Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2003, 18:02
Verwijderd
Waar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2003, 18:05
Verwijderd
mjah, ik denk het wel
op het moment dat ik vrolijk ben, luister ik ook vrolijke nummers, benk depri, luister ik altijd trieste nummers,, dus voor mij wel ja
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 18:07
Rundfunk
Rundfunk is offline
Voor mij geldt dat niet. Bijvoorbeeld: Ik luister erg graag en vaak naar The Dandy Warhols en veel nummers van hun gaan over drugs in de positieve zin. Ik ben het daar niet mee eens maar ze maken wel goeie muziek.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk
Oud 31-05-2003, 18:08
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Niet waar, ik luister muziek vooral omdat ik het goed vind klinken. Zo kan ik me niet identificeren met bijv Marilyn Manson.
Oud 31-05-2003, 18:20
PieterB
PieterB is offline
niet direkt
ik luister bijvoorbeeld ook naar discipline..
Oud 31-05-2003, 18:25
Thought Alive
Thought Alive is offline
Citaat:
Rundfunk schreef op 31-05-2003 @ 19:07:
Voor mij geldt dat niet. Bijvoorbeeld: Ik luister erg graag en vaak naar The Dandy Warhols en veel nummers van hun gaan over drugs in de positieve zin. Ik ben het daar niet mee eens maar ze maken wel goeie muziek.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk
Het is ook maar hoe je het bekijkt, want je ozu kunne zeggen dat je je dus wel met de muziek zelf identificeert...
Oud 31-05-2003, 18:27
Verwijderd
In mijn geval wel. Muziek is voor mij meer dan alleen een lekker klinkend nummer. Nummers met nietszeggende teksten en bands met een wanna-be uitstraling (in wat voor genre dan ook) zul je mij niet snel naar zien luisteren.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 18:27
Verwijderd
onder andere, maar dat is geen must.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Thought Alive schreef op 31-05-2003 @ 19:25:
Het is ook maar hoe je het bekijkt, want je ozu kunne zeggen dat je je dus wel met de muziek zelf identificeert...
Als je het goed vinden van muziek gelijkstelt aan het ermee kunnen identificeren dan zou de stelling dus praktisch altijd opgaan..? Ik ken namelijk niet veel mensen die muziek luisteren die ze niet goed vinden.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 19:15
fucking hero
fucking hero is offline
Citaat:
X Belle X schreef op 31-05-2003 @ 19:27:
idd
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 19:58
Verwijderd
niet waar.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 19:59
DaKonium
DaKonium is offline
ligt eraan hoe je 'identificeren' opvat.

ik identificeer me niet met (black) metal bands die het hebben over moord ende verderf, maar luister er wel naar, enkel omdat ik de muziek goed vind.

ik identificeer me dus niet met de teksten, maar wel met de muziek.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 20:01
Verwijderd
Ja ik ben gothic van binnen dus ook goffik van buiten.

nu serieus: Misschien identificeer ik me er wel mee, maar ik denk er niet over na.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 20:03
mrmiddel
mrmiddel is offline
Ik identificeer me soms met zinnen of fragmenten uit nummers. Verder denk ik dat ik me identificeer met de muziek, en niet met de teksten. Ik luister muziek die aansluit op wat ik voel en wie ik ben, zo mogelijk van bands met een attitude die mij wel aan staat.
Oud 31-05-2003, 20:06
bette4ever
bette4ever is offline
Ja echt wel...Soms zijn er gewoon liedjes die zó goed bij de situatie passen waar jij op dat moment in zit dat het gewoon freaky is...maar wel fijn want dan weet je dat je niet de enigste bent.
Oud 31-05-2003, 20:20
ganralph
ganralph is offline
tja, maar als je van metal houdt en er is een rnb nummer dat precies jouw situatie beschrijft, dan hoef je het nog niet goed te vinden.

bij veel muzieksoorten hoort ook een 'lifestyle' of (jeugd)stroming en dit is geen toevallig verband - muziek en instelling passen bij elkaar
(denk aan hiphop en 'het leven van de zwarte amerikaan'; of punk en de britse arbeidersklasse)

zo gauw jij een bepaald soort muziek interessant vindt, vindt er een wisselwerking plaats tussen jou en de muziek:
jij kiest de muziek omdat je er iets in herkent of iets uit kunt halen - je verdiept je er verder in en komt zo in aanraking met de 'lifestyle' die erachter zit.
(zo zijn er weinig hiphoppers met hanenkammen en weinig punks met grote gouden emblemen om hun nek)

dit betekent niet dat het altijd zo sterk is, of dat je niet naar andere muziek kunt luisteren, maar ik denk dat je dit bedoeld met identificatie

