Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2003, 11:02
Verwijderd
[vage inleiding]Dit bericht staat hier hopeloos verkeerd, maar ik weet niet in welke categorie het dan wel thuishoort, en aangezien hier nogal wat rechtenstudenten rondlopen, dacht ik wel een fatsoenlijk antwoord te kunnen krijgen. Maar verplaats het maar, als het ergens anders beter thuishoort. Of gooi er een slotje op, misschien PM't iemand het antwoord dan wel.[/vage inleiding]

Er is in ons huis morgen of vrijdag (dat is nog niet helemaal duidelijk ) brandweercontrole. Nu staat er in die brief dat ik mijn kamer open moet hebben voor die brandweer. Klopt dat? En moet ik mijn kamer ook nog brandveilig hebben? Ik dacht dat het alleen om de gangen en gemeenschappelijke ruimtes ging.

Heeft iemand meer info?

*gaat zijn prullenbak met deksel eens zoeken*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2003, 12:17
Joostje
Joostje is offline
dat wordt opruimen dude
Oud 01-09-2003, 13:33
Verwijderd
Als jij dat niet wilt, dan mogen ze toch ook niet zomaar bij je binnen komen, zolang er geen acuut gevaar bestaat?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 15:12
Gatara
Gatara is offline
Kijk eens in je contract

Btw, ik verplaats m naar De Kantine.
Oud 01-09-2003, 15:14
Thomas
Thomas is offline
WTF? Huurhuis of eigen huis?

Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 17:10
Verwijderd
Studentenhuis.

En Gatara, das een goede, ik zal het contract eens uit de la nemen!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 17:28
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Ertur schreef op 01-09-2003 @ 18:10:
Studentenhuis.

En Gatara, das een goede, ik zal het contract eens uit de la nemen!
Huurhuis, dus.

Lijkt me wel dat daar iets in staat. Je kamer openstellen voor de brandweer is toch verder niet zo erg? Misschien kunnen zij je nog wel enkele nuttige topics geven.

Laatst gewijzigd op 01-09-2003 om 18:17.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 01-09-2003 @ 18:28:
Huurhuis, dus.

Lijkt me wel dat daar iets in staat. Je kamer openstelling voor de brandweer is toch verder niet zo erg? Misschien kunnen zij je nog wel enkele nuttige topics geven.
Het grootste probleem is dat ik er niet ben en er laatst een fiets (enigszins begrijpelijk) en...

een stapel borden gestolen zijn.

Gewone eetborden dus!

Ik heb dus weinig zin mijn kamer open te laten. Ik geef de sleutel wel gewoon aan een (betrouwbare) huisgenoot, daar gaat het niet zo om. Ik vroeg me meer af of ik echt tot bepaalde dingen verplicht ben.

Huurcontract zegt weinig hierover, alleen:

"Op voorschrift van de brandweer overtuigt de huurder zich van de aanwezigheid van een brandvrije pedaalemmer in het gehuurde. Deze pedaalemmer is en blijft in het gehuurde."

Die pedaalemmer heb ik hier gewoon staan. Er staat niet dat ik het aan de brandweer moet laten zien. Maar goed.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:05
Verwijderd
Hou ze buiten, straks steken ze je stuf nog in de fik om te kijken of het wel brandveilig is
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 01-09-2003 @ 19:05:
Hou ze buiten, straks steken ze je stuf nog in de fik om te kijken of het wel brandveilig is
De plannen tot nu toe:

1 we leggen een matras op de plee (naja, zetten hem tegen de muur) en gooien daar wat persoonlijke spullen neer, en beweren tegen de brandweer dat "Harrie" daar soms logeert.

2 Al het oud papier wordt op één kamer gegooid, en vlak voor de brandweer die kamer gaat checken zetten we er een kandelaar met daarin een brandende kaars bovenop.

3 Een andere huisgenoot gaat zijn kamer versieren met posters van René Froger, steekt op iedere foto zijn ogen uit, en schildert over de posters in grote letters "Sterf René!!!"

4 We gaan allemaal in enkel een leren string rondlopen.

5 We bieden allemaal de brandweermannen een kopje koffie aan, onder de mededeling dat we niet weten of dat gaat lukken, want "het gasfornuis doet al maanden zo raar. Ruikt u trouwens ook iets vreemds?"

6 We proberen de brandweermannen te overtuigen van het gelijk van de Jehova's

Tot zover onze onnozole, kleinburgerlijke ongehoorzaamheid. Maar ach, ik ben er toch niet, helaas.

Ik vind het eigenlijk wel goed dat het huis eens op brandgevaar wordt gecontroleerd. Geloof alleen niet dat ze al te vrolijk zullen zijn hier.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 20:45
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Ertur schreef op 01-09-2003 @ 20:24:
De plannen tot nu toe:

...[/SIZE]

veel succes ofzo
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 15:38
Gatara
Gatara is offline
Ertur, ik heb ook eens ooit de brandweer moeten laten komen ivm brandlucht (dat bleek achteraf een pannetje geweest te zijn dat in de fik heeft gestaan, maar ik dat dus niet wist en ik de enige thuis was.)
En daar heb ik geen spijt van d'r zat een lekkere jongen tussen en al helemaal lekker in dat brandweeruniform

Bij mij controleren ze verder nooit op brandveiligheid
Ofjawel, 1 keer hebben ze dat wel gedaan. Waar ik ooit woonde. Dat was in een flat, maar toen ging het alleen om de algemene gangen en gedeelde keuken inderdaad.

In ieder geval zullen ze niet je deur intrappen en misschien kun je een briefje daarop plakken waarop je je excuseert door niet aanwezig te kunnen zijn en dat je de deur niet zomaar open laat staan ivm diefstal (dat al een keer voorgekomen is).

Dat kunnen ze je dan toch niet kwalijk nemen?
Als ik moet werken en de hele straat moet gecontroleerd worden op brandveiligheid, kan ik toch niet zomaar all mijn ramen en deuren open laten staan zodat iedere gek mijn huis kan leegjatten?
En ze kunnen ook niet van je verlangen dat je thuis blijft, imo. Wat als je op zakenreis in Japan bent, bijvoorbeeld? (ja, hoor, ik ben morgen thuis - nee, geen probleem, ik haal nu direct t vliegtuig )
Oud 02-09-2003, 17:51
Verwijderd
Bij mijn zus hebben ze dat ook gedaan, ze komen alleen kijken of je je aan de regels houdt. Dus als die pedaalemmer er staat, dan is het goed. Ze gaan echt niet op troep controleren, tenzij je natuurlijk ergens eng kaarsjes hebt staan Maar een grote zooi vinden zij geen probleem. Bij m'n zus waren er helaas wel veel problemen, niet op haar kamer, maar op de gang en in de keuken. Heel veel acties ondernomen, ze zijn er bijna alle 10 uitgezet. Maar 't is goed gekomen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten