Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2003, 10:41
Verwijderd
Ik heb helaas al jaren last van hooikoorts
De laatste dagen loop ik dan ook constant te snuiten(ik weet het, dat is erg fout, maar als je langzaam zo´n druppeltje voelt glijden moet je wel) en ik heb ook goed last van hoofdpijn.
De hoofdpijn is gelukkig niet zo erg dat hij me belemmert in wat ik doe, maar het is zeker niet fijn.

Dankzij de faq kwam ik op een site waar ze er wat over vertellen en tips geven.

Nu is mijn vraag: kan ik voor medicijnen beter eerst naar de dokter gaan of kan ik zo de apotheek binnen lopen? Of moet je voor een apotheek een recept hebben?

Gezien het feit dat ik vooral last heb van slijm zal ik een verstuiver nodig hebben. Zijn er bepaalde merken die erg goed helpen of werkt het bij iedereen anders?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 24-06-2003 @ 11:41:
Nu is mijn vraag: kan ik voor medicijnen beter eerst naar de dokter gaan of kan ik zo de apotheek binnen lopen? Of moet je voor een apotheek een recept hebben?
Bij de dokter krijg je, denk ik, medicijnen die specifiek zijn waar je last van hebt. En eventueel ook sterkere medicijnen dan die gewoon los verkrijgbaar zijn. Plus dat het vergoed wordt.

Bij de apotheek en de drogist verkopen ze ook gewoon los medicijnen, net als ze ook asperines verkopen. Dan wordt het alleen niet vergoed en 't zijn de 'standaard medicijnen', voor bepaalde merken en voor zwaardere medicijnen heb je een recept nodig, zoals voor de meeste medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 11:00
Balance
Balance is offline
als 't puur om een neusspray gaat voor jou kan je die ook gewoon bij een drogist of een apotheek halen.
wil je andere medicijnen (zoals pilletjes tegen 't niesen, oogdruppels enz) dan kan je beter even naar de dokter gaan.
sommige van de medicijnen die je dan krijgt kun je ook in de apotheek kopen, maar via de dokter wordt 't vergoed.
ook is d'r een aantal medicijnen dat helemaal niet verkocht wordt zonder recept, dus sowieso kan een bezoek aan de dokter geen kwaad. hij kan altijd nog zeggen dat je het toch maar gewoon zonder recept op moet halen.
Oud 24-06-2003, 12:03
Verwijderd
Harstikke bedankt voor de raad. Ik zal snel een afspraak maken(kan alleen s´ochtends vroeg )
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:44
Brigitte
Brigitte is offline
Ik gebruik nu cetrizine ofzo iets, en besalcon dat is een verstuiver, maar volgens de reclame ben je dan gelijk van je hooikoorts af, al zit dat er bij mij helaas niet in.

Brigitte - de namen kloppen niet helemaal, ben t vergeten
Oud 24-06-2003, 16:44
Verwijderd
de meeste medicijnen op recept vergoedt de verzekering
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 10:35
Nieni
Nieni is offline
Flixonase schijnt goed te helpen, (gebruikt mijn broer) maar daar moet je wel een recept voor hebben... Even naar de dokter, dus.
Oud 25-06-2003, 10:41
Another Way
Another Way is offline
IK ben een maand geleden ook naar de dokter geweest met mn hooikoorts, keer een setje pillen mee. Alleen werk het niet (net zoals alle andere medicijnen)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 10:49
Verwijderd
Heb gistren van ongeveer half 3 tot 6 uur in bed gelegen, had beetje erg last van mijn hoofd .

Gelukkig hadden we thuis blijkbaar nog neusspray en mijn vader ging ffies naar de AH om daar paracetamol te kopen. 2 keer een pil genomen(tuurlijk met een paar uur ertussen). Ik heb perfect geslapen, terwijl ik de avond daarvoor nauwelijks sliep dankzij een soort ijldromen(of is het eildromen?).

Voel me vandaag dan ook weer redelijk goed, afgezien van dat mijn oren nog redelijk dicht zitten.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten