Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2003, 18:35
Verwijderd
deze vraag zal hier al vaak zat gesteld zijn, maar ik stel m nog maar een keer.
ik weet dat niet alle effecten hetzelfde zijn, ook niet bij jongen of meisje, maar wat zijn jullie ervaringen toen jullie de eerste keer een pilletje namen?

en ik heb gehoord dat je de trip kunt afbreken door veel suiker te eten, of bijv sinasappelsap te drinken, wat weten jullie daarvan?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2003, 18:58
Verwijderd
Kheb nooit gehoord van trip afbreken, maar dat wil je ook niet. Daar is ut te chill voor. Gewoon goeie pillen halen, halfje nemen. Zog voor water en kauwgom en klaar is kees. Geniet van je trip.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Robo schreef op 21-06-2003 @ 19:58:
Kheb nooit gehoord van trip afbreken, maar dat wil je ook niet. Daar is ut te chill voor. Gewoon goeie pillen halen, halfje nemen. Zog voor water en kauwgom en klaar is kees. Geniet van je trip.
kwas al van plan te beginnen met een halve...
een vriendin van mij die wel vaker slikt, die zorgt altijd dat ze sinasappelsap mee neemt om de trip af te breken *als t fout gaat bedoel ik dus he *

verder nog iemand tips ofzo ?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 19:40
mind
mind is offline
wat voor pillen praat je over? ik denk xtc maar mischien heb jij het wel heel ergens anders over...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Mind_Movie schreef op 21-06-2003 @ 20:40:
wat voor pillen praat je over? ik denk xtc maar mischien heb jij het wel heel ergens anders over...
xtc ja
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 19:55
mind
mind is offline
ok dat maakt een hoop duidelijk.

Citaat:
fiepje schreef op 21-06-2003 @ 19:35:

ik weet dat niet alle effecten hetzelfde zijn, ook niet bij jongen of meisje, maar wat zijn jullie ervaringen toen jullie de eerste keer een pilletje namen?
sorry maar dat kan je niet uitleggen, dat moet je gewoon meemaken. Als je het hebt meegemaakt weet je ook dat je het niet kan uitleggen.
Citaat:
fiepje schreef op 21-06-2003 @ 19:35:

en ik heb gehoord dat je de trip kunt afbreken door veel suiker te eten, of bijv sinasappelsap te drinken, wat weten jullie daarvan?
ik weet daarvan dat dat gelul is, is niet waar.
Maar als je je onrustig voelt en je drinkt wat en je denkt dat het helpt zul je ook rustiger worden.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 19:58
Verwijderd
hmmmmmmmm ok....

nahjah iig bedankt voor de reacties

en als er nog mensen zijn die een tip hebben ofzo, ga je gang en gooi m hier neer.

thnx
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 20:00
mind
mind is offline
maar als advies zou ik eigenlijk willen zeggen, gewoon 3 kwart doen, zorg dat er water en kauwgom is en gewoon gaan...
klinkt een beetje onverantwoordelijk maar ik denk niet dat er echt veel mis kan gaan...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Mind_Movie schreef op 21-06-2003 @ 21:00:
maar als advies zou ik eigenlijk willen zeggen, gewoon 3 kwart doen, zorg dat er water en kauwgom is en gewoon gaan...
klinkt een beetje onverantwoordelijk maar ik denk niet dat er echt veel mis kan gaan...
achjah ik zie wel, nahja ik begin gwoon met een halve en dan zie ik wel of ik de rest er ook nog achteraan doe
thnx
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 20:07
mind
mind is offline
nog een paar tips dan:
  • neem geen halve maar 3 kwart of een hele..
  • als je pillen hebt post dan even op dit forum wat voor soort je hebt,
    je kan ook kijken op http://pillreports.com..
  • zorg dat je je pillen kan vertrouwen, koop ze dus niet van een of andere vage debiel die je niet kent..
  • de eerste keer op een (groot) feest zal zeker een onvergetelijke ervaring zijn, maaar thuis kan beter zijn, dan is het wat overzichtelijker..
  • ga niet zitten wachten tot ie inslaat, maar ga gewoon wat doen en het zal vanzelf komen..
  • wacht minimaal anderhalf uur voordat je er een bijneemt, het beste is om minimaal 2 uur te wachten..
  • lees voldoende erover en kom er veel over te weten, ik raad je aan om op http://www.erowid.org te kijken
  • drink voldoende water om uitdroging tegen te gaan en luister goed naar je lichaam, bescherm je lichaam ook tegen oververhitting dus niet 6 uur achter elkaar non-stop dansen in een hete ruimte...
  • drink niet teveel water hier kan je namelijk aan dood gaan (maar dat zal niet zo snel gebeuren)
  • ga niet stressen voordat je pil inslaat, het zal vanzelf gebeuren en je zal merken dat het goed is (klinkt beetje raar maar als je er eenmaal inzit weet je wel wat ik bedoel...)
  • have fun en gebruik verstandig...bedenk ook dat je echt niet dood kan gaan van de dosis in je pil..
  • owja het is handig om bijvoorbeeld kauwgom bij je hebben om je kaken te beschermen en een zonnebril kan handig zijn, sommige mensen kijken een beetje raar als je met je x doppen compleet uit je dak staat te gaan..
  • het gevoel kan ik niet uitleggen, je wordt in een keer getroffen door een bliksemflits en dan is iedereen aardig en lief en ben je zelf ook zo zacht als boter...terwijl je fucking hard staat te stampen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 20:10
Verwijderd
thnx!!

[EDIT] wrom 3kwart en geen halve trouwens??
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 20:16
blackfairy
blackfairy is offline
Zorg voor rlxte mensen om je heen die je vertrouwd, vind ik een belangrijk punt.
toen ik voor het eerst xtc had geslikt, waren de mensen met wie ik was heel tof in omgang ermee. ze vroegen of ik het al voelde, stlede me op mn gemak dat als het fout ging dat ik gewoon naar de ehbo moest gaan en zij me konden helpen, dat ik wel genoeg water moest drinken enzo..
echt heel tof. en dat vond ik wel belangrijk, niet dat ik bang was, absoluut niet.

verder zorg dat je de pillen van een vertrouwd persoon hebt, en dat ze dus bijna zeker weet dat ze goed zijn.
ennuh ja de rest zijn van die standaard antwoorden.die vast al gezegd zijn..

in elk geval.. enjoy it.. ik weet iig dat mijn ervaring immens was.
Oud 22-06-2003, 12:05
Verwijderd
Tis heel moeilijk om bad te gaan met XTC. OF je moet slechte pillen hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 12:19
mind
mind is offline
Citaat:
fiepje schreef op 21-06-2003 @ 21:10:

[EDIT] wrom 3kwart en geen halve trouwens??
van een halve voelen de meeste mensen niks, je kan beter vol hard gaan heb je iig DE ervaring van je leven...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 12:29
Verwijderd
drink niet teveel water hier kan je namelijk aan dood gaan (maar dat zal niet zo snel gebeuren)
---------------------------
huh? hoe kan dat?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 12:39
mind
mind is offline
dat heb ik erbij gezet omdat een paar mensen heel veel water zijn gaan drinken nadat ze xtc geslikt hadden omdat ze dachten dat ze anders uitdroogden.
Maar als je heel veel water drinkt kan je daaraan dood gaan.
Er zijn gevallen bekend van mensen die daaraan dood zijn gegaan.

voor meer info:

http://www.erowid.org/chemicals/mdma...th_water.shtml
http://www.ecstasy.org/info/dangers.html
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 14:20
Mir-idiotA
mijn tips:
- zuip niet alsmaar bier
- blow niet als je dat anders ook niet doet

have fun
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 15:40
Griller
Griller is offline
mijn tips
Zuip bij de eerste keer GEEN bier f iets anders met alcohol
Zorg ervoor dat er bekenden bij zijn
Als je op een groot feest bent ... op de blokken gaan staan af en toe daar is het koeler maar ook echt supervet!
Oud 22-06-2003, 21:25
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Mind_Movie schreef op 22-06-2003 @ 13:19:
van een halve voelen de meeste mensen niks, je kan beter vol hard gaan heb je iig DE ervaring van je leven...
vol hard gaan met 3/4 ? weet nie hoe lang je wou blijven wausen maar ik zou er persoonlijk gewoon 2 meenemen. Als je gewend bent alcohol te drinken hoef je echt niet bang te zijn voor het effect van een paar glaasjes alcohol erbij.
verder ben ik het wel eens met de reeds gegeven informatie
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 00:17
mind
mind is offline
als je een meisje van onder de 50 kilo kan je zeker wel hard gaan op 3/4 van een hele sterke pil.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 09:23
Mir-idiotA
nou, als meisje van 60 kilo ook
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 13:14
Exhale_02
Exhale_02 is offline
Ik moet er echt minstens 2 hebben voordat ik er uberhaupt wat van voel , maarjah dat terzijde.

Volgens mij werkt sinaasappelsap niet hoor. Op defqon 1 1,5 week terug had ik ook een aantal sinaasappels gegeten en de 'trip' werd echt niet minder.

Bij mij helpt blowen altijd om het wat te verminderen (mocht het nodig zijn). Wel wiet dan, geen hasj.

En met mensen om je heen die t afkeuren is t niet relaxed slikken...dus alleen met mensen die er niks tegen hebben. Beter is nog als ze het zelf ook doen .

And go with the flow!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:32
Verwijderd
heel erg bedankt voor jullie reacties!

ik ga niet op een feest slikken, maar gwoon rustig aan, met een vriendin van me, ennuh die shit is ook goei spul want heel die groep slikt die shit dus ja ik neem aan dat hun niet van die rotzooi slikken

thnx!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:07
mind
mind is offline
laat je nog even weten hoe je het vond?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Mind_Movie schreef op 23-06-2003 @ 21:07:
laat je nog even weten hoe je het vond?
ja is goed

komt voor elkaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2003, 18:00
zoetehiphop
zoetehiphop is offline
kzou eerste x geen halve neme, dan voel je vrij weinig, 1e x zo vet als dan krijg je et nooit meer trug dus vet van geniete, gewoon et je late overkome, uuhm, sinaasappelsap ensow, et helpt misschien een beetje maar nuchter word je er zeker niet van, echt foutgaan kan het niet, je gaat alleen fout als je te hard gaat, maar dat gebeurt niet van 1 of 2 pille, gewoon zorge dat je goed gegeten hebt, en genoeg drinken...
Oud 24-06-2003, 18:15
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
zoetehiphop schreef op 24-06-2003 @ 19:00:
echt foutgaan kan het niet, je gaat alleen fout als je te hard gaat, maar dat gebeurt niet van 1 of 2 pille
sommige worden bang van het effect/weten niet wat ze moeten verwachten en kunnen wel degelijk foutgaan door maar 1 of 2 p'tjes hoor....
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 18:31
Verwijderd
mja en daarom wil ik ook rustig aan doen...
die vriendin van me vertelde ook, dat t effect sterker is als je t warmer hebt... heeft iemand hier misschien ervaring mee ofzo?
ik ga iig wel fles water mee nemen... nahjah kauwgom heb ik altijd bij ennuh zie nog wel of ik ook sinasappelsap mee neem.... anders neem ik gwoon suiker mee
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 10:33
Exhale_02
Exhale_02 is offline
Citaat:
fiepje schreef op 24-06-2003 @ 19:31:
mja en daarom wil ik ook rustig aan doen...
die vriendin van me vertelde ook, dat t effect sterker is als je t warmer hebt... heeft iemand hier misschien ervaring mee ofzo?
ik ga iig wel fles water mee nemen... nahjah kauwgom heb ik altijd bij ennuh zie nog wel of ik ook sinasappelsap mee neem.... anders neem ik gwoon suiker mee
Warm/koud maakt volgens mij geen ruk uit...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 12:08
Griller
Griller is offline
Je krijgt het vanzelf wel warm....
Oud 25-06-2003, 12:29
Verwijderd
mjah dat zou ook best kunnen
*heeft dr zin in*

wish me luck
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 20:03
Verwijderd
nou nou nou dat was me toch een ervaring zeg...

één woord: bagger

pas 2 uur nadat ik m had geslikt, begon ik me wazig te voelen, niet echt super maar gwoon beetje... dus ik dacht: dat word dalijk weer meer... dat uur heb ik me beetje wazig gevoeld... beetje lacherig maar verder niet echt zo van ; woow ik trip ofzo ...
toen werd t langzaam weer minder, tot ik dacht van: dikke lul ik ga een joint roken want dit schiet niet op. dus ik ging jointje roken waar ik nou nog beetje stoned van ben...
verder heb ik niet 'getript' ofzo.

weet iemand hoe dit kan?
ik bedoel, dit was de eerste keer dat ik slikte en heb dr weinig van gemerkt...
kan t zijn dat ik van te voren wat heb gegeten ofzo?
alvast bedankt *alweer*

ps ik heb meteen een hele gepakt, niet eerst halve
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 01:38
mind
mind is offline
jammer dat je niet zo'n leuke ervaring had, het enige wat ik kan bedenken dat het slechte pillen waren of dat je teveel gespannen of teveel verwacht had...probeer het anders nog een keer....

je gaat trouwens niet echt trippen van x....
Oud 26-06-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Mind_Movie schreef op 26-06-2003 @ 02:38:
jammer dat je niet zo'n leuke ervaring had, het enige wat ik kan bedenken dat het slechte pillen waren of dat je teveel gespannen of teveel verwacht had...probeer het anders nog een keer....

je gaat trouwens niet echt trippen van x....
nahjah ik was niet gespannen en had ook nix verwacht eigelijk... en ik weet bijna zeker dat t geen slechte pillen zijn want die vriendin van me die slikt ze wel es en zij gaat dan wel trippen...

kon t komen omdat ik m gwoon smiddags heb geslikt? want tis toch een 'partydrug'?

nahjah kzie wel... misschien neem ik dr over een tijdje nog wel es eentje ofzo...

iig iedereen bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 19:43
mind
mind is offline
heeft er niet echt veel mee te maken dat je het smiddags slikte,
je moet er toch zeker wat van voelen.

maarja mischien eerste keer ofzo, mijn eerste keer was ook echt supervaag...
voelden je vrienden het effect wel? want mischien hebben ze je gewoon een asperine laten slikken om jouw voor de gek te houden.
kan je mischien even de naam van de snack posten?
en als je het de volgende keer doet, ga niet zitten wachten tot ie inslaat maar ga gewoon een film kijken ofzo...niet zitten wachten ofzo want heb je grotere kans dat zoiets gebeurt...
Oud 26-06-2003, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Mind_Movie schreef op 26-06-2003 @ 20:43:
heeft er niet echt veel mee te maken dat je het smiddags slikte,
je moet er toch zeker wat van voelen.

maarja mischien eerste keer ofzo, mijn eerste keer was ook echt supervaag...
voelden je vrienden het effect wel? want mischien hebben ze je gewoon een asperine laten slikken om jouw voor de gek te houden.
kan je mischien even de naam van de snack posten?
en als je het de volgende keer doet, ga niet zitten wachten tot ie inslaat maar ga gewoon een film kijken ofzo...niet zitten wachten ofzo want heb je grotere kans dat zoiets gebeurt...
haha nee dat zal ze echt niet doen... zij kon niet wachten tot ik begon te trippen
en ze had gister zelf niet geslikt, maar volgende keer gaan we wel samen slikken
zij noemde m : dolfijntje, het was een rosige pil met een dolfijnachtig dingetje dr in
en ik heb dr niet echt op zitten wachten... ik heb de break out gelezen en toen zijn we een ijsje gaan eten en hebben we gezont... nahjah weinig dr op gwacht eigelijk...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 20:07
mind
mind is offline
dat schijnen wel matige pillen te zijn maar wel met mdma alleen niet zoveel dus...

maarja gewoon nog een keer proberen...
en je gebruikt toevallig geen medicijnen?
Oud 26-06-2003, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Mind_Movie schreef op 26-06-2003 @ 21:07:
dat schijnen wel matige pillen te zijn maar wel met mdma alleen niet zoveel dus...

