Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2003, 22:34
Verwijderd
Beste mensen!

Ik heb geweldig nieuws. Mijn site (jeffp.endoria.net/blaat) is verwijderd. Jawel! Wat voor site had je dan? Een weblog. Nouja, soort van. In ieder geval een regelmatig onderhouden site. Daarbij heb ik wel eens wat complimenten gekregen van mensen die de site bezochten. Daar was ik, werkelijk waar, trots op.

En ineens was de site weg. Foetsie. Uit een mailtje bleek:

Citaat:
"Hallo Jeff,

Een systeembeheerder wist mij te melden dat je account verwijderd is omdat er niks nuttigs mee gedaan werd,
accounts die niet nuttig gebruikt worden worden vergeven aan mensen die hosting zoeken om iets actiefs mee te doen.

- Maarten"
Maarten is van de support. Die kan er niets aan doen. Geloof ik. Maar die hufter van het systeembeheer blijkbaar wel. Dat klopt ook wel want ik ben hiermee akkoord gegaan:

Citaat:
e. Endoria.net behoud zich het recht om iets te verwijderen, wijzigen of het stopzetten van een account zonder een gegronde reden te hoeven geven
Dat accepteer ik. Mits ze me dit van te voren melden. Dan kan ik de boel weghalen. En opslaan. Want dat heb ik niet gedaan met mijn botte hoofd. Stom. Zoveel vertrouwen had ik in Endoria.

Ik kook van woede en hoop de verantwoordelijke aan de telefoon te kunnen krijgen.

Om dit draadje nog wat nut te geven een algemene vraag. Vinden jullie dat dit zomaar kan?
Advertentie
Oud 24-06-2003, 22:38
Koen
Koen is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 24-06-2003 @ 23:34:
Om dit draadje nog wat nut te geven een algemene vraag. Vinden jullie dat dit zomaar kan?
Uit moreel standpunt? Nee. Is niet erg netjes. Een mailtje was op z'n plaats geweest.

Uit juridisch standpunt? Denk ik wel. De feit dat jij daar een account hebt is iets wat Endoria jou op vrijwillige basis verleent. Zij hebben alle rechten om jou content te kopieren, verwijderen, verplaatsen, etc.

Als je échte kwaliteit wil, moet je betalen. Zo werkt dat in het leven. Questor biedt een gratis dienst aan, waar je heel veel krijgt voor niks, en dat heeft nou eenmaal ook z'n nadelen. Namelijk dat wanneer je problemen ondervind, je geen poot hebt om op te staan.
Oud 24-06-2003, 22:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nee, je zou op z'n minst de gelegenheid moeten krijgen om idd de data er af te halen.

Wel moet je in je achterhoofd houden dat het een gratis service is, en Endoria zeer verlegen zit om nieuwe plekken en het daardoor logisch is dat niet goed benutte accounts worden verwijderd.

Maar zoals je boven beschreef vind ik niet netjes.

Mail ze eens, zou ik zeggen.
Oud 24-06-2003, 22:43
Martin
Martin is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 24-06-2003 @ 23:34:
Ik kook van woede en hoop de verantwoordelijke aan de telefoon te kunnen krijgen.

Koken van woede? Get a life! Voor een goede dienst moet je betalen, Endoria.NET is gratis en daar kan je dus niet alles van verwachten.

En ja, ik vind dat ze dit zo kunnen doen. Lees de voorwaarden maar eens door, ze hebben het volste recht om iemand te verwijderen.

En je wilt bellen? Wat denk je dan te bereiken?
Oud 24-06-2003, 22:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
En ja, ik vind dat ze dit zo kunnen doen. Lees de voorwaarden maar eens door, ze hebben het volste recht om iemand te verwijderen.
In de voorwaarden staat niet duidelijk dat ze dit zonder melding (dus geen reden, maar melding) kunnen doen. Ik zou het ook vreemd vinden om zomaar alles te verwijderen wat dan op het account staat. Ik zou zeggen mail het dan naar diegene toe in een ZIPje ofzo.

Doet me denken aan dit verhaal:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=28627

( laat het niet zover komen )

Laatst gewijzigd op 24-06-2003 om 22:47.
Oud 24-06-2003, 22:46
Questor
Questor is offline
Met de Wegenwacht, wat is uw probleem? Heb ff kortgesloten... er was iets met de content of de linking. En het niet waarschuwen, normaliter krijg je idd een mailtje daarvoor, maar er staat ook in de regels dat het officieel zelfs 'zonder notificatie..' etc. gaat. Mgoed.. er is iets met je site dat niet klopte.. vandaar werd is disabled, de data is er nog.
Oud 24-06-2003, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 24-06-2003 @ 23:38:
Uit moreel standpunt? Nee. Is niet erg netjes. Een mailtje was op z'n plaats geweest.

Uit juridisch standpunt? Denk ik wel. De feit dat jij daar een account hebt is iets wat Endoria jou op vrijwillige basis verleent. Zij hebben alle rechten om jou content te kopieren, verwijderen, verplaatsen, etc.

Als je échte kwaliteit wil, moet je betalen. Zo werkt dat in het leven. Questor biedt een gratis dienst aan, waar je heel veel krijgt voor niks, en dat heeft nou eenmaal ook z'n nadelen. Namelijk dat wanneer je problemen ondervind, je geen poot hebt om op te staan.
Daar heb je helemaal gelijk in. Het gaat mij ook om dat ene mailtje wat verstuurd had kunnen worden.

Het ironische is dan ook dat ik al een tijdje aan het overwegen was een betaalde host te nemen. Juist om die rechten. Endoria.nl zit er aan te komen en ik dacht dat dat wel wat kon worden. Vooral omdat endoria mij altijd een super dienst heeft geleverd.

Helaas wordt dat op deze manier met harde hand afgekapt. Bovendien ben ik al die pagina's kwijt. Vooral de manier waarop.
Oud 24-06-2003, 22:49
Verwijderd
Even ter verduidelijking, ik ben dus Maarten

Om ook wat verder te verduidelijken, ik kan er idd niks aan doen dat je account weg is, en kan niks voor je regelen.
Ik heb verder geen speciale rechten op de server.

Verder even inhoudelijk.

De reden dat je geen email krijgt, is omdat je er een van de zovelen bent.
Het gebeurt vaak dat een account als picture dump word gebruikt, vergeten wordt, ed.
Als voor iedere account een mail moet sturen, en alles moet gaan bijhouden kost het ontiechelijk veel tijd.
Dit is opgezet door mensen die verder gewoon naar school gaan, werken, etc. De meeste hebben dus ook niet erg veel tijd.

Het is idd niet prettig zoals het gaat, maar bij andere gratis providers is het niet veel anders.
Ik begrijp je reactie verder wel.

Als je echte kwaliteit wilt, dan moet je ervoor betalen.
Endoria.nl (sales@endoria.nl) is de commerciele tegenhanger van Endoria.net.
Hier krijg je dus 100% garantie dat alles overeind blijft, hier heb je ook echte service en je word direct geholpen omdat je een klant bent.
Maar dat is ongeveer bij iedere hostingmaatschappij (mag ik hopen).

Verder is het zowiezo niet verstandig dat je geen back-up hebt gehad, dat vind ik persoonlijk weer je eigen verantwoordelijkheid.
Want het kan altijd gebeuren dat er een hdd crash komt, en dat er niet op het juiste moment (of gewoon niet) gebackupt word, ook bij betaalde hosting.

Citaat:
Persoonlijk vind ik van wel, je maakt gebruik van een service met de regels waarmee je akoord bent gegaan.

Uiteraard is het niet prettig dat je alles kwijt bent,
maar je bent een van de zovele waarbij dit gebeurt, en er zitten veel mensen te poppelen om een account om actief iets met het internet te gaan doen en echt te gaan developpen, vooral dat laatste, dat was de opzet van Endoria.

Ik hoop dat je het nu iig niet op mij gaat afreageren

edit: ik zie nu dat je data er dus nog is.
Oud 24-06-2003, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Questor schreef op 24-06-2003 @ 23:46:
Met de Wegenwacht, wat is uw probleem? Heb ff kortgesloten... er was iets met de content of de linking. En het niet waarschuwen, normaliter krijg je idd een mailtje daarvoor, maar er staat ook in de regels dat het officieel zelfs 'zonder notificatie..' etc. gaat. Mgoed.. er is iets met je site dat niet klopte.. vandaar werd is disabled, de data is er nog.
Dag meneer de baas.

Dat maakt mij al een stuk minder boos. Fantastisch. Nu we het toch over geld hebben. Ik "wil" die rechten en ik vind nog steeds dat jullie mij altijd een goede dienst hebben geleverd. Dus. Commercieel zijn jullie aan het worden. Stuur die offerte maar.

Overigens wil ik graag weten wat niet klopte. De banner naar nxs, of iets dergelijks had en heb ik. Weliswaar klein maar hij was er.
Oud 24-06-2003, 22:54
Questor
Questor is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 24-06-2003 @ 23:52:
Dag meneer de baas.

Dat maakt mij al een stuk minder boos. Fantastisch. Nu we het toch over geld hebben. Ik "wil" die rechten en ik vind nog steeds dat jullie mij altijd een goede dienst hebben geleverd. Dus. Commercieel zijn jullie aan het worden. Stuur die offerte maar.

Overigens wil ik graag weten wat niet klopte. De banner naar nxs, of iets dergelijks had en heb ik. Weliswaar klein maar hij was er.
Zal zometeen even kijken wat het precies was, mail me maar op m'n privé mail. (Klinkt best eng eigenlijk :>).
Oud 24-06-2003, 22:56
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef op 24-06-2003 @ 23:49:
Even ter verduidelijking, ik ben dus Maarten

Om ook wat verder te verduidelijken, ik kan er idd niks aan doen dat je account weg is, en kan niks voor je regelen.
Ik heb verder geen speciale rechten op de server.

Verder even inhoudelijk.

De reden dat je geen email krijgt, is omdat je er een van de zovelen bent.
Het gebeurt vaak dat een account als picture dump word gebruikt, vergeten wordt, ed.
Als voor iedere account een mail moet sturen, en alles moet gaan bijhouden kost het ontiechelijk veel tijd.
Dit is opgezet door mensen die verder gewoon naar school gaan, werken, etc. De meeste hebben dus ook niet erg veel tijd.

Het is idd niet prettig zoals het gaat, maar bij andere gratis providers is het niet veel anders.
Ik begrijp je reactie verder wel.

Als je echte kwaliteit wilt, dan moet je ervoor betalen.
Endoria.nl (sales@endoria.nl) is de commerciele tegenhanger van Endoria.net.
Hier krijg je dus 100% garantie dat alles overeind blijft, hier heb je ook echte service en je word direct geholpen omdat je een klant bent.
Maar dat is ongeveer bij iedere hostingmaatschappij (mag ik hopen).

Verder is het zowiezo niet verstandig dat je geen back-up hebt gehad, dat vind ik persoonlijk weer je eigen verantwoordelijkheid.
Want het kan altijd gebeuren dat er een hdd crash komt, en dat er niet op het juiste moment (of gewoon niet) gebackupt word, ook bij betaalde hosting.

Persoonlijk vind ik van wel, je maakt gebruik van een service met de regels waarmee je akoord bent gegaan.

Uiteraard is het niet prettig dat je alles kwijt bent,
maar je bent een van de zovele waarbij dit gebeurt, en er zitten veel mensen te poppelen om een account om actief iets met het internet te gaan doen en echt te gaan developpen, vooral dat laatste, dat was de opzet van Endoria.

Ik hoop dat je het nu iig niet op mij gaat afreageren

edit: ik zie nu dat je data er dus nog is.
Ik dacht al dat jij dat was. Op jou zou ik het sowieso niet afreageren. Zoals, min of meer, al bleek uit mijn post. Dat van jouw rechten en dergelijke had ik al op de support site gelezen.

Verder begrijp ik alles. Uiteraard. Het ging me alleen om dat ene mailtje. Nu is het er toch via een omweg. Ik ben tevrede.

Tja die backup is inderdaad stom. De html content en dergelijke heb ik. Maar de inhoud niet. Pivot is wat dat betreft te gemakkelijk.
Oud 24-06-2003, 23:25
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Ik had eerst ook een account, met een project erop waar ik een hele tijd aan heb gewerkt en was er nog steeds mee bezig.

Zit ik in mn examenjaar, heb ik er even niet veel tijd voor.
Krijg ik een email waarin gevraagd word of ik mijn account nog gebruik? Ik antwoord ja.

Paar maanden later is mijn account ineens weg.

Ik mail om te vragen of die weer geactiveerd mag worden, krijg ik als antwoord dat mijn account gedisabled is omdat ik het al tijden niet gebruik. Dat vroeg ik niet eens

Gaat endoria net als microsoft worden?
Eerst alles gratis aanbieden, en dan een betaalde versie uitbrengen en bestaande gebruikers lastig vallen met veranderingen zodat ze overstappen naar de betaalde versie.

Anyways... boeiend... over een paar maanden heb ik mijn eigen hostingbedrijf.
Oud 24-06-2003, 23:26
Koen
Koen is offline
Goedzo, weer een probleem de wereld uit, Endoria weer de hemel in geprezen, we zijn weer op de goede weg.

Regel je 't verder met Questor, halve banaan?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten