Stel dat ik een viewer voor documenten/text-files wil maken in Delphi. Ik maak dan een 'mainform'. Voor elk geopend document wordt dan een nieuw form aangemaakt waarin het document wordt afgebeeld. Tot zover lukt me dat. Maar als er nu iemand een text document opent buiten mijn programma om (dus via verkenner ofzo) zal mijn programma opnieuw worden geopend, en zal het document worden afgebeeld. Het probleem daarbij is dat hij dan ook opnieuw het 'mainform' afbeeldt. Dat is niet de bedoeling. Ik heb een component gedownload om maar mijn applicatie maar maximaal één keer te laten draaien, maar als ik die component dan automatisch de tweede versie van mijn applicatie laat afsluiten, wordt het document dat de gebruiker wilde openen via verkenner dus nog niet geopend. Hoe zorg ik ervoor dat als mijn programma voor een tweede keer wordt aangeroepen er automatisch een `bericht` wordt gestuurd naar de eerste (en dus enige) draaiende versie van mijn applicatie om dat document te openen en hoe zorg ik ervoor dat mijn main applicatie dat bericht op een correcte manier interpreteert en een het document voor me opent?