de beste.
Sorry had je graag verder geholpen.
Sowieso veel succes ermee. Komt vast wel een oplossing.
Oud 09-06-2003, 21:15
Stinger
Stinger is offline
4x naar die winkel is inderdaad erg veel.....het is een heel verhaal om uit te leggen, dus dat doe ik dan ook maar niet , laten we het zo zeggen ; d'r zijn genoeg woorden gevallen daar in die winkel, want ik ben er dus absoluut niet tevreden over.En nu leek ie het goed te doen........doen de usb poorten het weer niet

ik ga morgen maar eens bellen, ik laat het hier weten als ik nieuws is!

bedankt alvast voor alle hulp !
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 21:30
Stinger
Stinger is offline
oke ik heb afgelopen zaterdag mn pc opgehaald........
ik had em terug gebracht naar pc speed, gingen ze eerst al m'n drivers nakijken enzo ( grrrrr )
uiteindelijk zou ik gebeld worden, ik heb zelf maar gebeld want het duurde een beetje lang, wat bleek........ mn mobo is defect ( uhm waarom testen ze dat niet voordat ze het erin zetten?? )

mobo dus vervangen, uiteraard onder de garantie.......
belden ze terug, m'n HD deed niets meer.......aantal bad sectors erin, moest volgens hun vervangen worden, hier was ik niet echt blij mee omdat ik al bijna alles vervangen heb bij die winkel binnen 1 (!!!!) maand ( is lang verhaal ), maargoed dat moet dan maar weer.....
dat gedaan, bellen ze weer
m'n CPU is niet goed meer ( ?!?!?! WTF )...ik natuurlijk flink pissig....maargoed...die hd hebben ze opgestuurd viel nog binnen fabrieksgarantie, zit nuy tijdelijk een andere in en dat geld krijg ik terug...........

maar dat usb probleem lag dus gewoon aan het mobo
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Stinger schreef op 16-06-2003 @ 22:30:
oke ik heb afgelopen zaterdag mn pc opgehaald........
ik had em terug gebracht naar pc speed, gingen ze eerst al m'n drivers nakijken enzo ( grrrrr )
uiteindelijk zou ik gebeld worden, ik heb zelf maar gebeld want het duurde een beetje lang, wat bleek........ mn mobo is defect ( uhm waarom testen ze dat niet voordat ze het erin zetten?? )

mobo dus vervangen, uiteraard onder de garantie.......
belden ze terug, m'n HD deed niets meer.......aantal bad sectors erin, moest volgens hun vervangen worden, hier was ik niet echt blij mee omdat ik al bijna alles vervangen heb bij die winkel binnen 1 (!!!!) maand ( is lang verhaal ), maargoed dat moet dan maar weer.....
dat gedaan, bellen ze weer
m'n CPU is niet goed meer ( ?!?!?! WTF )...ik natuurlijk flink pissig....maargoed...die hd hebben ze opgestuurd viel nog binnen fabrieksgarantie, zit nuy tijdelijk een andere in en dat geld krijg ik terug...........

maar dat usb probleem lag dus gewoon aan het mobo
Ik heb alles gelezen, leuk verhaal hoor
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 04:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zijn het nou prutsers?

Volgende computer kun je maar beter zelf samenstellen denk ik.
Oud 17-06-2003, 11:03
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Hoe is het mogelijk dat ineens je CPU niet goed meer is. Hebben ze dat bord misschien getest zonder cooler op de CPU. Raar verhaal dit. Jij hebt vorige week normaal kunnen werken (buiten je USB poorten om dan) en nu is ineens je CPU niet goed meer. Nou laat ik je vertellen als die goed gemonteerd zit en goed staat ingesteld gaat zo'n ding niet zomaar kapot uit zichzelf. Volgend mij heb je echt een stel prutsers weten te vinden.

Laatst gewijzigd op 17-06-2003 om 11:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten