Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 14:51
Orpa
Orpa is offline
naar aanleiding van het toppic stijlloos: wat vind je dan wel stijlvol?

Ik vind het mooi (zo liep er eenstje op school): eenvoudige zwarte rok, blauw shirtje met hoge hals maar zonder mouwen, los lang haar, een paar zilveren sieraden, en zwart standalen (niet van de jezus nike's maar gewoon mooi, sierlijk). Daar had ze een zwart spijkerjasje overheen en een niet al te grote rugtas. Nu valt ze zoizo wel op omdat ze een hele aparte bril heeft. Dat vind ik echt heel mooi, heel chique en toch perfect voor een dagje school.

En ik vind van die lange gothic jurken heel mooi, helaas heb ik daar het figuur niet voor.

En jongens, moeilijk, ik weet niet echt wat ik daar mooi in vind. Ik heb wel fan van de 'jastas' look (een jongen uit de klas, Jasper, die noemen we jastas). Altijd in het zwart, oranje achtige plukken in z'n donkerbruine haar, lange zwarte jas, kistjes en halsbanden en armbanden met stekels. Kan ook komen omdat ik gewoon dol ben op die jongen, geweldig type, vooral omdat iedereen altijd bang is voor hem . Hij is gewoon cool en zelfs aan 'n look kan je wennen. Echt lol met die gast.
Oud 23-06-2003, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Orpa schreef op 23-06-2003 @ 15:51:
Ik heb wel fan van de 'jastas' look (een jongen uit de klas, Jasper, die noemen we jastas). Altijd in het zwart, oranje achtige plukken in z'n donkerbruine haar, lange zwarte jas, kistjes en halsbanden en armbanden met stekels.
vind je dit stijlvol?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 15:25
Orpa
Orpa is offline
on-toppic: Ja, tenminste het is zijn stijl, en ik vind het eigelijk best wel mooi. Misschien is hij wel een wannabe, maar ik vind het gewoon mooi, het past bij hem...... Of dit stijlvol is weet ik niet, maar ik vind het stukken beter dan die kraagjes omhoog mode of die truien met een veel te groot merk erop....

off-toppic: Voor de lezers van het UN, er stont laatst (een paar maanden geleden denk ik) een stuk in over norman en waarden, met 1 pagina vol, 5 leerlingen van een school in zeist. De jongste van de 5, die uit H3, was hij. Hij ziet er allen al weer anders uit.
Oud 23-06-2003, 15:27
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
een effen spijkerbroek met een mooi bloesje en hakken (en er kunnen op lopen dan )
Oud 23-06-2003, 15:39
€v€li€n
€v€li€n is offline
Citaat:
Orpa schreef op 23-06-2003 @ 15:51:
naar aanleiding van het toppic stijlloos: wat vind je dan wel stijlvol?

Ik vind het mooi (zo liep er eenstje op school): eenvoudige zwarte rok, blauw shirtje met hoge hals maar zonder mouwen, los lang haar, een paar zilveren sieraden, en zwart standalen (niet van de jezus nike's maar gewoon mooi, sierlijk). Daar had ze een zwart spijkerjasje overheen en een niet al te grote rugtas. Nu valt ze zoizo wel op omdat ze een hele aparte bril heeft. Dat vind ik echt heel mooi, heel chique en toch perfect voor een dagje school.

En ik vind van die lange gothic jurken heel mooi, helaas heb ik daar het figuur niet voor.

En jongens, moeilijk, ik weet niet echt wat ik daar mooi in vind. Ik heb wel fan van de 'jastas' look (een jongen uit de klas, Jasper, die noemen we jastas). Altijd in het zwart, oranje achtige plukken in z'n donkerbruine haar, lange zwarte jas, kistjes en halsbanden en armbanden met stekels. Kan ook komen omdat ik gewoon dol ben op die jongen, geweldig type, vooral omdat iedereen altijd bang is voor hem . Hij is gewoon cool en zelfs aan 'n look kan je wennen. Echt lol met die gast.
Dit zou ik toch eerder bij stijlloos vinden passen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 15:42
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
€v€li€n schreef op 23-06-2003 @ 16:39:
Dit zou ik toch eerder bij stijlloos vinden passen
Schat, ik vraag niet of je mijn stijlvol bij sltijloos vind passen, ik vraag wat jij stijlvol vind......

En zeker de bovenste vind ik super stijlvol......
Oud 23-06-2003, 15:42
Otis
Otis is offline
zwart rokje en blauw shirtje..? nee.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 15:46
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
freakyGMC schreef op 23-06-2003 @ 16:42:
geen zwart rokje, zwarte rok, +- 3 kwart, met lange splitten aan de zijkanten. En niet helblauw, lichtblauw... Ik vond het d'r echt goed staan.
Oud 23-06-2003, 15:55
Verwijderd
Ik vind iets stijlvols als het die persoon staat..

Want de ene staat misschien een Gothic gordijn goed, en de ander een gsus shirt.
Ligt puur aan de persoon vind ik..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 15:57
Verwijderd
Stijlvol..hmm

Stijlvol kan ik op 2 manieren opvatten

1. Netjes, mooi, echt classy
2. Leuke stijl

1:
Meisjes:Zwarte rok/jurk, docs/zwarte schoenen/laarzen, lang haar bij meisjes
Jongens: Nette broek, overhemd (wijd), blouse oid, haar netjes gekamd enzo, gewassen

2:
Heeeel breed. Geen zin om dat helemaal uit te gaan leggen, aangezien je vast 1 bedoelt .
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 15:58
Orpa
Orpa is offline
hmm, ja dat bedoel ik
Oud 23-06-2003, 16:00
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik vind 'stijlvol' een raar woord als ik naar mijn smaak kijk..

Bij mannen vind ik een zwart t-shirt/singlet/trui mooi, met een mooi vallende spijkerbroek en kisten of bergschoenen. Verder hou ik van veel zwart/schaduw tattoos, dat vind ik prachtig. Of je dat nou stijlvol kunt noemen is een tweede.. Qua kapsel: gewoon kort haar of gemillimeterd.

Bij vrouwen vind ik mooie strakke korte of halflange rokjes/jurkjes mooi, met hoge schoenen en een strak zwart truitje, evt. ook panty's. Verder ook hier weer tattoos, en een paar mooie zwarte armbandjes of een kettinkje. Qua kapsel: lang, dik, donker, golvend haar.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:37
Esmée
Esmée is offline
Ik heb geen vaste definitie van 'stijlvol'.
Oud 23-06-2003, 18:40
posthuman
posthuman is offline
retro-kleding meestal.
Oud 23-06-2003, 19:00
€v€li€n
€v€li€n is offline
Citaat:
freakyGMC schreef op 23-06-2003 @ 16:42:
neej idd sowieso al geen kleuren combi
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:02
Faery
Faery is offline
Gewoon geheel in't zwart is vaak wel stijlvol, ofzo. Maar dan niet als in übergothmakeup-zwart of pimpass-turken zwart gekleed, want dat is lachwekkend.

Daardaast ben ik gewoon stijlvol .
Oud 23-06-2003, 19:16
€v€li€n
€v€li€n is offline
Owkeej ik zal je een groot plezier doen en vertellen wat IK stijlvol vind:

Bij een man -> Beetje nonchalante kleding stijl:
* mooie spijkerbroek (van Diesel bijvoorbeeld, of evisu) die zeg
maar net 1 maat te groot is dus beetje mooi wijd zit
* simpel (wit) tshirt met lang mouwen
* sneakers
---goed gekleed vind ik: David Beckham en Craig david bijvoorbeeld---

Bij een meisje -> gewoon simpel en ook beetje nonchalant:
* heup (spijker)broek
* Simpel maar mooi shirtje met korte mouwtjes
* ook sneakers of mooie laarsen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 08:02
Verwijderd
Citaat:
€v€li€n schreef op 23-06-2003 @ 20:16:
Owkeej ik zal je een groot plezier doen en vertellen wat IK stijlvol vind:

---goed gekleed vind ik: David Beckham en Craig david bijvoorbeeld---

Ja, maar heb je hem weleens horen praten? Dan kun je beter rondlopen in een gebruikte vuilniszak...

Ik denk dat stijlvol ook voor een groot deel ligt verscholen in de ogen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 10:16
mieltje
mieltje is offline
Stylevol, tja das meestal een combinatie van kleding + een persoon.

Een zwart rokje met een blauw shirtje vind ik iniedergeval over het algemeen niets waard!
Oud 24-06-2003, 10:28
Nona
Nona is offline
Stijlvol heeft wat mij betreft niets te maken met de stijl opzich. Een gothic kan net zo stijlvol zijn als een alto en whatever lifestyle you have, maar het moet elkaar goed aanvullen. Twee stijlen door elkaar vind ik niet stijlvol, maar als je je helemaal kleedt in 1 stijl is het vaak wel mooi.
Ook moet je je een beetje naar je lichaam kleden. Bijvoorbeeld een meisje bij ons op school heeft vele te strakke shirtjes aan over veel te veel vetrollen. Dat vind ik geen stijl (eerder walgelijk eigenlijk).

Nou ja, en bepaalde dingen vind ik echt zonde, bijvoorbeeld te veel make-up, te veel onthullende kleding of kleuren die niet bij elkaar passen.

De rest is gewoon stijlvol.
Oud 24-06-2003, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef op 23-06-2003 @ 17:37:
Ik heb geen vaste definitie van 'stijlvol'.
Ik ook niet. Bij de één kan wat meer casual en vlotte kleding heel stijlvol staan, bij de ander juist weer de wat meer klassieke outfits.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 11:11
Taeke
Taeke is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2003 @ 11:31:
Ik ook niet. Bij de één kan wat meer casual en vlotte kleding heel stijlvol staan, bij de ander juist weer de wat meer klassieke outfits.
Ja
Oud 24-06-2003, 16:02
Fog
Fog is offline
ik vind stijlvol gewoon als t mooi bij elkaar past, en als het die persoon mooi staat...
Oud 24-06-2003, 16:31
Sundae
Sundae is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 24-06-2003 @ 17:02:
ik vind stijlvol gewoon als t mooi bij elkaar past, en als het die persoon mooi staat...
I second that
Oud 24-06-2003, 20:36
Muizzz
Muizzz is offline
ik vind dat iemand stijlvol gekleed is als de kleding qua kleur (en stof) bij elkaar past (bv alles ribstof; broek, jas, tas, schoenen(?), shirt is heel lelijk)
en als het bij diegene past natuurlijk.
stijlvolheid vind ik niet echt uit te leggen, behalve echt mooie pakken dan. dat is wel stijlvol.

edit: het moet wel een beetje netjes zijn, ik vind veel zogenaamde alto's met spikebanden en kisten niet stijlvol, terwijl het soms wel staat bij diegene.
Reageren

Regels voor berichten