Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2003, 14:32
Orion2003
Orion2003 is offline
Ik wordt straks al 18 jaar en ik hoef me nog steeds niet echt te scheren. Om de 2 weken heb ik wel een klein snorretje maar zelf dan zie je het amper, en verder heb ik om de 3 weken een beetje donshaar op me kin. Tot voor kort maakte ik me er nog niet echt veel zorgen om maar ik denk dat het nu onderhand wel eens tijd wordt, zeker als ik zie dat al me vrienden al wel moeten scheren. Komt dit bij meer mensen voor of moet ik me echt zorgen gaan maken?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 14:40
DaBoY
DaBoY is offline
Wees blij, scheren is klote werk.

Misschien zit het in je familie dat je weinig baardgroei (of lichaamsbeharing) hebt
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 14:52
M@rco
M@rco is offline
Ik ken nog wel een paar mensen die dat hebben... sommigen hebben nou eenmaal meer baardgroei dan anderen. Kun je verder weinig aan doen, lijkt me
Oud 22-06-2003, 16:29
Verwijderd
Wees blij, zou ik zeggen.
Ik scheer me ook niet en dat vind ik goed zo.
Anders moet je je regelmatig gaan scheren, lijkt me een klotewerk en 's ochtends heb ik er nooit tijd voor.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 18:38
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Bij mij begon dat ook pas op mijn 18e of later. Dus zo erg is dat niet. Sowieso is het helemaal niet leuk om je te scheren, maar het is wel "stoer" ergens.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 22:29
ivo86
ivo86 is offline
idd, ben ook al vanaf men 15e bezig met het scheren.. nu 17,5 jaar oud, en moet me elke dag wel scheren om t mooi glad te houden, sla ik ook maar 1 dag over, hm heb ik al ruwe stoppeltjes, vooral op men kin/ademsappel....

maargoed boeiuh bij jou, bedoel als je een baartje wil, dan komt ie vanzelf, en wil je ergeen (maar gewoon kaal) dan ist alleen maar beter..... egt waar
Oud 23-06-2003, 00:24
leon-v
leon-v is offline
Scheren is kut..
moet me toch wel 1 x in de 2 dagen minimaal scheren (anders begint mn vriendin te klagen )
maar iniedergeval ik heb der een hekel aan dus wees blij!
Oud 23-06-2003, 02:04
Verwijderd
Wees blij dat je niet zo'n baardaap bent als sommige van mijn vrienden, en trouwnes sommige jongens hebben gewoon niet zoveel haargroei, maar niet is kan nog komen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:55
Brown eye
Brown eye is offline
kheb dan wel geen verstand van baardgroei...maar als ik jou was zou ik dolgelukkig zijn! natuurlijk ga je nadenken of et goed is en dan had je liever gewild da je je iedere moest schere, maar kan geen kwaad hoor! wees der blij mee zou ik zeggen!!
Oud 23-06-2003, 18:33
Ireentje
Ireentje is offline
Ik ben het eens met wat iedereen hierboven al zegt. Maar als je echt wilt scheren, zou ik gewoon iig die donshaartjes scheren? want als je scheert dan komen de haren dikker en donkerder trug (wie scheert die leert )
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:41
Verwijderd
Citaat:
ŠaRklåŠy schreef op 23-06-2003 @ 19:33:
Ik ben het eens met wat iedereen hierboven al zegt. Maar als je echt wilt scheren, zou ik gewoon iig die donshaartjes scheren? want als je scheert dan komen de haren dikker en donkerder trug (wie scheert die leert )
fabeltje, op de duur worden die donshaartjes dikker. Maar dat merk je niet omdat je het scheert je ziet her haar dus nooit als het langer is... dus vandaar dat al sje het laat staan het dan ineens dikker lijkt
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:40
Verwijderd
Citaat:
ŠaRklåŠy schreef op 23-06-2003 @ 19:33:
*lacht om laatste uitspraak tussen die haakjes* whahaha, maar ik ben het wel met je eens..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:47
SuperSanne
SuperSanne is offline
iedereen heeft haartjes, maar blijkbaar zijn die van jouw heel licht, zodat ze niet opvallen (voor mensen die dit ook willen, er zijn speciale cremes met citroen waarmee je ongewenste haartjes kan oplichten). Lucky you!!!
Oud 23-06-2003, 21:43
Another Way
Another Way is offline
Ik vind scheren leuk
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 21:53
Rioto
heb er ook last van dude
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:03
ivo86
ivo86 is offline
ik heb ut idee, als je begint met scheren, dat ut dan gewoon pas egt hard gaat groeien...

op een dag heb ik ut dons weggehaald.. naja 1 week later zat het erweer, toen een scheerapparaat aangeschaft.. en elke keer dat je je scheeerde, was ut weer een erg korte tijd en er was weer wat haar...

en snel begint dat haar te kleuren in je kleur van je haar..

egt try it, scheer dons haar af, en gewoon steeds blijven scheren..

komt goed
Oud 23-06-2003, 22:34
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
ivo86 schreef op 23-06-2003 @ 23:03:
ik heb ut idee, als je begint met scheren, dat ut dan gewoon pas egt hard gaat groeien...

op een dag heb ik ut dons weggehaald.. naja 1 week later zat het erweer, toen een scheerapparaat aangeschaft.. en elke keer dat je je scheeerde, was ut weer een erg korte tijd en er was weer wat haar...

en snel begint dat haar te kleuren in je kleur van je haar..

egt try it, scheer dons haar af, en gewoon steeds blijven scheren..

komt goed
Yep, hij heeft gelijk... Als je dat donshaar afscheert groeit het daarna sneller aan en de haartjes krijgen dan ook sneller kleur en worden stugger. Als je wat meer gezichtsbeharing wilt (wat me sowieso vreemd lijkt want je elke dag scheren is geen pretje en om nou een snor te laten staan op jou leeftijd, dat staat zo jaren tachtig, doe maar niet) dan is gewoon regelmatig scheren toch wel de beste oplossing...
Oud 24-06-2003, 12:09
Orion2003
Orion2003 is offline
Bedankt vor al jullie reactie's en tips Nu blijkt dat het geen ramp is zit ik er al minder over in.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 19:43
Maddan
Maddan is offline
uhm het is geen probleem ofzo

ik denk dat als ik geen baardgroei zou hebben ik ut ook wel erg zou vinden

maar ik heb dus al bijna een volledige en ik erger me der kapot aan, heb echt geen zin om elke dag weer al die klote haren weg te halen, vooral die op me keel! die duren echt uren voor ze allemaal weg zijn.. grr..

doe het dus maar een keer in de 2 of 3 dagen, zie er vaak dus als een zwerver uit hehe
Oud 24-06-2003, 21:39
Verwijderd
Volgens mij komt het bij sommige jongens gewoon wat later, ik zou zeggen, wees bij .
Ik ken namelijk een jongetje uit groep 8 die zich iedere dag moet scheren, nou das ook 10 keer niks hoor!
Over een paar jaar moet je je waarschijnlijk wel gewoon scheren
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 09:47
Verwijderd
Ja in groep 8 vond ik het stoer enzo, van yes ik moet me scheren, in het begin allemaal heel leuk.

Maar na een paar jaar (vooral na een mislukte poging om een baardje te laten staan) wordt het toch vervelend.

Nu ben ik 16 en moet me toch wel 1 keer in de 2 dagen scheren wil ik er nog een beetje niet behaard uit zien.

Je hebt inderdaad mazzel want scheren is een irritant werkje op een gegeven moment en dan aaaaal dat geld dat je nog moet hebben voor die nieuwe mesjes
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten