Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 18:56
Sannetje
Sannetje is offline
omdat het proefwerkweek is, heb ik mijn slaapritme flink omgegooid. Ik leer 's nachts beter, dus dan slaap ik van 3 tot 7 ofzo en dan ga ik naar school. Maar na een tijdje word ik hier wel erg moe van, dus nu heb ik bedacht dat ik dan 's middags (bijv van 14.00 tot 18.00) nog een blok van 4 uur slaap.

Weet iemand of dit dat voor je lichaam telt als een 8-urige nacht? Of heeft je lichaam méér uren slaap nodig als ze niet aan 1 stuk door geslapen worden?
Oud 23-06-2003, 18:59
alpha
alpha is offline
Je lichaam heeft gewoonlijk drie slapen: en die krijg je niet, dacht ik, als je twee keer een blok van 4 uur slaapt. Dus dan lijkt het me niet echt gezond, maar dat dacht ik. Ik heb dr ook niet zoveel verstand van..
Oud 23-06-2003, 19:02
Verwijderd
Als je dit een maand of wat doet gaat je lichaam er aan wennen, en dan krijgt het die drie verschillende blokken slaap wel (ubermannsleeping schedule... nahja.. zelfde soort iets dan)
Maar euh als je hier met een weekje weer mee ophoudt is het niet schadelijk, maar nee het is niet hetzelfde als een 8-urige nacht slaap.. tenzij je dit blijft doen wat ik niet aanneem.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:06
Verwijderd
Volgens mij geldt het niet als een 8-urige nacht. In bv. een proefwerkweek kun je wel tijdelijk zo 'leven', maar ik zou er geen gewoonte van maken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:10
Sannetje
Sannetje is offline
nee, het is puur voor de komende twee weken.

Ik heb de afgelopen twee weken al geklooid met mijn slaap, elke keer veel te weinig geslapen enzo. En ik wil dus toch 's nachts leren, maar ben gewoon moe, dus wil die slaap wel inhalen ergens.
Oud 24-06-2003, 00:41
Pekay
Pekay is offline
hello

Ja doe ik ook altijd hoor...
tijdens me tentamen weken leer ik tot 2 uur ofzo, 3 uur
een x heb ik zelf tot hafl 4 aan een verslag zitten werken....

snchats werk ik veel beter, geen lawaai, geen dingen op tv die je kunnen afleiden... en dan slaap ik smiddags wat bij

echt goed is hetniet... het is ook best moelijk vind ik om dan weer in je rimte te komen,,, maar ja
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 01:41
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
Pekay schreef op 24-06-2003 @ 01:41:
hello

Ja doe ik ook altijd hoor...
tijdens me tentamen weken leer ik tot 2 uur ofzo, 3 uur
een x heb ik zelf tot hafl 4 aan een verslag zitten werken....

snchats werk ik veel beter, geen lawaai, geen dingen op tv die je kunnen afleiden... en dan slaap ik smiddags wat bij

echt goed is hetniet... het is ook best moelijk vind ik om dan weer in je rimte te komen,,, maar ja
Wel leuk om te horen dat er meer mensen zijn die 's nachts beter werken

Ik ga soms hele nachten door, vannacht waarschijnlijk ook weer. Het moet af, ik wil het afmaken, dus maak ik het af...
Oud 24-06-2003, 02:04
Big Boi
Big Boi is offline
Ik ben denk ik ook een beetje een nachtbraker hier thuis. Ik ben nu geslaagd voor me havo en ik ga vaak pas rond een uur of twee slapen.
Ik moest afgelopen zaterdag om 6:30 werken en ik ging om twaalf uur naar bed. Omdat ik die late tijden ben gewend kon ik ook helemaal niet slapen en heb ik van vrijdag op zaterdag ook helemaal niet geslapen. Maarja ik heb die slaap op zondagochtend wel weer ingehaald
Oud 24-06-2003, 11:58
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
BLA!M schreef op 24-06-2003 @ 03:04:
Maarja ik heb die slaap op zondagochtend wel weer ingehaald
Alleen blijkt dat als je bijvoorbeeld een nacht niet hebt geslapen dat je dat ff inhaald met 16 uur achter elkaar slapen. Dat blijkt dus niet te werken.
Klopt ook wel, ik ben dan al snel een week achter elkaar moe.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:22
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 24-06-2003 @ 02:41:
Wel leuk om te horen dat er meer mensen zijn die 's nachts beter werken

Ik ga soms hele nachten door, vannacht waarschijnlijk ook weer. Het moet af, ik wil het afmaken, dus maak ik het af...
ik zal aan je denken ik ga vannacht ook leren

kusss Phylicia
Oud 24-06-2003, 20:39
hardhitter
hardhitter is offline
Voor goede leer en proefwerkmaak prestaties heb je maar twee uur slaap nodig per dag... alleen trekt je lichaam dit niet voor andere dingen die je moet doen 2 x 4 uur is zowiezo voor een korte tijd niet erg!

but hey.. i'm not a docter.. maar t stond in de telegraaf maarja of die betrouwbaar is...
Oud 24-06-2003, 22:01
Verwijderd
Als ik in 2 delen slaap houd mijn lichaam daar geen rekening mee, het wil beide keren ongv 8 uur van me..........misschien is dat omdat ik een chronisch slaaptekort heb. wat ik in de vakantie ga inhalen. Als ik die stunts van 4 uur van jou uithaal slaap ik na een week een paar dagen achterr 14 uur per dag, geen grap!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten