Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2003, 17:19
groezel538
groezel538 is offline
Mijn vriend heeft een goeie vriendin met wie die ooit bijna wat gehad heeft, ze hebben een paar keer gezoend en ze hadden bijna wat maar toch niet omdat dat meisje toen voor een half jaar naar engeland ging ofzo, leek ze niet zo'n goed idee ofzo.
Ik heb nu anderhalf jaar verkering met mijn vriend en ik heb tot ongeveer twee weken geleden nooit iets over haar gehoord, wat ik wel stom vind omdat hij het behoorlijk goed met haar kan vinden. maar goed, hij was haar dus twee weken geleden weerus tegengekomen en had haar daarvoor ookal heel lang niet gesproken, vandaar.
Maar hij is haar dus weerus tegengekomen en toen dachten ze laten we gezellig naar de bios gaan (met ook nog een paar anderen erbij). Hier ben ik zelf achter gekomen, ik weet niet of ie het anders vertelt had dat zij er ook bij zal zijn.
Ik vind het dus echt een zwaar klote idee dat hij met haar naar de bios gaat, kan ik hem vragen niet te gaan? ik wil het hem niet verbieden maar elke keer als ik eraan denk voel ik me direct zwaar kut.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2003, 17:28
Verwijderd
Nee, ik vind niet dat je hem kunt verbieden te gaan.. Jij bent toch zn vriendin, niet zij, waar maak je je druk om?

Ik had het er laatst met mn vriend over, in onze vorige relatie hadden we beiden wel last van jaloezie maar nu bij elkaar niet. We kwamen tot de conclusie dat dat misschien veel te maken heeft met het vertrouwen in onszelf. (Wanneer ik met een jongen praat, knuffel, uitga of weetikveel wat bedoel ik daar absoluut niets mee en kan me daardoor goed voorstellen dat dat bij hem ook niet zo is). Ik vertrouw mijzelf volledig, hij vertrouwt zichzelf volledig, dit versterkt ons vertrouwen in elkaar en daardoor wakkeren we de jaloezie ook weer niet aan.

Waar komt jouw jaloezie precies vandaan? Waarom vertrouw je er niet op dat hij gewoon de jouwe is en puur voor de lol met haar omgaat?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:28
The0
The0 is offline
Als het je vriend is zou je hem toch moeten mogen vragen niet naar de bios te gaan. Zolang je hem maar goed uitlegd waarom..
Oud 11-07-2003, 17:31
Verwijderd
Citaat:
The0 schreef op 11-07-2003 @ 18:28:
Als het je vriend is zou je hem toch moeten mogen vragen niet naar de bios te gaan. Zolang je hem maar goed uitlegd waarom..
Dat is nogal vrijheid beperkend binnen een relatie. Je moet toch beiden gewoon je eigen weg kunnen gaan..

Hem vertellen hoe je je voelt en er met hem over praten, okee, tuurlijk, het houdt je bezig.. maar verbieden? Nee, ik vind niet dat het relatie hebben je recht geeft tot elkaar dingen lopen verbieden.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:35
The0
The0 is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 11-07-2003 @ 18:31:
Dat is nogal vrijheid beperkend binnen een relatie. Je moet toch beiden gewoon je eigen weg kunnen gaan..

Hem vertellen hoe je je voelt en er met hem over praten, okee, tuurlijk, het houdt je bezig.. maar verbieden? Nee, ik vind niet dat het relatie hebben je recht geeft tot elkaar dingen lopen verbieden.
Wordt een prive-discussie op deze manier, maar hoop dat dat niet geeft.

Zoals ik uit haar verhaal kan halen lijkt het erop dat ze gegronde redenen heeft om te denken dat dat meisje iets met haar vriend zou willen. Ik denk dan toch dat ze vrij serieuze maatregelen moet stellen. Ze kan natuurlijk haar vriend onvoorwaardelijk vertrouwen (dus niets verbieden), of hem toch echt duidelijk proberen te maken dat hij zal moeten kiezen (en hierbij misschien hem dan 'verbieden' met dat meisje om te gaan).

Of zit ik er nou echt helemaal naast?
Oud 11-07-2003, 17:39
Allure
ik denk dat je tegen hemmoet vertellen dat je ermee zit en dat je liever niet wilt dat hij met haar naar de bioscoop gaat... Dan is de keuze aan hem wat hij denkt dat het belangrijkste is; zijn vriendin of een andere meisje... Ik zou het wel weten...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:42
Verwijderd
Citaat:
The0 schreef op 11-07-2003 @ 18:35:
Wordt een prive-discussie op deze manier, maar hoop dat dat niet geeft.

Zoals ik uit haar verhaal kan halen lijkt het erop dat ze gegronde redenen heeft om te denken dat dat meisje iets met haar vriend zou willen. Ik denk dan toch dat ze vrij serieuze maatregelen moet stellen. Ze kan natuurlijk haar vriend onvoorwaardelijk vertrouwen (dus niets verbieden), of hem toch echt duidelijk proberen te maken dat hij zal moeten kiezen (en hierbij misschien hem dan 'verbieden' met dat meisje om te gaan).

Of zit ik er nou echt helemaal naast?
Ja, ik vind van wel..

Wat boeit het als dat meisje iets met haar vriend wil? Dat betekent toch niet dat haar vriend haar aan de kant zet voor dat meisje (en zou hij dat wel willen hou je met verbieden niets tegen).

Ik wil zelf graag volledige vrijheid en onvoorwaardelijk vertrouwen, ik vind dat ik dat verdien en geef dat een ander ook.

Tuurlijk begrijp ik dat je onzeker kan worden over zo'n meisje als je die hele voorgeschiedenis hoort, maar moet jouw onzekerheid het probleem zijn van je vriend? Ik vind van niet. Wanneer ik jaloers ben is dat een probleem van mij en niet van mijn vriend.

Ik vind eisen van je vriend dat hij 'kiest' al helemaal belachelijk..
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:45
Allure
Citaat:
Dusjcrib schreef op 11-07-2003 @ 18:42:
Ja, ik vind van wel..

Wat boeit het als dat meisje iets met haar vriend wil? Dat betekent toch niet dat haar vriend haar aan de kant zet voor dat meisje (en zou hij dat wel willen hou je met verbieden niets tegen).

Ik wil zelf graag volledige vrijheid en onvoorwaardelijk vertrouwen, ik vind dat ik dat verdien en geef dat een ander ook.

Tuurlijk begrijp ik dat je onzeker kan worden over zo'n meisje als je die hele voorgeschiedenis hoort, maar moet jouw onzekerheid het probleem zijn van je vriend? Ik vind van niet. Wanneer ik jaloers ben is dat een probleem van mij en niet van mijn vriend.

Ik vind eisen van je vriend dat hij 'kiest' al helemaal belachelijk..
Komt het er niet op neer dat die jongen altijd een keuze zal moeten maken, als ze haar gevoelens uit?? OF ze zou het niet tegen hem moeten vertellen, en het voor zichzelf moeten houden. En dan is er volgens mij ook geen sprake van een gezonde relatie....
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Allure schreef op 11-07-2003 @ 18:45:
Komt het er niet op neer dat die jongen altijd een keuze zal moeten maken, als ze haar gevoelens uit?? OF ze zou het niet tegen hem moeten vertellen, en het voor zichzelf moeten houden. En dan is er volgens mij ook geen sprake van een gezonde relatie....
Maar hem voor een keuze stellen betekent dat wanneer hij kiest gewoon zijn eigen leven te behouden (dit staat niet gelijk aan voor dat andere meisje kiezen) hij jou kwijt zou zijn. DAT vind ik heel erg verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:49
The0
The0 is offline
Citaat:
Allure schreef op 11-07-2003 @ 18:45:
Ik ga hierin mee, hoe je het ook went of keert zal de jongen moeten kiezen tussen 'het meisje' of zijn vriendin. Het hangt er alleen van af hoeveel druk de vriendin hier op wil zetten.
Oud 11-07-2003, 17:49
Allure
Citaat:
Dusjcrib schreef op 11-07-2003 @ 18:47:
Maar hem voor een keuze stellen betekent dat wanneer hij kiest gewoon zijn eigen leven te behouden (dit staat niet gelijk aan voor dat andere meisje kiezen) hij jou kwijt zou zijn. DAT vind ik heel erg verkeerd.
Ik heb niet gezegd dat als hij voor dat meisje en de bios kiest, hij zijn vriendin kwijt zou zijn...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:50
Allure
Citaat:
The0 schreef op 11-07-2003 @ 18:49:
Ik ga hierin mee, hoe je het ook went of keert zal de jongen moeten kiezen tussen 'het meisje' of zijn vriendin. Het hangt er alleen van af hoeveel druk de vriendin hier op wil zetten.
thanx
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Allure schreef op 11-07-2003 @ 18:49:
Ik heb niet gezegd dat als hij voor dat meisje en de bios kiest, hij zijn vriendin kwijt zou zijn...
Ik zei dat hem voor een keuze stellen verkeerd is, waarop jij zei dat hij toch hoe dan ook moet kiezen. Daar zit dus verschil in Ik zei niet dat de keuze fout is, ik zei dat van hem eisen te kiezen fout is.

