Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
een stapel borden gestolen zijn. Gewone eetborden dus! Ik heb dus weinig zin mijn kamer open te laten. Ik geef de sleutel wel gewoon aan een (betrouwbare) huisgenoot, daar gaat het niet zo om. Ik vroeg me meer af of ik echt tot bepaalde dingen verplicht ben. Huurcontract zegt weinig hierover, alleen: "Op voorschrift van de brandweer overtuigt de huurder zich van de aanwezigheid van een brandvrije pedaalemmer in het gehuurde. Deze pedaalemmer is en blijft in het gehuurde." Die pedaalemmer heb ik hier gewoon staan. Er staat niet dat ik het aan de brandweer moet laten zien. Maar goed. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 we leggen een matras op de plee (naja, zetten hem tegen de muur) en gooien daar wat persoonlijke spullen neer, en beweren tegen de brandweer dat "Harrie" daar soms logeert. 2 Al het oud papier wordt op één kamer gegooid, en vlak voor de brandweer die kamer gaat checken zetten we er een kandelaar met daarin een brandende kaars bovenop. 3 Een andere huisgenoot gaat zijn kamer versieren met posters van René Froger, steekt op iedere foto zijn ogen uit, en schildert over de posters in grote letters "Sterf René!!!" 4 We gaan allemaal in enkel een leren string rondlopen. 5 We bieden allemaal de brandweermannen een kopje koffie aan, onder de mededeling dat we niet weten of dat gaat lukken, want "het gasfornuis doet al maanden zo raar. Ruikt u trouwens ook iets vreemds?" 6 We proberen de brandweermannen te overtuigen van het gelijk van de Jehova's Tot zover onze onnozole, kleinburgerlijke ongehoorzaamheid. Maar ach, ik ben er toch niet, helaas. Ik vind het eigenlijk wel goed dat het huis eens op brandgevaar wordt gecontroleerd. Geloof alleen niet dat ze al te vrolijk zullen zijn hier. |
![]() |
|
Ertur, ik heb ook eens ooit de brandweer moeten laten komen ivm brandlucht (dat bleek achteraf een pannetje geweest te zijn dat in de fik heeft gestaan, maar ik dat dus niet wist en ik de enige thuis was.)
En daar heb ik geen spijt van ![]() ![]() Bij mij controleren ze verder nooit op brandveiligheid ![]() Ofjawel, 1 keer hebben ze dat wel gedaan. Waar ik ooit woonde. Dat was in een flat, maar toen ging het alleen om de algemene gangen en gedeelde keuken inderdaad. In ieder geval zullen ze niet je deur intrappen ![]() Dat kunnen ze je dan toch niet kwalijk nemen? Als ik moet werken en de hele straat moet gecontroleerd worden op brandveiligheid, kan ik toch niet zomaar all mijn ramen en deuren open laten staan zodat iedere gek mijn huis kan leegjatten? En ze kunnen ook niet van je verlangen dat je thuis blijft, imo. Wat als je op zakenreis in Japan bent, bijvoorbeeld? (ja, hoor, ik ben morgen thuis - nee, geen probleem, ik haal nu direct t vliegtuig ![]()
|
Verwijderd
|
Bij mijn zus hebben ze dat ook gedaan, ze komen alleen kijken of je je aan de regels houdt. Dus als die pedaalemmer er staat, dan is het goed. Ze gaan echt niet op troep controleren, tenzij je natuurlijk ergens eng kaarsjes hebt staan
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Bijstand programma tijdens de zomerfeesten Blenderhead | 55 | 23-07-2006 07:14 |