![]() |
|
Verwijderd
|
Als je al ouder bent (en 18 is 'ouder') dan is de kans dat je er nog over heen groeit heel klein (lees: vrijwel afwezig). Allergieën kunnen wel veranderen, dat je op een gegeven moment dus bv. niet meer voor appels allergisch bent, maar dan voor peren ofzo.
Als je echt allergisch voor appels bent, kun je beter geen appels/dingen met appels eten. Wil je het wel, dan denk ik dat je moet 'leven' met de gevolgen. Medicijnen die helpen bij voedselovergevoeligheid zijn er amper/niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Gwoon geen appels meer eten.. DE oplossing.. ![]() |
![]() |
|
Ik krijg geen jeuk aan m'n tanden nee... Mijn tandvlees en gehemelte voelen opgezwollen aan en ik krijg soms kleine scheurtjes in m'n mondhoeken...
Ik eet dus nu geen appels meer, maar begin wel te kwijlen als mij een stukje appeltaart voorgezet wordt en dan kan ik het toch weer niet laten... En dan zit ik er weer een week aan vast... ![]()
|
Verwijderd
|
Heb je dit bij zowel verse appels áls appelmoes?
Mja, m'n vriend is getest op allergie voor appels en dat was positief. Toen vertelde de arts dat zodra de appel verwerkt is tot appelmoes of appeltaart (dus verhit), je níet allergisch bent... omdat de stof die de allergie veroorzaakt dan weg is. Als ik jou was zou ik me laten testen, dan weet je het in ieder geval zeker. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik ben ook allergisch voor appels.
Als ik een appel eet (vooral zure, groene...) kots ik 'm even later uit. ![]() Is me al een paar keer overkomen, de laatste 10 keer dat ik het weer probeerde telkens weer. Dus ik eet maar gewoon geen appels meer. ![]() Gek genoeg heb ik niets met appelsap, appeltaart, appelmoes, gedroogde appels, etc. Die vind ik juist lekker. ![]() Het is bij mij alleen met echte appels. |
![]() |
|
Yay, er zijn meer mensen met dit 'probleem'
![]() Ik krijg altijd nadat ik een appel gegeten jeuk in mn mond en vooral mn gehemelte. En ind het enige wat ik er tegen doe is: geen appels eten ![]() Maar het rare is dat ik het bij appeltaart of kleine stukjes appel nie heb. Volgens mn moeder is het dan ook iets psychisch ![]()
||
![]() |
Citaat:
Waarschijnlijk heeft het iets te maken met bepaalde (zure) stoffen in appels... |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Favo fruit? Alistar | 103 | 02-04-2004 23:10 |