maarja gewoon nog een keer proberen...
en je gebruikt toevallig geen medicijnen?
nee op t moment toevallig niet

nahjah behalve de pil dan, maar die slikt die vriendin van me ook en zij word altijd wel high van die pillen dus ja
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:54
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
Mind_Movie schreef op 21-06-2003 @ 21:07:
nog een paar tips dan:
  • neem geen halve maar 3 kwart of een hele..
  • als je pillen hebt post dan even op dit forum wat voor soort je hebt,
    je kan ook kijken op http://pillreports.com..
  • zorg dat je je pillen kan vertrouwen, koop ze dus niet van een of andere vage debiel die je niet kent..
  • de eerste keer op een (groot) feest zal zeker een onvergetelijke ervaring zijn, maaar thuis kan beter zijn, dan is het wat overzichtelijker..
  • ga niet zitten wachten tot ie inslaat, maar ga gewoon wat doen en het zal vanzelf komen..
  • wacht minimaal anderhalf uur voordat je er een bijneemt, het beste is om minimaal 2 uur te wachten..
  • lees voldoende erover en kom er veel over te weten, ik raad je aan om op http://www.erowid.org te kijken
  • drink voldoende water om uitdroging tegen te gaan en luister goed naar je lichaam, bescherm je lichaam ook tegen oververhitting dus niet 6 uur achter elkaar non-stop dansen in een hete ruimte...
  • drink niet teveel water hier kan je namelijk aan dood gaan (maar dat zal niet zo snel gebeuren)
  • ga niet stressen voordat je pil inslaat, het zal vanzelf gebeuren en je zal merken dat het goed is (klinkt beetje raar maar als je er eenmaal inzit weet je wel wat ik bedoel...)
  • have fun en gebruik verstandig...bedenk ook dat je echt niet dood kan gaan van de dosis in je pil..
  • owja het is handig om bijvoorbeeld kauwgom bij je hebben om je kaken te beschermen en een zonnebril kan handig zijn, sommige mensen kijken een beetje raar als je met je x doppen compleet uit je dak staat te gaan..
  • het gevoel kan ik niet uitleggen, je wordt in een keer getroffen door een bliksemflits en dan is iedereen aardig en lief en ben je zelf ook zo zacht als boter...terwijl je fucking hard staat te stampen
zonne bril helpt toch niet als je wilt dat mensen je strakheid niet zien heb je toch pech met pillen ,ik zie tenminste altijd aan mensen of ze wat snoepjes ophebben of niet (vooral de kaken en het fietsen met je bek) kun je niet tegenhouden.En ng een tip voor de beginners : neem egwoon meteen 1 hele pil of meer een halve is meestal genoeg voor meisjes maar jongens zou ik 1 hele aanraden want als je iets doet moet je het ook goed doen.

Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 14:59.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 16:01
mind
mind is offline
die zonnebril helpt iig een beetje, tuurlijk kan je het niet helemaal verbergen...
en met je opmerking over die hele pil neem de eerste 'tip' nog eens door...
Oud 27-06-2003, 17:57
pinhead
pinhead is offline
als iem. een zonnebril opheeft, dan weet je ook al genoeg. ziet er niet uit
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 13:14
megas
megas is offline
...als jenou je kaken op mekaar hebt genaaid (omdat ie gebroken is ofzo)... knappen de touwtjes dan ofzow? of gaat et heel erg pijn doen? wat zou er gebeuren denk je?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 13:28
mind
mind is offline
ligt er natuurlijk aan hoe erg je klappert, soms heb ik het helemaal niet maar soms dan kan je het zelfs horen.
Oud 28-06-2003, 15:43
Mir-idiotA
Citaat:
Mind_Movie schreef op 28-06-2003 @ 14:28:
ligt er natuurlijk aan hoe erg je klappert, soms heb ik het helemaal niet maar soms dan kan je het zelfs horen.
ik heb het echt altijd. Me hele mond naar de klote de dag erna. Maar gewoon 's nachts schijn in ook al te knarsen..tzal wel in me zitten
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:07
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
wat wij op een gegeven moment hoorde was dat als je t hardgaan echt beu bent je bv een mars of snickers moet eten, en dat hebbe we n keer gedaan, t word er idd minder van... als je al onderweg naar huis bent en je gaat nog hard dan is er niks meer aan, dus dan maar een mars ofzo naar binne werken, t vermindert zeker t effect...

xxx
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 00:29
mind
mind is offline
als je denkt dat je minder hard zal gaan, zal je dat ook gaan is gewoon een psycologisch effect.
Oud 30-06-2003, 00:05
psilo
psilo is offline
lol: http://dance.student.utwente.nl/~par...ID/599066.html
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:03
Griller
Griller is offline
LoL@ psilo
Oud 30-06-2003, 11:09
psilo
psilo is offline