![]() |
|
Aangezien veel mensen er nu mee aan het spelen zijn, hier een centraal topic.
Allereerst: Je kunt je temps meten met speciale software. Enkele voorbeelden zijn: MBM (Motherboard Monitor, te halen op www.download.com) Bij een ASUS moederbord ASUS Probe (Te halen op www.asus.com) En bij een MSI moederbord PC Alert (Te halen op www.MSI.com) Ten Tweede: Kom niet huilen met je temperaturen, als je CPU stressed 60 graden is (Normaal bij AMD met de standaard koeler) en hij geeft geen problemen (Spontane crashes, instabiliteit) dan is er niets aan de hand. Ten Derde: if it ain't broken, don't try to fix it! Veel spannend moederbord-monitor plezier ![]() -edit- Sorry Dobermann ![]() Laatst gewijzigd op 18-06-2003 om 14:43. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
het is gelukkig wat afgekoeld hier in de kamer, dus mn pc is nu niet al te warm
Chipset: 24 graden (VIA KT133) CPU (Ilde): 46 graden (AMD Athlon 1200 @1298MHZ) CPU (stressed): 54-58 graden, afhankelijk van de temperatuur (AMD Athlon 1200 @1298MHZ) HDD1: 30 graden (IMB Dekstar 60GXP 40GB) HDD2: 30 graden (IMB Dekstar 120GXP 120GB) CPU Cooler: 4963 RPM Als alles meezit komt er over ca één maandje een andere pc, dus dan wordt als eerste mn kast vervangen omdat de airflow zo ontzettend bagger is, dat er zelf met extra coolers weinig merkbare verbetering in aan te brengen is ![]()
|
Verwijderd
|
CPU: idle 41 graden / stressed 47 (na drie uur UT2003-demoloops)
Bord: idle 33 graden / stressed 39 Tis een XP1700+ Tbred-A core op +/- 2000+ (1650MHz, 11.0x150) op een Epox 8KHAL+ met een GeForce3 Ti200 overgeklokt op 215/515 (standaard 175/400) met de zijwanden van de case open. |
![]() |
||
Citaat:
En wat er niet werkt? Welke sensor ik ook probeer, het MBM dashboard ziet er altijd zó uit: ![]()
|
Ben bang van niet, nee.
Bij de instellingen, bij "Display Board Sensor", kan ik alleen "None", "Custom" en "ST340823A" (=harddisk) instellen. ![]() Het enige in mijn PC met een temperatuursensor is dus m'n harddisk. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat voor koeling gebruik je? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|