*kijkt naar boven* is dit niet een beetje een lulverhaal geworden???
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 08:29
Carn
Carn is offline
nee, ik doe niet aan de feitelijke inhoud of boodschap van muziek.
Oud 01-06-2003, 08:31
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
misschien per toeval

maar nee, niet echt...
Oud 01-06-2003, 09:19
Rodegier
Rodegier is offline
uhm, niet altijd.
ik luister vaak vrolijke muziek als ik vrolijk ben, maar ook vrolijke muziek als ik niet vrolijk ben.

Op de feitelijke boodschap van de muziek let ik wel, maar als ik het er niet mee eens zou zijn, betekend dat niet dat ik niet naar de muziek zou luister...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 10:29
antigone
antigone is offline
ja, soms. niet altijd. de muziek die ik afspeel hangt natuurlijk wel af van mn bui.

maar ik kan me nu niet direct identificeren met pak-hem-beet poep in je hoofd van de raggende manne. terwijl ik er WEL graag naar luister
Oud 01-06-2003, 10:33
Verwijderd
Wat is indentificeren toch een cool woord jongens.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 11:03
86dagreed
86dagreed is offline
Ik denk het wel. Maar niet altijd. Bijvoorbeeld, als ik me minder voel kan ik er net zo makkelijk een metal plaatje insmijten als een hardcoreplaatje. Maar er zit zeker een kern van waarheid in, want vaak als je je kut voelt doe ik een dramatischer cdtje erin.

En in de zomer luister ik meer hc en punk. Het gaat niet altijd op, maar zeker wel vaak...
Maar dat komt meer omdat je je hoe dan ook altijd in een bepaalde stemming bent, en de keuze is dan om wel of nie te verzwelgen in zo'n bui of om er een draai aan te geven, ligt vaak aan de kracht en doorzettingsvermogen ook die je hebt. Het is een samenloop van allerlei factoren eigenlijk

Die opmerking over raggende manne: die lui zijn goed, de teksten zijn vrijwel geniaal. Poep in je hoofd gaat volgens mij over het geloof, anti-geloofs tekst:

Poep in je hoofd - Ben je al gelovig

Zal ik jou eens even lekker in je bek schijten- zal ik je het geloof opdringen

of heb je al poep in je hoofd-of ben je al gelovig

wat maakt het uit als je maar geloofd, zegt ie aan het eind
Oud 01-06-2003, 11:05
antigone
antigone is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 01-06-2003 @ 12:03:

Die opmerking over raggende manne: die lui zijn goed, de teksten zijn vrijwel geniaal. Poep in je hoofd gaat volgens mij over het geloof, anti-geloofs tekst:

ik ben echt blij dat ik dit nu weet. geeft me toch een heel ander beeld van de tekst
Oud 01-06-2003, 11:26
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 01-06-2003 @ 12:03:

Gaaf

Ik zeg waar. Een beetje twijfelachtige uitspraak in mijn genres, maar het gaat mij om de achterliggende gedachte achter de teksten. De teksten van Death en Black zijn vrijwel nooit letterlijk bedoelt.
Oud 01-06-2003, 11:41
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Ik kan me wel identificieren met Kurt Cobain
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2003, 11:57
Verwijderd
vette shit... 'De REAL raggende mannen exposed'
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 12:00
zwoesj
zwoesj is offline
niet waar
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 12:01
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
meestal wel.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 12:39
]{ing
]{ing is offline
vaak..
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 13:17
PieterB
PieterB is offline
Should i dance to this music
cause i really like this band
but i drink and smoke and they got x's on their hands
Oud 01-06-2003, 13:40
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Hmm nee, ik kan me nou niet echt identificeren met de muziek waar ik naar luister.
Ik zie er niet metal uit en ik gedraag me ook niet anders dan een ander.
Oud 01-06-2003, 15:08
we all die
we all die is offline
hangt ervan af...er zijn sommige nummers waar de betekenis zeer veel invloed heeft, maar ook genoeg die dat een stuk minder hebben...maar k denk dat de muziek wel inhoud moet hebben...of t nou letterlijk is of een heel dubbelzinnige
Oud 01-06-2003, 15:09
Verwijderd
Soms wel ja.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 15:28
Carn
Carn is offline
mogelijk.
Oud 01-06-2003, 16:54
Kazanka
Kazanka is offline
vaak wel
Oud 01-06-2003, 17:19
Verwijderd
voor mij geld dit niet, ik luister Slipknot, Slayer, Mudvayne maar ook Nirvana, Peter Pan Speedrock, en Anouk. Het is allemaal nogal gevarieerd, en ik luister het omdat ik het mooi vind maar niet omdat ik het eens ben met de teksten ofzo, of dat ik me daar helemaal in kan vinden...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 20:40
Verwijderd
meestal waar, maar er zijn ook dagen dat ik vrolijke muziek draai
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 20:49
massive attack
massive attack is offline
Tuurlijk spreken nummers waarmee je je kan identificeren je aan,maar nrs kunnen ook net zo goed geweldig zijn zonder dat je dat kan. Ik luister gewoon lekker alles wat voor mijn gevoel lekker klinkt.Simpel zoals coldplay en moeilijk zoals tool,allemaal goed Het moet gewoon goed in elkaar zitten.
Oud 01-06-2003, 21:28
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
X Belle X schreef op 31-05-2003 @ 19:27:
zoiets
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 16:05
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Er is veel muziek die ik goed vind, maar waarvan ik toch van mening ben dat het fukking vage shit is. Ik kan me er dan dus niet mee identificeren, maar het klinkt wel lekker. En daar gaat het om. Naar de tekst luister ik trouwens bijna nooit. Er zijn wel hele albums die ik kan meebleren, maar de tekst zegt me meestal vrij weinig. Ik heb geen zin om over de dieperliggende gedachtes na te denken...Ik vind denken in het algemeen trouwens vrij vermoeiend en onnodig.

Laatst gewijzigd op 02-06-2003 om 16:08.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 16:12
Verwijderd
Misschien wel, maar ik zou niet weten hoe ik me met trance moet identificeren. Misschien de openmindedheid en de verdraagzaamheid die op houseparties hoogtij viert.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 17:00
Verwijderd
Hmz, ik denk dat het meer is dat je je kunt 'vinden' in de muziek, en niet zozeer meteen identificeren... Al is het niet meteen zo dat dit te maken heeft met de tekst van een nummer...

(hoop dat jullie het begrijpen wat ik bedoel)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 17:02
Verwijderd
deels....niet altijd, ik kan me niet echt indentiticeren met jazz ofsow terwjil ik da geregeld luister.....

ik ga bier drinken
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 17:48
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
Wim Wok schreef op 07-06-2003 @ 18:02:

ik ga bier drinken
ik ook!
Oud 08-06-2003, 14:06
McMotion
McMotion is offline
neuh ik luister gewoon waar ik zin in heb of wat ik mooi vind... ik ga niet na lopen denken van kan ik me hierin inleven of ben ik het eens met de teksten ofzo
Oud 08-06-2003, 15:28
Verwijderd
Nee ik hoef er niet perse mezelf in te zien ofzo. Als de muziekstijl mooi is en alles me aanstaat dan luister ik het.
Soms probeer ik me wel in te leven in de teksten, zoals bij newfound mass van GUK ofzo. Gaat over dat ie opnieuw z'n hometown ofzo ontdekt, heb ik niks mee, maar probeer dan een beetje in te leven. Verder is dat lied gewoon mooi dus ik luister het toch met gevoel, de muziek zelf doet me iets, het is zo mooi.

Teksten zijn wel belangrijk, ik hou er niet van als het over onzin gaat, uitzonderingen daargelaten zoals blink182 ofzo, maar het hoeft echt niet alleen maar indentificeerbaar te zijn. Dan zou ik denk ik niks kunnen luisteren.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 11:15
HedPunk
HedPunk is offline
ik kleed me alternatief, maar luister óók pop naast de alternatieve genres....... dus...
Oud 23-06-2003, 11:35
drama
drama is offline
ja, muziek is persoonlijk, moet je aanspreken en dus indentificeer je je met die muziek.

Ik luizter muziek die mijn gevoel verwoord
Oud 23-06-2003, 11:53
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
birthmark schreef op 23-06-2003 @ 12:39:
hmm... ik luister (anarchistische) punk en ik ben geen anarchist...
hmm... ik luister black metal maar k vind het onderwerp maar crap.
hmm... ik luister thrash metal maar k sloop zelf geen dingen en mensen.....
dus nee... ik luister muziek die ik leuk vind
Belachelijk
Reageren

Regels voor berichten