Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2002, 18:30
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Gisteren is de zoveelste ingreep gepleegd bij hem. Nu had ie weer last van z'n hart. Waarom al die ingrepen? Die man is eigenlijk al jaren nergens meer in staat, maar er wordt alles aan gedaan om hem in leven te houden. Nu snap ik wel dat hij misschien zelf verder wil leven, maar dan nog vind ik het onzin dat hij bijvoorbeeld voorrang op elke wachtlijst krijgt, terwijl anderen al dood zijn gegaan, omdat hij eerder moest.

Ik snap het echt niet hoor, dat schijnheilige gedoe bij het koningshuis. Laat die man toch rustig sterven!

Jullie meningen hierover graag.
Oud 28-03-2002, 18:32
@pie
@pie is offline
dit gebeurt echt niet alleen bij het koningshuis hoor, maar aangezien de pil van drion niet echt iets zou zijn voor een prins opereren ze hem. en wat ik al zeg: dit is niet exclusief voor het koningshuis
Oud 28-03-2002, 18:44
Verwijderd
Met rust laten en tevens de monarchie afschaffen.

Geen monarchie = rust voor de familie.
Geen monarchie = iets wat meer lijkt op een democratie.

Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 18:47
autodropje
autodropje is offline
omdat die man net als een heleboel andere mensen graag nog ff wil leven
Oud 28-03-2002, 19:17
Prada
Prada is offline
Citaat:
autodropje schreef:
omdat die man net als een heleboel andere mensen graag nog ff wil leven

Ja, inderdaad...
Oud 28-03-2002, 19:27
MasterMolly
MasterMolly is offline
Ik heb zo het idee dat ie al heen is gegaan, maar dat ze telkens een operatie als excuus gebruiken> je ziet em ook niet meer op tv ofzo (als zieke dan)
Oud 28-03-2002, 19:28
legatus
legatus is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
maar dan nog vind ik het onzin dat hij bijvoorbeeld voorrang op elke wachtlijst krijgt, terwijl anderen al dood zijn gegaan, omdat hij eerder moest.
Volgens mij heeft hij geen invloed op die wachtlijst, maar een andere.
Oud 28-03-2002, 19:36
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
laten sterven klinkt wel heel grof, maarja ben niet anders gewend van jou . Het is natuurlijk onzin om hem voor te laten gaan in ziekenhuizen etc. Maar dat geloof ik ook niet echt...

Laat die man toch gewoon met rust!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 20:45
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Met rust laten en tevens de monarchie afschaffen.

Geen monarchie = rust voor de familie.
Geen monarchie = iets wat meer lijkt op een democratie.

In een samenleving waar meer dan 85% van de bevolking achter de monarchie staat gaan democratie en monarchie heel goed samen.
Oud 28-03-2002, 20:50
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

In een samenleving waar meer dan 85% van de bevolking achter de monarchie staat gaan democratie en monarchie heel goed samen.

geen idee waar je dat cijfer vandaan hebt, maar het gaat iig heel goed samen

en ik wil nog niet dat hij dood gaat... Ik ben een grote fan van prins Claus
Oud 29-03-2002, 08:58
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Helemaal mee eens.... Als we van te voren weten wanneer ie de pijp uit gaat hebben we nog een leuke vrije dag ook....
Oud 29-03-2002, 12:42
Mollusc
Mollusc is offline
Het is toch gewoon een oude man die, net zoals tienduizenden andere zieke mensen, nog zo lang mogelijk van het (schijnbaar voor hém nog draagbare en leuke) leven wil genieten. What's the problem? Claus is niet de enige die dit gebeurt hoor. Mijn opa heeft ook verschillende behandelingen ondergaan om het leven nog wat te rekken. (hij had kanker)

Nogmaals, ik zie het probleem niet.

Mollusc
Oud 29-03-2002, 12:42
Mollusc
Mollusc is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Helemaal mee eens.... Als we van te voren weten wanneer ie de pijp uit gaat hebben we nog een leuke vrije dag ook....

Het is een mens hoor. Met persoonlijkheid en familie en vrienden en geschiedenis enzo. Beetje aardiger mag wel.
Oud 29-03-2002, 12:50
Verwijderd
Citaat:
MasterMolly schreef:
Ik heb zo het idee dat ie al heen is gegaan, maar dat ze telkens een operatie als excuus gebruiken> je ziet em ook niet meer op tv ofzo (als zieke dan)

Hij was bij het huwelijk aanwezig...
Ik denk persoonlijk dat de doktoren nog zoveel ingrepen kunnen doen, IMHO is het alleen maar uitstel van executie. Ik verwacht niet dat 'ie 2003 nog gaat zien...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 13:50
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Trouwens een beetje vage stelling, alsof 'we' bepalen of Claus sterft.
Oud 29-03-2002, 15:07
japie
japie is offline
Citaat:
Ik ben benieuwd of je dat ook zegt wanneer het je eigen vader zou zijn. Zo van: "Nou, als we vantevoren weten wanneer ons pa de pijp uitgaat, dan kan ik er een vrije dag voor nemen".
Oud 29-03-2002, 17:43
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik ben zeer anti-monarchistisch maar voor claus heb ik altijd een beetje een zwak gehad, ik vind (zover je kan oordelen natuurlijk) claus zeer ok. Ik ken claus zijn situatie natuurlijk niet goed maar ik gun die man te sterven of verder nog een pijnloos en gelukkig stukje leven te hebben. Net zoals ik voor mijn opa wens dat hij eindelijk mag sterven aangezien het laatste in zijn geval zeer onmogelijk is.

Oud 29-03-2002, 17:45
drama
drama is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

En dan moet je even aan die 85% vragen waarom ze voor de monarchie zijn, en wat de voordelen ervan zijn. En dan is het plotseling stil...

En, ookal is 85% voor de monarchie, feit blijft dat de monarchie nog steeds een zwaar ondemocratisch instituut is.
Oud 29-03-2002, 17:47
drama
drama is offline
Ik verwacht overigens dat Claus niet zo lang meer leeft. En dat gun ik hem niet, vind hem nog een van de meest syphatieke leden v/h koningshuis.

Oud 29-03-2002, 18:28
japie
japie is offline
Citaat:
drama schreef:

En dan moet je even aan die 85% vragen waarom ze voor de monarchie zijn, en wat de voordelen ervan zijn. En dan is het plotseling stil...
Als ik denk hoe dat G. W. Bush als president aan de macht is gekomen (stembriefjes waarmee gesjoemeld werd, staat me bij) of als ik denk aan hoe corrupt de Franse president Chirac is, dan kan ik ff niet op een voordeel komen voor een democratisch gekozen president.

Maar goed, wie ben ik dan weer, volgens jou ben ik toch dom.

En hiermee wil ook maar meteen het off-topic gelul weer mee afsluiten.
Oud 29-03-2002, 20:56
Lateralus
Lateralus is offline
Ow, dr is nix met claus aan de hand, ze zijn alleen zn accu aan het opladen, zodat ie er weer een jaartje tegen aan kan...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:37
Marnin
Marnin is offline
Net alsof het Nederlandse volk ervoor sorgt dat Claus word behandeld.
Dat bepaalt ie toch gewoon zelf!
Laat hem toch gewoon verder leven!
Ik vind Claus nog de sympathiekste van dat hele stel Oranje

(volgens mij is de vorige week de laatse afl van Da Ali G show al geweest dus julie zijn rijkelijk te laat hiermee)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 22:26
drama
drama is offline
Citaat:
japie schreef:
Als ik denk hoe dat G. W. Bush als president aan de macht is gekomen (stembriefjes waarmee gesjoemeld werd, staat me bij) of als ik denk aan hoe corrupt de Franse president Chirac is, dan kan ik ff niet op een voordeel komen voor een democratisch gekozen president.

>>Dit gaat over personen, en niet om het instituut dus weer: bullshit.

presidenten vind ik overigens ook totaal geen verbetering...

Maar goed, wie ben ik dan weer, volgens jou ben ik toch dom.

>> Wel grappig dat je het je zo aantrekt wat ik van je vind

En hiermee wil ook maar meteen het off-topic gelul weer mee afsluiten.

>>Kook
Oud 30-03-2002, 10:41
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Waarom al die ingrepen? Die man is eigenlijk al jaren nergens meer in staat (...)
Simpel. Omdat de man nog niet dood wil. Hij krijgt medische hulp omdat hij nog makkelijk te redden is. Ik denk dat je wel anders zou piepen als het jouw opa was, maar dat terzijde.

Het argument dat Claus nergens meer toe in staat is slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. De man is wel degelijk tot een hoop dingen in staat. Je moet je niet laten leiden door het feit dat hij daar met z'n Parkinson bibberend in de zaal zit, want het is een heel integere, intelligente man die zeker wel een nuttige functie heeft naast Beatrix.

Citaat:
Verder:
Ik snap het echt niet hoor, dat schijnheilige gedoe bij het koningshuis. Laat die man toch rustig sterven!
Dat is toch weer typisch zo'n dom links argument wat echt nergens aan raakt. Wat is er nou schijnheilig aan het behandelen van een zieke die genoeg kans op overleven heeft? De man wíl nog niet sterven en dan gebeurt dat ook niet.

