Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2003, 15:40
Toffe-Tjik
Toffe-Tjik is offline
ik heb een jongen leren kennen en hij is echt wel cool enzo, maar hij is 21 en ik ben 16 en ik weet niet wat ik moet doen, moet ik nou met hem nemen of moet ik nou zeggen van je bent te oud???

weet jij misschien wat ik het beste kan doen??
Oud 02-07-2003, 15:43
Verwijderd
zeggen dat ie te oud is, als je em echt leuk vond dan keek je niet naar de leeftijd
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 15:43
blackfairy
blackfairy is offline
Doe wat je gevoel zegt... heel simpel.
sommige mensen vinden dat leeftijd er niet toe doet, en sommige wel. Doe wat je zelf wilt, en het beste lijkt.
en het ligt er natuurlijk ook aan hoe kinderlijk jij je gedraagt, en hoe ouderlijk hij zich gedraagt.

Ik heb op t moment ook een vriend van 23 *zelf 17* en ik moet zeggen dat het perfect gaat. het verschilt per persoon.

anywayz, succes!
Oud 02-07-2003, 15:44
Verwijderd
Nou, wat vind jezelf?
Vind je het verschil té groot? Denk je dat het niet kan?
Of denk je juist dat het best kan?

Zoiets kan je echt alleen zelf beantwoorden, jíj weet hoe jij in elkaar zit en hoe jij je tegenover die jongen voelt. Mensen hier kunnen alleen zeggen wat zíj voor zichzelf vinden gelden, daar heb je niet zo veel aan... omdat dat dus niet over jóu gaat.

Als je niet weet of je hem te oud vindt of niet, stel ik voor dat je er met hem over praat. Hoe denkt hij erover? Hoe voelt het verschil aan tijdens dat gesprek? Praat er goed over.
Klikt het echt goed? Probeer het dan gewoon... als het mis loopt, blijf dan niet proberen.

Wat ik voor mezelf zou zeggen?
Vijf jaar verschil noem ik niet veel, mijn ouders schelen zes jaar, mijn vriend en ik tien... het kan dus wél, maar of het voor jou ook kan, dat moet je zelf bepalen en uitvinden

Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 15:44
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Ehmz mijn vriend is 5 juni 22 geworden en ik word in december 17.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 15:45
Verwijderd
Ik zou het niet laten afhangen van ons oordeel, maar je kunt het natuurlijk wel meewegen.

Ik zou er een beetje mee oppassen, niet omdat 21-jarige jongens te snel zouden gaan of te ver zouden zijn ofzoiets (wat dat betreft zijn 16-jarige meisjes veel erger ) maar omdat je misschien in nogal verschillende levensfasen zit...ik ken de situatie verder niet. Ik vind het niet een heel overdreven groot verschil.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 15:47
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2003 @ 16:45:
wat dat betreft zijn 16-jarige meisjes veel erger )
foei, nare man!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 15:49
Toffe-Tjik
Toffe-Tjik is offline
Mensen alvast super bedankt voor jullie raad/ tips
Oud 02-07-2003, 15:56
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Toffe-Tjik schreef op 02-07-2003 @ 16:49:
Mensen alvast super bedankt voor jullie raad/ tips
jij ook bedankt toffe tijk
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 16:04
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 02-07-2003 @ 16:56:
jij ook bedankt toffe tijk
Oud 02-07-2003, 16:15
Some
Some is offline
...... als je hem leuk vind waarom zo hij dan te oud zijn?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 17:01
PardonMe
PardonMe is offline
Ik was ook 16 en mijn vriend 21 toen wij wat kregen..
en we gaan inmiddels 1.5 jaar..
Het kan dus wel, maar ik denk ook dat het niet bij iedereen werkt..

Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Als jij denkt dat je er klaar voor bent, en je bent ook verliefd op hem; waarom zou je het niet proberen.
Als hem te oud vindt en je wilt verder niets; dan zeg je dat gewoon..
Oud 02-07-2003, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Some schreef op 02-07-2003 @ 17:15:
...... als je hem leuk vind waarom zo hij dan te oud zijn?
Nou, je kunt best verliefd worden op iemand die gewoon te oud voor je is. Als je als meisje van zestien gek wordt op een getrouwde man van vijfendertig zou ik me toch wel een paar maal achter de oren krabben voor ik er serieus werk van zou gaan maken, voor zover dat nog mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 17:19
AtHell
AtHell is offline
Als je als 21-jarigge achter de 16-jarigge dames aan gaat ben je écht kansloos.
Oud 02-07-2003, 17:24
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2003 @ 18:09:
Als je als meisje van zestien gek wordt op een getrouwde man van vijfendertig
Je zegt het goed, gek worden, maar kan een meisje van 16 nou echt verliefd worden, of is het vaak ook voor de aandacht of whatever?! Ik heb er altijd een beetje mijn twijfels bij als ik zo'n verhaal hoor, hoe echt is de verliefheid dan, maar goed...

21 en 16 vind ik opzich best wel kunnen. Ik ken genoeg jongens van 21 die het prima zouden vinden met een meisje van 16. Volgens mij kan je het alelen niet helemaal zo zeggen, niet iedere jongen van 21 is hetzelfde en niet elk meisje van 16 is hetzelfde. Het ligt er dus aan hoe de personen zijn, en hoe goed jullie bij elkaar passen.
Voelt het voor jezelf goed, of niet? Ik denk namelijk dat als je nu al aan zijn leeftijd twijfelt dat je dan wel goed moet nadenken of je hem echt wel leuk vindt etc.
Hoe goed, en waar ken je hem eigenlijk van??
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 17:33
Toffe-Tjik
Toffe-Tjik is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 02-07-2003 @ 18:24:
Je zegt het goed, gek worden, maar kan een meisje van 16 nou echt verliefd worden, of is het vaak ook voor de aandacht of whatever?! Ik heb er altijd een beetje mijn twijfels bij als ik zo'n verhaal hoor, hoe echt is de verliefheid dan, maar goed...

21 en 16 vind ik opzich best wel kunnen. Ik ken genoeg jongens van 21 die het prima zouden vinden met een meisje van 16. Volgens mij kan je het alelen niet helemaal zo zeggen, niet iedere jongen van 21 is hetzelfde en niet elk meisje van 16 is hetzelfde. Het ligt er dus aan hoe de personen zijn, en hoe goed jullie bij elkaar passen.
Voelt het voor jezelf goed, of niet? Ik denk namelijk dat als je nu al aan zijn leeftijd twijfelt dat je dan wel goed moet nadenken of je hem echt wel leuk vindt etc.
klinkt raar maar ik zit op scouting en hij bij de reddingsbrigade en dat zit beide op het zelfde terrein en zo heb ik hem leren kennen...
Oud 02-07-2003, 17:33
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 02-07-2003 @ 18:24:
Ja dit is wel belangrijk. Ik zou die persoon toch wel eerst goed willen leren kennen en als dan nog blijkt dat jullie op 1 lijn zitten dan kan het altijd nog.
Ik had een vriendje dat 3 jaar ouder was, das niet zoveel opzich, maar hij was in een hele andere levensfase dan ik en het ging daarom dus ook niet goed.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 17:42
Verwijderd
hij is 21 en jij bent 16,....... t maakt niet zo heel veel uit. alleen dat hij dan veel meer levenservaring heeft (ja duur woord).

laat hem je niet overheersen omdat hij ouder is !!
maarhet kan wel
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 18:01
Toffe-Tjik
Toffe-Tjik is offline
Mensjes nog maals bedankt voor jullie raad, heb er zeker wat aan!
Oud 02-07-2003, 18:10
lieve
lieve is offline
5 jaartjes is nu niet zooooooo groot hé! Als je dat vergelijkt met de relatie dat ik eens gehad heb met een gast die 8jaar ouder was dan ik...

Ik heb in elk geval geen spijt dat ik iets met hem begonnen ben! Als je echt allebei op elkaar verliefd bent, waarom zou je dat dan laten gaan...?? Enkel om je leeftijd? Dat zou ik maar dom vinden hoor!
Natuurlijk zullen jullie beide af en toe open moeten staan voor veranderingen. Maar als je beide tijd en moeite in je relatie wil steken(zoals in elke relatie) dan is er volgens mij geen enkel probleem!

Greets Lieve,
en veel succes!

P.S.: als hij volgens jou de moeite is, zou ik het gewoon doen!
Oud 02-07-2003, 18:20
Studentje
Studentje is offline
't Verschil is wel redelijk groot, maar ik denk dat het in principe wel moet kunnen.
Oud 02-07-2003, 20:48
barbara.inc
barbara.inc is offline
Ligt er maar net aan hoe jij bent en hoe hij is. Als hij wat jonger is voor zn leeftijd, en jij wat ouder gaat het vast wel prima, andersom is meestal wel wat lastiger...
Ik heb op mn 16e ook een tijdje wat gehad met iemand van 26, ik ben nu 17 en mn vriend is 23, en dat gaat ook allemaal prima...Age is nothing but a stupid number!

Laatst gewijzigd op 02-07-2003 om 20:50.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:57
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2003 @ 18:09:
Nou, je kunt best verliefd worden op iemand die gewoon te oud voor je is. Als je als meisje van zestien gek wordt op een getrouwde man van vijfendertig zou ik me toch wel een paar maal achter de oren krabben voor ik er serieus werk van zou gaan maken, voor zover dat nog mogelijk is.
Ik was 17 en mijn vriend was een getrouwde man van 45. Nu ben ik 19 en hij 47 (en niet meer getrouwd) en al bijna 2 jaar samen
Oud 02-07-2003, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 02-07-2003 @ 22:57:
Ik was 17 en mijn vriend was een getrouwde man van 45. Nu ben ik 19 en hij 47 (en niet meer getrouwd) en al bijna 2 jaar samen
hier zou ik wel het fijne van willen weten, sorry als je het aso vind, maar ik ben eenmaal geinteresseerd hoe je daar op komt enzo...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:36
Toffe-Tjik
Toffe-Tjik is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 02-07-2003 @ 23:25:
hier zou ik wel het fijne van willen weten, sorry als je het aso vind, maar ik ben eenmaal geinteresseerd hoe je daar op komt enzo...

sorry maar dat wil ik eigenlijk ook wel, ikdenk wel dat ik er veel aan zal hebben.....
Oud 03-07-2003, 12:37
Faery
Faery is offline
Gewoon een relatie aangaan. En als je echt flauwe humor hebt 'm later nog aanklagen voor sexuele intimidatie en dat soort grut .
Oud 03-07-2003, 12:39
Verwijderd
klasse roel,..... wat geef je toch goede voorbeelde.

maar idd gewoon ervoorgaan,... en boeiend als het niets word. dan begin je weer gewoon opnieuw met iemand anders
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:55
Somebody Special
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 02-07-2003 @ 23:25:
Zie PM
Oud 03-07-2003, 12:56
Somebody Special
Citaat:
Toffe-Tjik schreef op 03-07-2003 @ 13:36:
sorry maar dat wil ik eigenlijk ook wel, ikdenk wel dat ik er veel aan zal hebben.....
Zie PM
Oud 03-07-2003, 14:39
Verwijderd
16 en 21 kan
Het hangt er natuurlijk wel heel erg vanaf hoe volwassen jij bent, maar ik denk dat je daar het beste zelf over kunt oordelen.

Maar tussen mij en mijn vriend gaat het ook 'al' 8 maanden goed.
want opzicht niet zo héél lang is eigenlijk

En damn weer een nutteloze reactie
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 15:07
Toffe-Tjik
Toffe-Tjik is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 03-07-2003 @ 15:39:
16 en 21 kan
Het hangt er natuurlijk wel heel erg vanaf hoe volwassen jij bent, maar ik denk dat je daar het beste zelf over kunt oordelen.

Maar tussen mij en mijn vriend gaat het ook 'al' 8 maanden goed.
want opzicht niet zo héél lang is eigenlijk

En damn weer een nutteloze reactie
stomme vraag misschien maar hoe oud is jouw vriend dan???
Oud 03-07-2003, 15:09
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
AtHell schreef op 02-07-2003 @ 18:19:
Idd.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 15:34
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 03-07-2003 @ 16:09:
Idd.
Ja want meisjes van 16 zullen nooit leuk genoeg zijn voor een jongen van 21
Oud 03-07-2003, 19:35
Toffe-Tjik
Toffe-Tjik is offline
Citaat:
blackfairy schreef op 03-07-2003 @ 16:34:
ik zou het niet weten
Oud 03-07-2003, 22:02
)Vampje(
)Vampje( is offline
Huppakee, relatie beginnen! Als jij die gast leuk vindt en het is wederzijds; waarom niet? Hij is geen 50!!

Toen ik 15 was had ik er ook eentje van 21, gaat best.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 09:00
Thirsa
Thirsa is offline
Zoals iedereen al zegt, als je er zelf geen problemen mee hebt, en hij ook niet, waarom zou je dan niets met hem beginnen?

ik ben nu zelf 16 en mijn vriend is 20 (in december word ie 21) en het gaat al 10 maanden heel goed
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 11:56
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2003 @ 16:45:
(wat dat betreft zijn 16-jarige meisjes veel erger )
ja klopt wel .

Toen ik 15/16 was, had ik een relatie van 18 maanden met een jongen van 22. En meestal was ik degene die de eerste stappen zette: als er moest gepraat worden, als er moest gevreeën worden . Ik denk dat hij mij een beetje liet beslissen, omdat hij veel ouder was en dacht: ik laat haar alles ontdekken.
Was wel lief en het was wel een gelukkige tijd.

Nu heb ik opnieuw een veel ouder liefje: ik 18/bijna 19, hij 28/29. Toch ook al 19 maanden. Maar daar heb ik al genoeg over verteld. Gewoon nog ff melden aan de topicstarter dat zelfs dŕt grote leeftijdsverschil geen enkel probleem geeft. We hebben allebei evenveel te zeggen, het is niet zo dat zijn macht meer doorslaggevend is dan de mijne (als we dan toch in termen van macht spreken). We hebben heel veel respect voor elkaar en we maken elkaar gelukkig.

Dus waarom niet? Ofwel heb ik geluk .
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Dit vind ik echt onzin! Ik ken genoeg jongens van 21 die goed zouden passen bij een meisje van 16!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 13:53
Tactic
Tactic is offline
Citaat:
Ik ben 23 en heb een vriendin van 16.

Heb ik dat met opzet gedaan? Nee! Ik heb er zelfs een half jaar mee gezeten voordat ik tegen mezelf zei dat ik er 100% voor zou gaan.

Niet alles is zo zwart/wit zoals jij het zegt! Dan ben ik maar kansloos, maar ondertussen wel al meer dan 1 jaar gelukkig met haar...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 13:56
Toffe-Tjik
Toffe-Tjik is offline
Citaat:
Tactic schreef op 04-07-2003 @ 14:53:

Heb ik dat met opzet gedaan? Nee! Ik heb er zelfs een half jaar mee gezeten voordat ik tegen mezelf zei dat ik er 100% voor zou gaan.

Niet alles is zo zwart/wit zoals jij het zegt! Dan ben ik maar kansloos, maar ondertussen wel al meer dan 1 jaar gelukkig met haar...
hoellang heb je al met der???
Oud 04-07-2003, 14:02
Verwijderd
maak je maar geen zorgen, het kan best
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 16:48
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
blackfairy schreef op 03-07-2003 @ 16:34:
Impliceer ik dat dan ? Nee.

Citaat:
MevrouwM schreef op 04-07-2003 @ 13:02:
Dit vind ik echt onzin! Ik ken genoeg jongens van 21 die goed zouden passen bij een meisje van 16!
Dit gaat inhoudelijk nergens over, ik zeg 'achter aan gaan' bij passen is een heel ander verhaal.

Citaat:
Tactic schreef op 04-07-2003 @ 14:53:

Je hebt het niet met opzet gedaan, dus het is zo gelopen, dus je bent niet achter een meisje van 16 'aan gegaan'. Alles is wel zo zwart wit als ik het zeg, jullie misinterpreteren het.
Oud 04-07-2003, 17:33
blackfairy
blackfairy is offline
[QUOTE]AtHell schreef op 04-07-2003 @ 17:48:

Ik neem aan dat je best weet wat ik bedoel...
Ik vind t vrij kansloos dat je zo'n opmerking moet maken...
Oud 04-07-2003, 18:09
AtHell
AtHell is offline
[QUOTE]blackfairy schreef op 04-07-2003 @ 18:33:
Citaat:
AtHell schreef op 04-07-2003 @ 17:48:

Ik neem aan dat je best weet wat ik bedoel...
Ik vind t vrij kansloos dat je zo'n opmerking moet maken...
Ik niet, ik vind het gewoon simpel weg erg kansloos als een 20+ jarige man zijn partner in de minderjarigge categorie zoekt, dat nog afgezien van het feit dat het strafbaar is.
Oud 04-07-2003, 21:00
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Ik ben hierin heel vrij in mijn gedachte.
Vind dat het absoluut kan een leeftijdsverschil van 7 of meer jaar.
Waar het volgens mij om gaat is dat je elkaar respecteert en dat je elkaars gelijke bent.
Het moet niet zo zijn dat de oudere altijd de beslissingen neemt en de jongere daardoor zelf niet aan bod komt.
Met respect en liefde voor elkaar is het verschil in leeftijd ook heel snel verdwenen.
Oud 04-07-2003, 21:10
freakje
freakje is offline
Als jullie het fijn vinden bij elkaar te zijn, zal de leeftijd wel niet veel betekenen. Maar het is natuurlijk wel een feit dat er een heel verschil in leefwereld is (hoeft niet noodzakelijk problemen met zich mee te brengen).

Je kan het altijd proberen en je zal het vanzelf wel merken of het gaat of niet gaat.
Oud 05-07-2003, 12:04
droomkoningin
droomkoningin is offline
Hey!
Ik ben ook 16 en mijn vriend is over een maandje ook 21...
No problemo....
Je kunt t altijd proberen...toch??
Oud 05-07-2003, 12:37
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
AtHell schreef op 04-07-2003 @ 19:09:
Ik niet, ik vind het gewoon simpel weg erg kansloos als een 20+ jarige man zijn partner in de minderjarigge categorie zoekt, dat nog afgezien van het feit dat het strafbaar is.
Vanaf 16 zijn sexuele handelingen, mits natuurlijk op vrijwillige basis, met meerderjarigen toch echt door de wet toegestaan
Oud 05-07-2003, 15:00
Toffe-Tjik
Toffe-Tjik is offline
na al deze reacties, denk ik dat ik het wel doe
Oud 06-07-2003, 08:00
miss_loves_you
miss_loves_you is offline
Kan best kijk naar je ouders zijn die even oud ik hoor ook wel is dat er 5 jaar tussen zit hoor dusse gewoon doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten