Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik identificeer me soms met zinnen of fragmenten uit nummers. Verder denk ik dat ik me identificeer met de muziek, en niet met de teksten. Ik luister muziek die aansluit op wat ik voel en wie ik ben, zo mogelijk van bands met een attitude die mij wel aan staat.
|
![]() |
tja, maar als je van metal houdt en er is een rnb nummer dat precies jouw situatie beschrijft, dan hoef je het nog niet goed te vinden.
bij veel muzieksoorten hoort ook een 'lifestyle' of (jeugd)stroming en dit is geen toevallig verband - muziek en instelling passen bij elkaar (denk aan hiphop en 'het leven van de zwarte amerikaan'; of punk en de britse arbeidersklasse) zo gauw jij een bepaald soort muziek interessant vindt, vindt er een wisselwerking plaats tussen jou en de muziek: jij kiest de muziek omdat je er iets in herkent of iets uit kunt halen - je verdiept je er verder in en komt zo in aanraking met de 'lifestyle' die erachter zit. (zo zijn er weinig hiphoppers met hanenkammen en weinig punks met grote gouden emblemen om hun nek) dit betekent niet dat het altijd zo sterk is, of dat je niet naar andere muziek kunt luisteren, maar ik denk dat je dit bedoeld met identificatie *kijkt naar boven* is dit niet een beetje een lulverhaal geworden??? |
![]() |
|
Ik denk het wel. Maar niet altijd. Bijvoorbeeld, als ik me minder voel kan ik er net zo makkelijk een metal plaatje insmijten als een hardcoreplaatje. Maar er zit zeker een kern van waarheid in, want vaak als je je kut voelt doe ik een dramatischer cdtje erin.
En in de zomer luister ik meer hc en punk. Het gaat niet altijd op, maar zeker wel vaak... Maar dat komt meer omdat je je hoe dan ook altijd in een bepaalde stemming bent, en de keuze is dan om wel of nie te verzwelgen in zo'n bui of om er een draai aan te geven, ligt vaak aan de kracht en doorzettingsvermogen ook die je hebt. Het is een samenloop van allerlei factoren eigenlijk Die opmerking over raggende manne: die lui zijn goed, de teksten zijn vrijwel geniaal. Poep in je hoofd gaat volgens mij over het geloof, anti-geloofs tekst: Poep in je hoofd - Ben je al gelovig Zal ik jou eens even lekker in je bek schijten- zal ik je het geloof opdringen of heb je al poep in je hoofd-of ben je al gelovig wat maakt het uit als je maar geloofd, zegt ie aan het eind
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik zeg waar. Een beetje twijfelachtige uitspraak in mijn genres, maar het gaat mij om de achterliggende gedachte achter de teksten. De teksten van Death en Black zijn vrijwel nooit letterlijk bedoelt.
|
![]() |
Hmm nee, ik kan me nou niet echt identificeren met de muziek waar ik naar luister.
Ik zie er niet metal uit en ik gedraag me ook niet anders dan een ander.
|
![]() |
hangt ervan af...er zijn sommige nummers waar de betekenis zeer veel invloed heeft, maar ook genoeg die dat een stuk minder hebben...maar k denk dat de muziek wel inhoud moet hebben...of t nou letterlijk is of een heel dubbelzinnige
|
Verwijderd
|
voor mij geld dit niet, ik luister Slipknot, Slayer, Mudvayne maar ook Nirvana, Peter Pan Speedrock, en Anouk. Het is allemaal nogal gevarieerd, en ik luister het omdat ik het mooi vind maar niet omdat ik het eens ben met de teksten ofzo, of dat ik me daar helemaal in kan vinden...
|
![]() |
|
![]() |
Tuurlijk spreken nummers waarmee je je kan identificeren je aan,maar nrs kunnen ook net zo goed geweldig zijn zonder dat je dat kan. Ik luister gewoon lekker alles wat voor mijn gevoel lekker klinkt.Simpel zoals coldplay en moeilijk zoals tool,allemaal goed
![]()
|
Er is veel muziek die ik goed vind, maar waarvan ik toch van mening ben dat het fukking vage shit is. Ik kan me er dan dus niet mee identificeren, maar het klinkt wel lekker. En daar gaat het om. Naar de tekst luister ik trouwens bijna nooit. Er zijn wel hele albums die ik kan meebleren, maar de tekst zegt me meestal vrij weinig. Ik heb geen zin om over de dieperliggende gedachtes na te denken...Ik vind denken in het algemeen trouwens vrij vermoeiend en onnodig.
Laatst gewijzigd op 02-06-2003 om 16:08. |
![]() |
|
neuh ik luister gewoon waar ik zin in heb of wat ik mooi vind... ik ga niet na lopen denken van kan ik me hierin inleven of ben ik het eens met de teksten ofzo
|
Verwijderd
|
Nee ik hoef er niet perse mezelf in te zien ofzo. Als de muziekstijl mooi is en alles me aanstaat dan luister ik het.
Soms probeer ik me wel in te leven in de teksten, zoals bij newfound mass van GUK ofzo. Gaat over dat ie opnieuw z'n hometown ofzo ontdekt, heb ik niks mee, maar probeer dan een beetje in te leven. Verder is dat lied gewoon mooi dus ik luister het toch met gevoel, de muziek zelf doet me iets, het is zo mooi. Teksten zijn wel belangrijk, ik hou er niet van als het over onzin gaat, uitzonderingen daargelaten zoals blink182 ofzo, maar het hoeft echt niet alleen maar indentificeerbaar te zijn. Dan zou ik denk ik niks kunnen luisteren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|