Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat onze schijnwereld ook een wereld is die door computers bestuurd wordt geloof ik niet, maar het zou best kunnen dat er een of meerdere andere werelden zijn behalve die van ons.
||
Citaat:
Het zou misschien evt zo kunnen zijn dat we nu in die situatie leven. Maar het lijkt me toch sterk aangezien de computertechniek nog lang zo ver niet is en er zover ik weet ook geen aanwijzingen zijn dat de computertechniek ooit zover geweest is. En dat lijkt me dan toch wel nodig, wil je zo'n situatie kunnen creeëren. dat hele KI gedoe moet eerst veel verder ontwikkeld worden lijkt me maar opzich heb ik niet echt veel verstand van dit soort wetenschappelijke dingen, dus mijn mening is meer gebaseerd op mijn eigen vermoedens dan op kennis. Dus. |
![]() |
|
Ik heb zelf een theorie bedacht hoe je een "Matrix" zou kunnen nabootsen.
Heb ooit eens wat op papier gezet, maar dat is ondertussen weer kwijt. Het komt erop neer dat alles wat jij ziet, hoort, voelt etc. niets anders dan een serie van elektrische impulsen zijn die jouw hersenen binnen komen. Nu zou je deze "impuls-code" kunnen achterhalen, en vervolgens met deze kennis de impulsen weer nabootsen. De hersenen zien geen verschil tussen natuurlijke impulsen of kunstmatige. Het zou een enorm karwei zijn, maar theoretisch lijkt mij het mogelijk om met kunstmatige impulsen een complete "nep wereld" te creëren. Dan word het zoiets als dromen waarbij je je bewustzijn nog hebt. Daarom ben ik nu ook bezig met het fenomeen "Lucide Dromen". Wanneer wij volledige controlle hebben over het opwekken, en het in constanthouden van lucide dromen (Wat nog niet het geval is), zijn ook veel experimenten erg interessant om uit te voeren. En als laatst hou ik me nog eens bezig met OBE's (Out of Body Experiences). Hierbij verlaten mensen dorrmiddel van uittreding hun lichaam als het ware. OBE's zijn overigens wetenschappelijk bewezen. Zelf ben ik uitermate geïntereseerd in de mogelijkheden van het uittreden van je lichaam. Maareh, wat was de vraag ook al weer? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind het wel een interessante theorie. Niet dat deze mij waarschijnlijk lijkt, maar desalniettemin ZOU het kunnen dat computers ons een beeld voorschotelen wat afwijkt van de realiteit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Visuele schijnwereld zeg je, maar hoe zit dat met de gehoor-, tast-, reuk- en smaakzin, maken die ook allemaal onderdeel uit van onze 'schijnwereld', die jij, net als Plato, vooral op de zichtzin concentreert? Die achterdocht jegens de zintuigen, met name het oog, is overigens zeer cultureel bepaald. In hoeverre is wat wij zien een schim? En vooral: een schim waarvan? |
![]() |
||
Citaat:
Als de theorie klopt, wat ik ten zeerste betwijfel.
|
Tsja ik betwijfel de theorie zelf ook want stel wij in deze realiteit ook in een soort matrix wereldje leven dan zou de programnmatuur het nooit toelaten om ons hierover na te laten denken, immers het punt van de Matrix is om de mensheid tevreden te houden en niet in opstand te laten komen. Maar even over het punt dat de technologie er nog niet tot toe in staat is... Als wij een beeld doorkrijgen van een computer dan zou die computer niet het beeld doorgeven waarin het ook echt mogelijk is dat KI ook echt ons leven kan bepalen. Dan zouden de mensen die dit beeld voorgeschoteld krijgen zich afvragen of ze niet bestuurd worden door deze computers en in opstand komen, op welke manier dan ook. Dit is in de film de matrix ook zo. De echte wereld naast het computerprogramma speelt zich in de toekomst af, waarschijnlijk in 2200 maar dat weten ze niet precies omdat er geen recollectie meer is van de geschiedenis. Ik vind deze theorie iig aardig goed uitgewerkt in de film.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() alleen vraag ik me toch af of er niet iets opgemerkt zou worden, als je het vergelijkt me de matrix, daar gingen ook geruchten rond over the one enzo, ook bij mensen die er niet in geloofden. verder vraag ik me af of als het ind zo was, de bestuurder van de grote computer die al onze levens regelt, een film als the matrix zou hebben laten maken ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je bent een minuut terug gecreëerd door een God en alles wat daarvoor is gebeurt is slechts een herinnering die voor jouw geprogrammeerd is. Dus dat je gister aan tafel zat te eten is dus nooit gebeurt, maar slechts een (kunstmatige) herrinering. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() je kunt zo ver gaan als je wilt. In feite zou alles kunstmatig kunnen zijn. Dus tja. welke waarde heeft ons leven dan nog? als je daarin gelooft is het enige doel in je leven nog proberen die illusie te doorbreken, terwijl je weet dat het grote niets op je kan wachten, omdat je zelf net zo goed een illusie zou kunnen zijn. Laatst gewijzigd op 18-06-2003 om 14:34. |
![]() |
|
http://www.corporatemofo.com/stories/051803matrix.htm
en dat artikel uit het nrc van dit weekeinde leggen ook al veel uit. Ik heb de film gezien. Tijdens het kijken was het vet, daarna dacht ik dat het best matig was, gezien de vage speeches van Morpheus, maar na de achtergrond vollediger te kennen is de Matrix Reloaded interessanter dan zijn voorganger. Overigens kom je er al met consequent empirisme of de methodische twijfel achter dat al je indrukken nog geen echte waarnemingen hoeven te zijn, dus alleen het hebben van je eigen bewustzijn is zeker. @Narrator: in het NRC stond al het brain in a tank gedachte-expiriment, waarin hersenen in een bak impulsen krijgen van een een wetenschapper, waardoor de hersenen denken dat ze een eigen leven hebben.
||
![]() |
Citaat:
gaat mijn opvolger door met dit zelfde stukje typen? en waarom kun je dan door praten over iets waar je het de dag ervoor over hebt gehad met iemand? topic: heel erg, heb matrix nog steeds niet gezien.... heb wel eea over de theorie gehoord. heel aardig, wel frustrerend als je erover na gaat denken >> niet alleen maar geen vrije wil maar een fake-bestaan. vraag me alleen af hoe groot de compu van die bestuurders is. en welke zieke bestuurder in z'n hoofd heeft gehaald mensen te laten doen wat ze in de loop van de geschiedenis gedaan hebben. en uhm dino's? zijn die skeletten slechts speeltjes om ons bezig te houden/een illusie? hebben ze nooit geleefd? ze hebben er ook wel een gigantisch verhaal van gemaakt dan. van de geschiedenis van de mensheid bedoel ik. misschien moet ik eerst zelf de film eens gaan kijken voor ik me hier serieus in meng.... enne narrator: waar haal je al die theorieën vandaan? zelf bedacht? |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik denk dat je hem misschien iets verkeerd hebt begrepen. Je bent gewoon op een later tijdstip in je leven gecreëerd (Laten we zeggen toen je 14 jaar oud was ofzo, maar voor het gemak nam ik net 1 minuut geleden als tijdstip), en alles wat daarvoor gebeurt is, is een kunstmatige herrinering. Het is dus niet zo dat je elke minuut opnieuw gemaakt word. Maarja, een zeer onwaarschijnlijke theorie om je mee bezig te houden. Die andere theorie over het creëren van een nep wereld heb ik wel zelf bedacht. En wie weet gaat dat ooit nog uitgevoerd worden ook. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Begrijp me niet verkeerd ik vind the Matrix echt een supervette film ( Reloaded trouwens ook ) maar eigenlijk klopt er helemaal niks van namenlijk: Als al die machines zo slim waren om van mensen batterijen te maken warom zochten ze dan niet gewoon een andere energie bron ik bedoel zonne energie is niet het enigste waar je energie uit kunt halen. Vervolgens kunnen ze gewoon alle mensen uitmoorden en klaar de wereld is van hun. Maarja zo'n film hoeft natuurlijk niemand te zien
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Toekomst voorspellen Iwein | 49 | 02-11-2008 11:46 | |
Ik denk dus ik ben? AsianDF | 120 | 14-04-2006 21:57 | |
Kunstmatig genot Gambokkur | 41 | 21-11-2005 22:39 | |
Gelovigen in de ogen van niet-gelovigen RanC | 129 | 21-01-2005 13:28 | |
De nieuwe natuurkundige theorie van het holografische universum. Isa | 38 | 24-05-2004 01:33 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 |