Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2003, 19:25
AngelLena
AngelLena is offline
Klinkt misschien stom, maar elke keer als ik een appel of een product waar appels in verwerkt zijn (sultana, appeltaart etc) heb gegeten, krijg ik last van mijn mondhoeken en tong.. Soms komen er zelfs kleine scheurtjes in mijn mondhoeken en mijn gehemelte wordt er vaak ook niet zo vrolijk van.

Zijn dit allergie symptomen voor appels of moet ik het ergens anders zoeken en zo ja: valt er iets aan te doen zadat ik wel gewoon een appeltje op z'n tijd kan eten zonder dat ik meteen allerlei naalden in m'n lijf krijg en onderzoeken van hier tot tokio en weer terug?
Oud 30-06-2003, 19:37
Verwijderd
Lijkt me wel waarschijnlijk dat het een soort allergie voor appels is. Van een allergie kom je niet zomaar af, voor bepaalde allergieen zijn wel medicijnen die de reactie van het lichaam onderdrukken, maar dan moet je meer denken aan hooikoorts etc. De enige mogelijkheid om eventueel van jouw allergie af te komen is dat je er misschien overheen groeit.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:39
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 30-06-2003 @ 20:37:
Lijkt me wel waarschijnlijk dat het een soort allergie voor appels is. Van een allergie kom je niet zomaar af, voor bepaalde allergieen zijn wel medicijnen die de reactie van het lichaam onderdrukken, maar dan moet je meer denken aan hooikoorts etc. De enige mogelijkheid om eventueel van jouw allergie af te komen is dat je er misschien overheen groeit.
Daar hoop ik dan maar op...
Oud 30-06-2003, 20:17
Snellius
Snellius is offline
Vraag het aan je ouders, want de appel valt niet ver van de boom
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 20:47
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Snellius schreef op 30-06-2003 @ 21:17:
Vraag het aan je ouders, want de appel valt niet ver van de boom
Al gedaan, die hebben nergens last van.
Oud 30-06-2003, 21:01
Snellius
Snellius is offline
Ik krijg ook naar gevoel van appel in mijn mond, mijn gehemelte, tong, tanden en tandvlees voelen niet lekker aan, maar het is geen allergie bij mij.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 23:59
Verwijderd
Als je al ouder bent (en 18 is 'ouder') dan is de kans dat je er nog over heen groeit heel klein (lees: vrijwel afwezig). Allergieën kunnen wel veranderen, dat je op een gegeven moment dus bv. niet meer voor appels allergisch bent, maar dan voor peren ofzo.

Als je echt allergisch voor appels bent, kun je beter geen appels/dingen met appels eten. Wil je het wel, dan denk ik dat je moet 'leven' met de gevolgen. Medicijnen die helpen bij voedselovergevoeligheid zijn er amper/niet.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 09:26
Verwijderd
M'n vader is ook allergisch voor appels.. ik geloof dat er dan iets opzwelt bij hem in z'n mond ofzo.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:26
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 30-06-2003 @ 20:25:
Klinkt misschien stom, maar elke keer als ik een appel of een product waar appels in verwerkt zijn (sultana, appeltaart etc) heb gegeten, krijg ik last van mijn mondhoeken en tong.. Soms komen er zelfs kleine scheurtjes in mijn mondhoeken en mijn gehemelte wordt er vaak ook niet zo vrolijk van.

Zijn dit allergie symptomen voor appels of moet ik het ergens anders zoeken en zo ja: valt er iets aan te doen zadat ik wel gewoon een appeltje op z'n tijd kan eten zonder dat ik meteen allerlei naalden in m'n lijf krijg en onderzoeken van hier tot tokio en weer terug?
Krijg je ook jeuk aan je tanden? Mijn broertje had net zoiets.. was iets van een allergische reactie idd...

Gwoon geen appels meer eten.. DE oplossing..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 12:32
bumblebee
bumblebee is offline
Mn zus had ook zoiets, maar dan met aardbeien. Die ging naar de homeopaat, kreeg een soort pilletjes, en ze heeft een tijd geen aardbeien meer gegeten. Ze kan ze nu gewoon weer eten
Oud 01-07-2003, 16:41
AngelLena
AngelLena is offline
Ik krijg geen jeuk aan m'n tanden nee... Mijn tandvlees en gehemelte voelen opgezwollen aan en ik krijg soms kleine scheurtjes in m'n mondhoeken...
Ik eet dus nu geen appels meer, maar begin wel te kwijlen als mij een stukje appeltaart voorgezet wordt en dan kan ik het toch weer niet laten... En dan zit ik er weer een week aan vast...
Oud 01-07-2003, 17:08
Verwijderd
Heb je dit bij zowel verse appels áls appelmoes?
Mja, m'n vriend is getest op allergie voor appels en dat was positief. Toen vertelde de arts dat zodra de appel verwerkt is tot appelmoes of appeltaart (dus verhit), je níet allergisch bent... omdat de stof die de allergie veroorzaakt dan weg is.

Als ik jou was zou ik me laten testen, dan weet je het in ieder geval zeker.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 17:22
nogmaals
nogmaals is offline
ja ... ik kan alleen niet tegen gewone ongeschilde appels...
schijnt door boom pollen te komen ofzo.. maar ach...
Oud 01-07-2003, 18:15
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
nogmaals schreef op 01-07-2003 @ 18:22:
ja ... ik kan alleen niet tegen gewone ongeschilde appels...
schijnt door boom pollen te komen ofzo.. maar ach...
Dat is inderdaad het ergste. Bij verwerkte appels wordt het wel minder, maar is toch wel aanwezig... Zal eens laten testen op allergieen (alweer...)
Oud 02-07-2003, 05:44
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 01-07-2003 @ 19:15:
Zal eens laten testen op allergieen (alweer...)
Ben je al vaak getest? Ook op bv. appels? Er hoeft niet per se iets uit te komen om er toch overgevoelig voor te zijn. Voedselintolerantie is sowieso niet door bloedonderzoek enz. vast te stellen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 11:47
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-07-2003 @ 06:44:
Ben je al vaak getest? Ook op bv. appels? Er hoeft niet per se iets uit te komen om er toch overgevoelig voor te zijn. Voedselintolerantie is sowieso niet door bloedonderzoek enz. vast te stellen.
In mijn jeugd heb ik vaak allergietesten moeten ondergaan... Maar die werden niet op bepaalde voedingsstoffen uitgevoerd, meer of soorten stof en mijt, graspollen etc etc...
Oud 02-07-2003, 19:41
flowerpower
flowerpower is offline
Heeft mn zus ook, en een collega van haar ook. De enige appel waar ze dat niet heeft is een Granny Smith, probeer die eens
Oud 02-07-2003, 21:37
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik ben ook allergisch voor appels.

Als ik een appel eet (vooral zure, groene...) kots ik 'm even later uit.
Is me al een paar keer overkomen, de laatste 10 keer dat ik het weer probeerde telkens weer.

Dus ik eet maar gewoon geen appels meer.

Gek genoeg heb ik niets met appelsap, appeltaart, appelmoes, gedroogde appels, etc.
Die vind ik juist lekker.

Het is bij mij alleen met echte appels.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:45
BCR
BCR is offline
Yay, er zijn meer mensen met dit 'probleem'

Ik krijg altijd nadat ik een appel gegeten jeuk in mn mond en vooral mn gehemelte. En ind het enige wat ik er tegen doe is: geen appels eten

Maar het rare is dat ik het bij appeltaart of kleine stukjes appel nie heb.
Volgens mn moeder is het dan ook iets psychisch
Oud 03-07-2003, 18:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Blue Crystal Rose schreef op 02-07-2003 @ 22:45:
Yay, er zijn meer mensen met dit 'probleem'

Ik krijg altijd nadat ik een appel gegeten jeuk in mn mond en vooral mn gehemelte. En ind het enige wat ik er tegen doe is: geen appels eten

Maar het rare is dat ik het bij appeltaart of kleine stukjes appel nie heb.
Volgens mn moeder is het dan ook iets psychisch
Nee, het is niet psychisch, denk ik.

Waarschijnlijk heeft het iets te maken met bepaalde (zure) stoffen in appels...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 18:34
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 03-07-2003 @ 19:15:
Nee, het is niet psychisch, denk ik.

Waarschijnlijk heeft het iets te maken met bepaalde (zure) stoffen in appels...
Zou het misschien te maken kunnen hebben met bepaalde stoffen die zich in de schil bevinden? Ik weet niet of je er alleen last van hebt als je een ongeschilde appel zou eten, maar als dat zo is zou dat misschien een oorzaak kunnen zijn.
Oud 04-07-2003, 18:25
AngelLena
AngelLena is offline
Ik bij geschild en ongeschild en verwerkte appels in bv taart, koekjes etc... Bij pure appels is het erger dan verwerkte, maar alsnog knap lastig.
Oud 04-07-2003, 18:29
A loved one
A loved one is offline
Hmmm.... ik ben allergisch voor appels, peren, aardbeien, nectarines, perziken, kersen en sinds kort ook druiven. Bij mij wordt de reactie wat minder als ik Telfast neem (tegen hooikoorts), misschien is dat een idee?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 22:54
Dory
Dory is offline
ik word verkouden van appels
Jeukogen, jeukneus, niesen.

Vervelend, want ze zijn lekker

Regels voor berichten