Imo is het dus geen keuze tussen het meisje of zijn vriendin. Kiezen om wel met haar naar de bioscoop te gaan is kiezen je eigen leven te behouden, kiezen niet te gaan is meegaan in de onzekerheid en jaloezie van zijn vriendin.

Op zich hoeft dat niet verkeerd te zijn, ik persoonlijk zou het alleen niet doen. Ik heb zoiets met een vriend van me, heb met hem gezoend, had wel iets kunnen worden, is niet gebeurd en nu ga ik nog even close met hem om. Wanneer mijn vriend mij zou vragen te kiezen dat te blijven doen of daarmee te stoppen voor hem zou ik het eerste kiezen. Ik verdien zijn vertrouwen en heb dat in dit geval ook.. Heeft niets te maken met hoeveel ik van mijn vriend hou. Ik wil niet dat iemand mij beperkingen op gaat leggen, ik ben geen bezit.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:04
Allure
Citaat:
Dusjcrib schreef op 11-07-2003 @ 19:00:
Ik zei dat hem voor een keuze stellen verkeerd is, waarop jij zei dat hij toch hoe dan ook moet kiezen. Daar zit dus verschil in Ik zei niet dat de keuze fout is, ik zei dat van hem eisen te kiezen fout is.

Imo is het dus geen keuze tussen het meisje of zijn vriendin. Kiezen om wel met haar naar de bioscoop te gaan is kiezen je eigen leven te behouden, kiezen niet te gaan is meegaan in de onzekerheid en jaloezie van zijn vriendin.

Op zich hoeft dat niet verkeerd te zijn, ik persoonlijk zou het alleen niet doen. Ik heb zoiets met een vriend van me, heb met hem gezoend, had wel iets kunnen worden, is niet gebeurd en nu ga ik nog even close met hem om. Wanneer mijn vriend mij zou vragen te kiezen dat te blijven doen of daarmee te stoppen voor hem zou ik het eerste kiezen. Ik verdien zijn vertrouwen en heb dat in dit geval ook.. Heeft niets te maken met hoeveel ik van mijn vriend hou. Ik wil niet dat iemand mij beperkingen op gaat leggen, ik ben geen bezit.
persoonlijk zou ik kiezen voor het laatste, maarja ieder zijn mening toch... Het gaat erom wat die twee ervan vinden, en ik denk dat het iig het beste is als ze het tegen hem verteld en het erover heeft met hem.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:04
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
volledig akkoord met Dusjcrib.

Mensen die elkaar in een relatie vanalles gaan zitten verbieden, zullen nooit een lange relatie hebben (toch geen relatie gebaseerd op respect en eigenwaarde).

Ik denk dat ik hem keihard zou uitlachen als hij me zou verbieden met die of die uit te gaan.
En omgekeerd: hij mij ook.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:05
Allure
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 11-07-2003 @ 19:04:
volledig akkoord met Dusjcrib.

Mensen die elkaar in een relatie vanalles gaan zitten verbieden, zullen nooit een lange relatie hebben (toch geen relatie gebaseerd op respect en eigenwaarde).

Ik denk dat ik hem keihard zou uitlachen als hij me zou verbieden met die of die uit te gaan.
En omgekeerd: hij mij ook.
Pfff wie heeft het hier over verbieden gehad????
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:06
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Allure schreef op 11-07-2003 @ 19:05:
Pfff wie heeft het hier over verbieden gehad????
ok: vragen om niet meer met een persoon om te gaan.
komt op hetzelfde neer
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:07
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
ik bedoel gewoon dat jaloezie veel verpest in een relatie.
Met citaat reageren
Allure
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 11-07-2003 @ 19:06:
ok: vragen om niet meer met een persoon om te gaan.
komt op hetzelfde neer

Hmmmm dat heb ik ook niet gezegd, LEES EENS GOED
Met citaat reageren
The0
The0 is offline
In het begin van de discussie was het verzoeken niet te gaan (duidelijk makend dat het misschien slecht voor relatie kan zijn teveel met dat meisje om te gaan blabla) en we zijn steeds verder gevorderd naar verbieden : )

Ik zou zeggen: Wel verzoeken, niet verbieden.
Oud 11-07-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Allure schreef op 11-07-2003 @ 19:07:
Maar dat zegt de topicstartster wel..

Mja, je kan van mening zijn dat wel gaan slecht is voor de relatie, ik ben van mening dat niet gaan slecht is voor de relatie.

Het is maar net wat je het belangrijkste vind binnen een relatie denk ik, en wat voor relatie je wil.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:11
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Allure schreef op 11-07-2003 @ 19:07:
huh ik had het helemaal niet tegen jou
ik weet niet eens wat je mening is
sommige mensen nemen toch wel àlles persoonlijk
Met citaat reageren
Advertentie