Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2003, 10:24
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik snap er echt niks van. Ik ging zo effe wat dingetjes zoeken op imdb, en toen kwam ik dus ook nog even terecht bij de top 50 geanimeerde films.
Daar stond dus die Sen to Chihiro no kamikakushi op nummer 1. Ik daar op klikken, zie ik dat op de cover van die film spirited away staat.
Nou wist ik, omdat ik dat gelezen had op het forum, dat die disney film spirit (over dat paard toch?) eigenlijk een japanse film was ofzo.
Maar die disney film heet toch spirit?

Als ik op imdb naar spirit zoek, komt ie met een rare film (wel ook uit 2001) geregiseerd door Michael Slovis. Nou, dat is dus totaal iets anders.

Al zoek ik naar spirited away dan gaat ie direct naar die pagina waar die japanse film staat, met die cover waar dan dus iid wel spirited away op staat.

toen heb ik ook maar de zoek functie van scholiueren gebruikt en kwam ik op een topic met oscar nominaties. Daar werden deze 2 films onder elkaar vermeld. ZIjn dat dan niet dezelfde
Sen to Chihiro no kamikakushi - Hayao Miyazaki
Spirit: Stallion of the Cimarron - Jeffrey Katzenberg

Ik snap er dus even helemaal niks meer van. Hoe heet nou die film, en hoe is die link nou met disney enzo. LEg mij alles is uit

BTW: nog een klein vraagje......ik zag bij dat oscar topic ook zus & zo staan bij beste buitenlandse film. Maar ik vroeg me eigenlijk af of Fucking amal in der tijd ook als beste buitenlandse film was genomineerd voor zweden?
Oud 25-06-2003, 10:30
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
de bovenste dat is de japanse naam van spirited away. dat is een totaal andere film dan die disneyfilm over dat paard.

als je "spirit" intikt bij imdb, krijg je zo'n 250 titels...

en er is nauwelijks iets japans aan spirit: stallion of the cimarron

er is geen link tussen spirited away en disney.

met die laatste vraag kan ik je niet helpen helaas, ik heb geen idee

Laatst gewijzigd op 25-06-2003 om 10:33.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 11:30
G.T.C.
G.T.C. is offline
haha, ok.....dan had ik het allemaal gewoon verkeerd begrepen.
Maar spirited away, is dat een film die nog uit moet komen dan?

spirited away is toch wel ook zo'n familie film zeg maar? naja, een volwassen familie film. En dan met van die magische verschijningen erin, zoals die japaners daar van houden?

maar iig bedankt. Ik snapte die overeenkomst al niet met spirit van disney, en spirited away
Oud 25-06-2003, 11:33
Verwijderd
"Spirit" is overigens niet van disney, maar dreamworks.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 12:00
Upke
Upke is offline
Das toch zo´n klein meidje die in een fantasiewereld komt waar ze zich moeten vermommen om niet ontdekt te worden?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 12:34
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 25-06-2003 @ 12:30:
haha, ok.....dan had ik het allemaal gewoon verkeerd begrepen.
Maar spirited away, is dat een film die nog uit moet komen dan?

spirited away is toch wel ook zo'n familie film zeg maar? naja, een volwassen familie film. En dan met van die magische verschijningen erin, zoals die japaners daar van houden?

maar iig bedankt. Ik snapte die overeenkomst al niet met spirit van disney, en spirited away
spirited away is echt prachtig.

hij is al een hele tijd uit, ik vraag me af of hij nog in de filmhuizen draait.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 13:38
Verwijderd
Sen to Chihiro no kamikakushi (Japanse titel) is een film van Studio Ghibli, maar de Amerikaanse versie (getiteld Spirited Away)
is uitgebracht door Disney. Er is dus wel degelijk een link tussen deze twee. Maar Disney heeft verder niks te maken gehad met het verhaal of de tekeningen.

En de film is al een tijdje uit.

Overigens betekent "Sen to Chihiro no kamikakushi" letterlijk:
The Spiriting Away of Sen and Chihiro
Het meisje heet in feite Chihiro, maar wordt in de fantasiewereld Sen genoemd door de heks Yubaba.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 15:32
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
N00dles schreef op 25-06-2003 @ 14:38:
Overigens betekent "Sen to Chihiro no kamikakushi" letterlijk:
The Spiriting Away of Sen and Chihiro
Het meisje heet in feite Chihiro, maar wordt in de fantasiewereld Sen genoemd door de heks Yubaba.
klinkt echt als een film die ik MOET zien
Reageren

Regels voor berichten