Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Niet echt bevordelijk voor de vrede dus... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat gebeurde daar ook weer? Rusland viel het Ottomaanse Rijk aan, toch? Maar daarna? ![]() Natuurlijk zou ik het op kunnen zoeken in mijn geschiedenisboek, maar dat ligt op school en dit is misschien een leuk voorbeeld voor de TS ![]()
||
Citaat:
Het begin van de WOI weet ik wel... Was een Oostenrijkse koning in Tsjechië (bondgenoot van Rusland geloof ik), nadat de koning was vermoord kwam Duitsland in gevecht met Tsjechië. Rusland werd er toen ook bij betrokken... En aangezien Frankrijk, Duitsland en Engeland bondgenoten waren gingen deze 2 landen ook 'meedoen'. Onder voorbehoud.. ![]()
|
[QUOTE]helppie! schreef op 05-04-2004 @ 20:42 :
1. in de europese landen was rondom 1900 ook sprake van militarisme. leg uit waarom militarisme ook een bedreiging was voor de wereldvrede. Er gaat dreiging uit van militairisme, andere landen gaan zich ook bewapenen. 2. iemand deed rond 1900 deze uitspraak: '' wie vrede wil, bereid zich voor op de oorlog. probeer deze uitspraak te verklaren en leg uit wat de gevolgen hiervan waren. Landen moesten laten zien dat ze niet makkelijk te annexeren waren, ze moesten zich dus voorbereiden op de oorlog en hiermee ook proberen de 'tegenstander' af te schrikken. 3. veel landen zochten steun bij elkaar door bondgenootschappen te sluiten. toch kun je stellen dat juist hierdoor de wereldvrede in gevaar kwam. leg uit waarom. Wederom speelt dreiging een grote rol; als landen bondgenootschappen afsluiten dmv verdragen oid dan voelen andere landen zich misschien bedreigd enz. Zoiets....
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal voor geschiedenis Mirruh | 1 | 22-03-2005 21:00 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 | |
Software & Hardware |
De 'geschiedenis' bij sites bij zoekopdrachtenvakje/invulvakjes etc Verwijderd | 2 | 21-07-2003 19:25 | |
Software & Hardware |
Processor wie helpt me!!!!!! dr_vomit | 6 | 11-03-2003 17:56 | |
Algemene schoolzaken |
Help me!! Lees hier ff verder!! Blue_Eyes | 3 | 12-11-2002 20:10 | |
Software & Hardware |
processors wie helpt me deel2 dr_vomit | 1 | 10-03-2001 11:48 |