En dat je het niet snapt is niet erg, niemand zal je daarmee pesten hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 14:22
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
ls die man wilt blijven leven moet hij dat zeker doen,maar als hij geen zin/puf meer heeft dan moeten ze hem stervensbegeleiding geven.
die man moet zelf weten wat hij wilt en wat kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2002, 22:52
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
drama schreef:

Kan me niet herinneren dat het in onze samenleving vereist is je mening toe te lichten.
Oud 01-04-2002, 20:29
japie
japie is offline
Citaat:
drama schreef:

>> Wel grappig dat je het je zo aantrekt wat ik van je vind

Tja, geeft mij de gelegenheid om jou net zo dom te vinden...
Oud 02-04-2002, 11:20
X-Ray
X-Ray is offline
Ik heb een documantaire over die man gezien. En er zit meer achter die man dan alleen dat trillen. Deze man heeft een humor in huis ( in zijn geval koningshuis ) dat zou je van een man in zo een toestand niet verwachten. Die vent wil gewoon nog door tot het gaatje en daar voorbij. Ze maken al zat gaatjes in hem , dus hij is er al voorbij. als hij vredig wilt sterven dan zal hij wil ja knikken. En voorlopig schudt hij nee.

Met alle respect voor Prins Claus,

X-Ray
Oud 02-04-2002, 17:00
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
drama schreef:

ooit getest dan?

Citaat:
En, ookal is 85% voor de monarchie, feit blijft dat de monarchie nog steeds een zwaar ondemocratisch instituut is.
niet als de bevolking zelf voor de monarchie [b]kiest[b] (we kunnen het bea ook wel president noemen als je dat liever hebt)
Oud 03-04-2002, 11:42
japie
japie is offline
Citaat:
autodropje schreef:
[b] niet als de bevolking zelf voor de monarchie [b]kiest (we kunnen het bea ook wel president noemen als je dat liever hebt)

En het feit blijft dat een president ook niet altijd eerlijk aan de macht komt. Kijk naar Bush. Ook zijn er mensen die zich president noemen maar, in werkelijk meer richting dictator terecht komen, denk aan Castro.

Ik weet niet hoor, maar die zogenaamd eerlijk gekozen presidenten gedragen zich ook niet altijd even netjes, kijk naar Chirac. Die zit toch mooi even in een grote corrupte beerput verstrikt.

Nee, geef mij dan maar een koningshuis. Heeft meer stijl, vind ik.
Oud 03-04-2002, 13:26
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
misschien wil ie zelf wel gwoon door"leven" ---> dus vandaar dat al die ingreepjes gedaan worden.
Oud 03-04-2002, 16:46
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
dat hij door wilt leven kan ik begrijpen.
Dat er daarvoor ingrepen gedaan moeten worden ook, maar ik snap niet waarom hij voorrang krijgt. Dat vind ik zulke onzin, alsof hij beter is dan andere mensen alsof hijdta meer verdient.
Oud 10-04-2002, 05:24
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
krijgdepleuris schreef:
dat hij door wilt leven kan ik begrijpen.
Dat er daarvoor ingrepen gedaan moeten worden ook, maar ik snap niet waarom hij voorrang krijgt. Dat vind ik zulke onzin, alsof hij beter is dan andere mensen alsof hijdta meer verdient.
als hij doodgaat draaien de bedrijven enorme verliezen
(dag sluiting)
Oud 10-04-2002, 18:19
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
japie schreef:

Ik ben benieuwd of je dat ook zegt wanneer het je eigen vader zou zijn. Zo van: "Nou, als we vantevoren weten wanneer ons pa de pijp uitgaat, dan kan ik er een vrije dag voor nemen".

Ik hoop dat ie op een vrijdag de pijp uit gaat... hebben we een lang weekend (maandag is ook goed overigens).....
Ik vraag me af of ik dan ook kan reizen op mijn weekend OV
Oud 10-04-2002, 19:19
Verwijderd
ALS hij voorrang zou krijgen op wachtlijsten zou ik dat asociaal vinden en zou dat me nog meer tegen het koningshuis maken maar ieder mens heeft toch recht om te leven?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 03:27
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
snees schreef:
ALS hij voorrang zou krijgen op wachtlijsten zou ik dat asociaal vinden
iedereen met geld krijgt voorrang.
Oud 11-04-2002, 15:23
japie
japie is offline
Citaat:

Ik hoop dat ie op een vrijdag de pijp uit gaat... hebben we een lang weekend (maandag is ook goed overigens).....
Ik vraag me af of ik dan ook kan reizen op mijn weekend OV
Nou, ik hoop dat jouw vader op woensdag de pijp uitgaat
Oud 11-04-2002, 15:34
twiety
twiety is offline
Citaat:
japie schreef:

Nou, ik hoop dat jouw vader op woensdag de pijp uitgaat
Goedzo Japie!

Ik denk trouwens dat je vrij krijgt op de begraaf-/crematie-dag, niet op de dag dat hij dood gaat. Wie weet gebeurt dat trouwens wel net na werktijd ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 17:48
Memphis Man
Memphis Man is offline
Tja, helemaal eerlijk is het niet, nee. Maar zolang aan de man gevraagd wordt of hij nog wil leven en hij trilt ja... Blijft ie ook leven. Tenzij hij echt opeens een fatale hartaanval krijgt.
Reageren

Regels voor berichten