Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2004, 09:21
Lorelei
Lorelei is offline
Hoihoi,

M'n enkel is gisteren dubbel geklapt. Ik sprong van de trap ( ) en kwam verkeerd neer. Ik heb er meteen koude doeken opgelegd en zo, maar m'n voet is toch wel dik geworden. (En heeft nu ook hele mooie groene en blauwe kleurtjes ) Ik ga er vanuit dat-ie gewoon gekneusd is en dat het over een paar dagen wel beter zal gaan. (ik kan er nu absoluut nog niet opstaan of mee 'lopen' of zo)
Wat kan ik het beste doen tot het beter gaat? Ik smeer er al arniflor op. En wanneer zou het beter moeten gaan/wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Ik heb een behoorlijke klap gehad doordat ik sprong.

Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 09:25
Verwijderd
Ik zou hem iig even rust gunnen, dus niet gaan forceren ed. Je moet volgens mij na een paar dagen (tegen het weekend oid?)wel weer een beetje op kunnen lopen, kun je dat niet, dan zouik zeker even langs de dokter gaan. Misschien is lang de dokter gaan sowieso wel verstandig is, al is het maar voor de zekerheid? (Als je er echt niks mee kan nu, dan zou ik dat eigenlijk toch misschien wel even doen...)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 09:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-01-2004 @ 10:25:
Ik zou hem iig even rust gunnen, dus niet gaan forceren ed. Je moet volgens mij na een paar dagen (tegen het weekend oid?)wel weer een beetje op kunnen lopen, kun je dat niet, dan zouik zeker even langs de dokter gaan. Misschien is lang de dokter gaan sowieso wel verstandig is, al is het maar voor de zekerheid? (Als je er echt niks mee kan nu, dan zou ik dat eigenlijk toch misschien wel even doen...)
Mja, ik wist het niet zo goed. Ik heb met m'n moeder afgesproken dat als het morgen nog helemaal niet beter gaat, dat ik dan even langs de huisarts ga. Ik kan 'm nog wel een klein beetje op en neer bewegen (wel pijnlijk maar toch) dus ik denk niet dat het gebroken is..en volgens m'n moeder zou het er anders uit hebben gezien als m'n enkelbanden gescheurt waren. Ik weet niet wat andere opties zijn? Ik ga morgen wel even langs als er totaal geen verbetering in zit.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 10:57
angel--1987
angel--1987 is offline
hai hai
ik heb dat 2 weken ook gehad en heb er een week niet op kunnen lopen, en elke dag met em fvoet om hooggezeten. nu gaat het beter. kan weer beetje normaal lopen amar met heel veel pijn!
rust is echt het enige wat helpt!!(volgens mijn huisarts dan)
suc6 ermee!!
Oud 20-01-2004, 11:34
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Rust is het enige goede, maar je moet je voet wel af en toe bewegen om de bloedtoevoer weer op gang te krijgen. Wil je perse weer kunnen lopen dan kan een tape helpen.
Oud 20-01-2004, 11:39
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 20-01-2004 @ 12:34:
Wil je perse weer kunnen lopen dan kan een tape helpen.
Laat dat wel aanleggen door een fysio of dokter en ga niet zelf lopen kloten...kans dat je het dan verergerd is nogal groot.

(Al denk ik dat je beter gewoon een tijdje rust kunt houden, je lichaam geeft aan dat het er iets niet goed zit en dat zal niet voor niks zijn, geef je enkel de kans om te herstellen...)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 11:41
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 20-01-2004 @ 12:34:
Rust is het enige goede, maar je moet je voet wel af en toe bewegen om de bloedtoevoer weer op gang te krijgen. Wil je perse weer kunnen lopen dan kan een tape helpen.
Mja, ik hoef niet per se te lopen, dus ik ga het maar niet forceren. Ik heb wel zo'n elastiek verband, speciaal voor de enkel, voor als ik een beetje rond ga hupsen (is dat een woord? ). Dat geeft wat extra steun.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten