Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2003, 10:49
Verwijderd
Ik heb een vraag. het klinkt misschien stom, maar heb er gisteren avond opgekomen. Als je een ééneigige tweeling bent, zijn de menstruatie cyclussen dan op hetzelfde moment of niet of misschien een dag tussen.

ik heb eens gelezen dat een ééneigige tweeling van 65 jaar op het zelfde moment een hartaanval kregen (nuja, er zat 2 minuten tussen) dusja, daarom heb ik daar opgekomen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:51
Verwijderd
Ze beginnen er wel rond dezelfde tijd mee, maar of ze daarna steeds hetzelfde zijn ligt eraan. Als ze bij elkaar in huis wonen wel, maar dat komt niet doordat ze een tweeling zijn. Ik ben tegelijk ongesteld met m'n zus, en met een paar goede vriendinnen die ik elke dag zie (zag... nu het vakantie is zie ik ze maar eens per week ofzo). Als meisjes/vrouwen veel met elkaar omgaan, gaat na verloop van tijd hun menstruatie gelijk lopen. In nonnenkloosters en meisjeskostscholen is vaak ook iedereen tegelijk ongesteld.

-> L&G?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:53
Verwijderd
Als ze bij elkaar in de buurt leven (dus in hetzelfde huis ofzo -> intensief contact) dan kunnen ze sowieso best dezelfde menstruatiecyclus hebben. Dat is echt zo.. vraag me niet hoe.
Maar dan is het nog niet altijd hetzelfde natuurlijk. Ze maken hele verschillende dingen mee.

Maar als ze bij elkaar uit de buurt wonen en ze maken hele andere dingen mee, hebben op verschillende momenten stress, enz.. nee dan denk ik echt niet dat ze dezelfde menstruatiecyclus hebben.. ze komen dan helemaal niet meer met elkaar in contact nl.

edit: ow dat zei sarahbressers ook al

Maar ik verplaats 'm inderdaad naar L&G, het heeft niet zoveel met Sex te maken.

xx
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:54
Verwijderd
Dat het gelijk loopt als je bij elkaar in huis woont etc, komt doordat meisjes/vrouwen onbewust de geur opvangen van andere meisjes/vrouwen als die ongesteld moeten worden... en daar past het lichaam zich dan op aan, geen idee waarom.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 13:28
Cthulhu
Cthulhu is offline
Er is een theorie die zegt dat dat uit de evolutie voortkomt.
Vroeger moesten de vrouwen die in eenzelfde 'gemeenschap' leefden, zorgen dat ze hun man niet kwijtraakten. Als ze allemaal samen menstrueerden, kon die man dus ook nergens anders heen wanneer zij haar maandstonden had.
Oud 26-06-2003, 18:14
bruintje
bruintje is offline
dat is onzin het zijn gewoon 2 aparten mensen als de 1 een scheet laat hoeft de ander ook geen scheet te laten om dezelfde tijd.
Oud 26-06-2003, 18:54
Verwijderd
Ja wadde wat een uitleg, bedankt zeg. thx
ik kom hier maar slimmer en slimmer.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten