Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2003, 21:06
Orion
Orion is offline
Ik zit eraan te denken om een tweedehands sony receiver (type str-de405) aan te schaffen

specificaties: 320W A/V Dolby PL, 80W per ch.

nu wil ik 2 dingen weten

ten eerste: is €85 hiervoor een redelijke prijs?

ten tweede: kan ik mijn technics luidsprekers (4 stuks, 120 W, 60W DIN, type SB-CA1060) hier fatsoenlijk op aansluiten en gebruik maken van de surround?
Oud 25-06-2003, 09:24
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ja, je kan je speakers hierop aansluiten, mits je'm niet te hard zet. Ik denk niet dat die reciever genoeg vermogen kan leveren om die speakers door te laten branden, maar als je'm te hard zet kan de versterker het niet meer aan, en gaat rotzooi produceren, wat je speakers niet aankunnen.. In essentie blaas je je speakers dan op.

Ook heeft die reciever slechts dolby pro-logic aan boord.. De achterkanalen hiervan hadden een frequentiebereik tot 7kHz, en de surroundkanalen waren niet discreet zoals bij de nieuwere standaards.. Tegenwoordig vind je op een dvd vaak 6 aparte kanalen, dat was bij dolby pro-logic niet.

edit: als je toch voor die reciever wilt gaan, is het qua prijs redelijk, misschien toch nog iets te duur. Misschien staat er op marktplaats wel een tweedehands reciever met 5.1 aan boord (op ebay valt het erg tegen namelijk).

Laatst gewijzigd op 25-06-2003 om 09:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten