Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Non verdacht van vervoeren pluimvee nog altijd in cel
Uitgegeven: 14 juni 2003 21:54 MAASTRICHT - Kloosteroverste zuster Maria blijft voorlopig nog vast zitten in een politiecel in Venlo. Zij werd vrijdagmiddag door de Algemene Inspectiedienst (AID) gearresteerd in de kloostergemeenschap in Heusden (gemeente Asten). De AID verdenkt haar betrokken te zijn bij het vervoeren van pluimvee in ruimingsgebieden terwijl er een vervoersverbod gold. Dat heeft een woordvoerder van het Openbaar Ministerie in Maastricht zaterdag gezegd. Ze is vrijdagavond voorgeleid aan een hulpofficier en kan maximaal drie dagen worden vastgehouden. Volgens de woordvoerder overtrad zij de regels samen met een man, die eerder deze week is aangehouden, in het gebied rond Someren. De man is lid van de organisatie De Ark, die onderduikadressen zoekt voor hobbydieren die geruimd moeten worden. Zuster Maria is kloosteroverste en een van de zes zusters van de kleine Grieks-Orthodoxe kloostergemeenschap in Heusden. De bewoners waren zeer geschokt door de arrestatie 'omdat zuster Maria geen vlieg kwaad doet'. Zaterdagmiddag bezocht de AID wederom het kloosterterrein. Alle zusters zijn gehoord door de inspecteurs. Volgens zuster Makrina, die namens de kleine gemeenschap spreekt, wilde de AID weten in hoeverre de andere vijf zusters betrokken zijn bij de activiteiten van zuster Maria. Behalve Maria en Makrina spreekt geen van de zusters Nederlands en aangezien de inspecteurs slecht Engels praatten, mocht zuster Makrina in eerste instantie vertalen. Toen zij niet wilde antwoorden op vragen over de betrokkenheid van de zusters bij het vervoeren en verbergen van kippen, mocht dat ineens niet meer en ontstond er een nare sfeer. "De manier waarop de AID ons verhoord heeft, ook al doen ze dat correct, was voor ons zeer intimiderend", aldus de zuster. Met zuster Maria heeft zij nog geen enkel contact gehad. Een priester, die ze niet bij naam wil noemen, heeft wel met Maria gesproken, maar hij heeft volgens Makrina 'heel hard moeten knokken om haar te kunnen bezoeken'. De Grieks-Orthodoxe kloostergemeenschap viert dit weekeinde Pinksteren. Alle vieringen en gebeden gaan door. "Je bent een kleine gemeenschap en we proberen het leven zo normaal mogelijk te laten verlopen. Maar er hangt toch een donkere wolk boven", besluit zuster Makrina. Op de vraag of er in het klooster kippen aanwezig zijn, wilde de zuster niet antwoorden. Actievoerster V. Jong uit Ell zegt dat de man die eerder gearresteerd is, woordvoerder K. Broekman van De Ark is. Hij zit al een week in het Huis van Bewaring in het Brabantse Grave. Volgens Jong zijn er de afgelopen weken meer sympathisanten van het ondergrondse netwerk voor pluimvee (tijdelijk) opgepakt, waaronder zij zelf. Een woordvoerder van de AID zei dat de arrestatie van zuster Maria, en nog een aantal anderen in de afgelopen weken, onderdeel is van een opsporingsonderzoek. De verdachten hebben zich volgens de inspectiedienst schuldig gemaakt aan 'het smokkelen van kippen uit ruimingsgebieden'. Over de manier waarop de inspecteurs optreden, wil hij niets zeggen. "Zij handelen in opdracht van het Openbaar Ministerie, die leiden het onderzoek en doen de woordvoering." http://nu.nl/news.jsp?n=161407&c=10 |
![]() |
|
Verwijderd
|
nederland zuigt qua wetgeving.
de echte overtreders ontspringen de dans altijd; maar als de gewone burger ÉÉN keer iets verkeerds doet, cq. het heft in eigen handen neemt (zie de 2 AH medewerkers die een aanstellerige dief hadden gepakt) wordt ie meteen anaal genomen door het justitieel apparaat. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Precies, dat is nou juist het leuke van Nederland. De wetgeving is krom, de slachtoffers worden als dader behandeld, de regering bakt er niets van, de linkse kerk doet alles om de burgers tegen te werken en de moslims nemen hier het land over. Belachelijk
Wat doen jullie hier godverdomme nog? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze overtreed gewoon de wet, klaar. Dan loop je kans om opgepakt te worden. Moet je maar eens nagaan wat voor grote gevolgen er hadden kunnen optreden als die ziekte zich weer was gaa nverspreiden. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
voor zover ik weet is er onvoldoende bewijs om die vermeende terroristen op te sluiten. Met andere woorden: ze zijn onschuldig gebleken.
(offtopic) voor de rest is het eerder de fout van de minister van landbouw en niet die van de politie.
||
Citaat:
![]() En dan nog het feit dat iedereen de politie voor schijterds uitmaakt, dat is dus echt niet zo, dat denken jullie altijd maar.
||
![]() |
Citaat:
Inhoudelijk; ik vind het schandalig dat er een soort van razzia's worden georganiseerd om mensen die hun hobbydiertjes willen houden te kunnen arresteren. Dit gaat te ver. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laat maar, ze krijgen toch nooit enige invloed whatsoever. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Moeder-overste had trouwens groot gelijjk dat ze het pluimvee verborg. Een paar hobbykippen doen weinig kwaad en hebben niet veel invloed op verspreiding van de vogelpest (bijvoorbeeld in vergelijking met wilde vogels, die ook niet allemaal zijn doodgeschoten). Soms vraag ik me af of mensen nog wel gevoelens hebben ten opzichte van dieren. (En dan bedoel ik uiteraard geen liefde ofzo; medelijden zou al genoeg zijn om ze iets vriendelijker te behandelen.)
|
![]() |
Het is natuurlijk niet leuk dat er vogels gemold moeten worden. Maar dan moet je bij Veerman zijn. De EU heeft gelukkig inmiddels ingestemd met inenten bij vogelpest.
Stel nou dat die non kippies had vervoerd, die besmet waren. Ze hadden andere kippies kunnen infecteren, zodat de vogelpest misschien nog wel even door kon gaan. De politie is inderdaad ook niet zo ok tegenwoordig, maar ze wist dat het strafbaar was. Dan kan je dat verwachten.
||
Citaat:
Ik ben het hier wel een beetje met FeyenoordvakX etc. eens. Kost nl. megaveel belastinggeld dat er zoveel agentjes nodig zijn om een stel idioten als deze zigeuners aan te pakken. En dan kunnen ze niet eens vervolgd worden, ondanks de 40 wietplantages en het voor 250.000 euro aan stroom aftappen en de gevonden gestolen auto('s?).... En op Kanaleneiland? Ik werk daar nog steeds in een supermarkt (jaja ![]() Laatste tijd hebben ze een paar mooie projectjes die wel wat helpen geloof ik.
|
Verwijderd
|
Vette pech voor die non. Ze deed immers iets wat niet mag, jammer dan. Dit soort schijnbare onbenulligheden horen mijns insziens gewoon bij het handhaven van de orde. Hoe krom het ook is vergeleken met andere dingen; als je dit gaat 'dogen' of afkeuren omdat er immers zoveel andere dingen zijn.. Waar hou je dan een keer op? "Dit mag wel, want dààr wordt niets aan gedaan"? Schei uit. Normen en waarden mannen, normen en waarden. Al is de tegenstelling nog zo groot.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het wil trouwens zo zijn dat MEDELIJDEN met dieren vaak voor veel meer dierenleed zorgt. Maar goed, dat is weer een andere discussie die ik vast al wel eens gevoerd heb op F&F. |
![]() |
||
Citaat:
|
Nee, het zou veel beter zijn als we geen regels en wetten meer zouden naleven, en in plaats daarvan lekker doen waar we zelf zin in hebben. Immers gelden regels en wetten alleen als ze jou toevallig uitkomen!
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Het hangt er een beetje vanaf. Het zijn vooral groepen jochies van 13, 14 die heel irritant kunnen zijn, voor oude dametjes, stenen naar bussen gooien, stoer doen tegen de politie, ruiten inslaan bij het winkelcentrum etc. Voor jou en mij zijn die niet echt gevaarlijk; op mn werk geniet ik er altijd van om ze met harde hand de winkel uit te werken, dat ze gaan protesteren en schelden en je ze lekker publiek vernedert, daar kunnen ze namelijk absoluut niet tegen ![]() Wat er echter ook rondloopt zijn de echt ontspoorde jongeren van een jaar of 17. Die zijn nog steeds niet echt gevaarlijk voor jou en mij, maar die breken regelmatig auto's open, en meer van dat soort zaken. Daar hebben zelfs de vaders ook absoluut geen controle meer over. En die veroorzaken de meeste problemen.
|||
![]() |
Citaat:
Als de hobbykippen gewoon in hun hok blijven en hun mest niet op gevaarlijke wijze wordt getransporteerd, zie ik niet in hoe ze voor verspreiding kunnen zorgen. Bovendien is er een vaccin dat er voor zorgt dat de kippen niet meer vatbaar zijn voor het vogelpestvirus. Als het virus niet kan leven in de kip, kan de kip er ook niet voor zorgen dat het verspreid wordt. Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Het is gewoon onzin om zo iemand te arresteren omdat iemand zijn kippen liefheeft, zeker aangezien 99% van nederland het oneens is met die achterlijke slachting die bepaalt is door 1 minister en kornuiten, en niet door het volk, nog zekerder aangezien heel wat instanties die er wel wat van weten, ook wel deskundigen genoemd, dat die slachting nutteloos is en dat het gevaar nihil is. Citaat:
Maar wel regels die nut hebben. Wetteloosheid is ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als t een normale vent was dan was t maar ffies in t nieuws gekomen. Ik ben t wel eens dat je zulke mensen gewoon moet straffen, want anders kan je net zo goed verboden niet instellen, maar ik vind t wel weer raar dat ze maar 1 non oppakken terwijl weet ik veel hoeveel mensen die regels overtreden zullen hebben. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|