Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2003, 14:08
Verwijderd
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of het mogelijk is dat de lifestyle van mensen misschien gedeeltelijk genetisch is bepaald.

Hoe denken jullie hierover? Voorbeelden?

Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 16:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2003, 14:11
Verwijderd
Volgens mij wordt het voornamelijk bepaald door de omgeving... that's just me
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:12
Verwijderd
K-master-K...?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:18
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
Noé schreef op 27-06-2003 @ 15:12:
K-master-K...?
zou wel s kunne jah...

moet je dat profiel van dat kind zien!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Noé schreef op 27-06-2003 @ 15:12:
K-master-K...?
lol, nee hoor, ik ben geen K-master-K. Je kan het trouwens best nachecken, omdat er mensen op dit forum zijn die mij persoonlijk kennen. Trouwens, ik kom ook naar de lyfestyle meeting dus kan je het zien. Ik heb ook een fotoboek *hint hint*.

Desalniettemin, deze thread had wel degelijk een serieuze insteek en daarom zou ik willen vragen of er weer off-topic posts meer komen.

F0_ol, tnx voor je reactie. Op zich denk ik ook dat het voor een groot deel door de omgeving komt, maar je ziet ook vaak dat mensen zich dan juist tegen de omgeving gaan afzetten, zoals er ook vaag groepen zijn waar er 10 roken en eentje niet.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:51
sinsere
sinsere is offline
Als je naar mijn ouders kijkt en naar mij, nee .. dan zou je niet zeggen dat lifestyle erfelijk is. En bovendien kun je op deze manier nooit raden wie je neef is, omdat ik in ieder geval niets van je weet. Uit een paar posts kun je dat echt niet opmaken.
Oud 27-06-2003, 16:22
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb het topic maar veranderd. Ik had die vorige niet voor niets gesloten en nou begin je er weer over. Ik heb alleen het eerste deel erin gehouden want dat leek me wel goed voor lifestyle.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 16:59
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 27-06-2003 @ 15:11:
Volgens mij wordt het voornamelijk bepaald door de omgeving... that's just me
Omgeving denk ik ook ja. Sommige ouders voeden hun kinderen zo op dat ze uiterlijk zien als een bijzaak. Andere ouders voden hun kind zo op dat ze van die overuiterlijk bewuste huppelkutten worden.

Sorry, ik was even vergeten waarom ik bijna nooit op dit Forum deel kom.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 17:02
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 27-06-2003 @ 17:22:
Ik heb je post maar weer veranderd.
Citaat:
WishfulDreaming schreef op Beleidszaken @
Als die mensen ervan overtuigd zijn dat hun topic wel waarde heeft, en het is gesloten om de replies, kan diegene hem nog een keer openen en extra vragen om ontopic reacties.
En als er dan weer zo triest in wordt gereageerd, dan gaat ie maar weer dicht.
Na het lezen van deze post van jou op Beleidszaken, in een thread waarin werd gemeld dat jij nogal lukraak omging met je positie, alluderend op een deel van de daar genoemde argumenten, was ik er van overtuigd dat ik, met de door mij bewust aangebrachte vraag om on-topic replies, toch wel redenen had om deze thread veilig uit te dragen.
Begrijp me niet verkeerd, dit is totaal niet persoonlijk bedoeld en ik hoop dat je snapt, en ik zeg dit speciaal tegen jou omdat ik weet dat jij uitdraagt dat je open staat voor feed-back, het is ook geen beschuldiging, maar zoals je doet lijkt het in ieder geval net alsof je een nepotiste bent. Je bent niet consequent en zet in veel gevallen een slotje op threads die volgens elke zwart op wit regelgeving kunnen en zelfs leuk zijn, terwijl je volgens de wetmatigheden die jij doet optreden soms de meest lullige, chatterige en nuteloze topics laat staan en zelfs aanmoedigt. Als je dit stuk weer wil verwijderen omdat je je voelt aangetast moet je dat vooral doen. Ik wilde je dit alleen even melden. En je had het stuk over Lysenko best kunnen laten staan.

Voor de rest van de lezers:

ff terugbrengen...

Wat is er, wat betreft lifestyle, allemaal erfelijk en waar komen de andere invloeden vandaan. Lysenko zei dat zelfs ervaringen erfelijk zijn, maar zo ver wil ik niet gaan.
Ik denk echter dat een groot deel van je lifestyle toch bewust of onbewust, genetisch of niet, wordt opgedragen door je ouders, ook al hebben jullie een totaal andere lifestyle. Ik wilde de proef op de som nemen door het volgende:

Ik heb sinds kort een neef zitten hier op het forum. Hij is net zo oud als ik en woont in dezelfde woonplaats, dus onze invloeden zijn redelijk gelijk, zou je kunnen stellen. Kunnen jullie aan de hand van een aantal posts van mij zien wie mijn neef op het forum is?

tip: bij info kan je in een keer een overzicht van alle threads krijgen van iemand.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 17:06
drama
drama is offline
Muah, denk da'k dan verwisseld ben.
Oud 27-06-2003, 20:03
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 27-06-2003 @ 18:02:
Na het lezen van deze post van jou op Beleidszaken, in een thread waarin werd gemeld dat jij nogal lukraak omging met je positie, alluderend op een deel van de daar genoemde argumenten, was ik er van overtuigd dat ik, met de door mij bewust aangebrachte vraag om on-topic replies, toch wel redenen had om deze thread veilig uit te dragen.
Begrijp me niet verkeerd, dit is totaal niet persoonlijk bedoeld en ik hoop dat je snapt, en ik zeg dit speciaal tegen jou omdat ik weet dat jij uitdraagt dat je open staat voor feed-back, het is ook geen beschuldiging, maar zoals je doet lijkt het in ieder geval net alsof je een nepotiste bent. Je bent niet consequent en zet in veel gevallen een slotje op threads die volgens elke zwart op wit regelgeving kunnen en zelfs leuk zijn, terwijl je volgens de wetmatigheden die jij doet optreden soms de meest lullige, chatterige en nuteloze topics laat staan en zelfs aanmoedigt. Als je dit stuk weer wil verwijderen omdat je je voelt aangetast moet je dat vooral doen. Ik wilde je dit alleen even melden. En je had het stuk over Lysenko best kunnen laten staan.

Voor de rest van de lezers:

ff terugbrengen...

Wat is er, wat betreft lifestyle, allemaal erfelijk en waar komen de andere invloeden vandaan. Lysenko zei dat zelfs ervaringen erfelijk zijn, maar zo ver wil ik niet gaan.
Ik denk echter dat een groot deel van je lifestyle toch bewust of onbewust, genetisch of niet, wordt opgedragen door je ouders, ook al hebben jullie een totaal andere lifestyle. Ik wilde de proef op de som nemen door het volgende:

Ik heb sinds kort een neef zitten hier op het forum. Hij is net zo oud als ik en woont in dezelfde woonplaats, dus onze invloeden zijn redelijk gelijk, zou je kunnen stellen. Kunnen jullie aan de hand van een aantal posts van mij zien wie mijn neef op het forum is?

tip: bij info kan je in een keer een overzicht van alle threads krijgen van iemand.
Zucht. Wat ik zei op beleidszaken was voor topics die WEL waarde hadden. Mensen die moeten gaan raden wie jouw neef is, who cares anyway, moeten maar naar onzin gaan en dan kan je het daar vragen. Dus daarom sloot ik em , niet om de reacties.

En als ik dit stuk nou zou weghalen was omdat het offtopic gechat was, en niet omdat ik me zogenaamd aangevallen voelde.

Verder commentaar op mij ajb via pm. Dank je.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:10
Verwijderd
Dergelijke lange betogen, hoe goed onderbouwd ook, verdragen zich slecht met lifestyle.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:16
jeffry
jeffry is offline
ik denk dat het niet erfelijk is
Oud 28-06-2003, 08:41
nps
nps is offline
Citaat:
drama schreef op 27-06-2003 @ 18:06:
Muah, denk da'k dan verwisseld ben.
Oud 28-06-2003, 09:32
Verwijderd
Ghehe, zit niet echt binnen de familie hier. Ik ben de enige die echt veel om muziek geeft, op politiek gebied denk ik toch wel redelijk verschillend van m'n ouders -hoewel dat steeds minder wordt, ik ben iets gematigder links geworden en m'n ouders overwegen het om volgende keer geen cda meer te stemmen - Uiterlijk boeit me wel, maar is absoluut geen hoofdzaak.
M'n broertje is een stoer voetballand modepopje met heel veel vriendjes met een hele grote bek Terwijl m'n zusje wat meer 'casual' is..alles behalve 'stoer' is en ook wat minder om uiterlijk/kleding e.d. geeft..Verder zijn d'r kwa gedrag natuurlijk zat overeenkomsten, maar dat is grotendeels een gevolg van opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 10:00
soske
soske is offline
Hmmm niet echt nee....

Mijn moeder is modieus met haar eigen twist, ze ziet er hip uit. Mijn vader is een beetje gewoontjes, mijn moeder koopt zijn kleren, meestal polotjes. Mijn broertje was eerst echt zo'n wigger white ganster, maar dat is nu gelukkig een stuk minder. Hij draagt T-shirts, wijde broeken en skateschoenen, verder houdt hij van rapmuziek en Warhammer( dat is nu ook weer een beetje over) Hij begint een verwend chagerijnig nest te worden die alleen maar fietsen kan mollen en playstation 2 kan spelen met zijn vriendjes (hij komt heel hard in de puberteit )En hij zit op voetbal, geeft veel om zijn image. Mijn vader is wel rechts, mijn moeder van de ene kant ook maar van de andere dol op het milieu. Laatst heeft ze haar hart gevolgd en Groenlinks gestemd Mijn ouders golven allebei, als ze dat gaan doen transformeren ze tot kakkers met polo's en bermuda's. Ik ben wel met kleren en uiterlijk bezig, maar veel minder met image en sport.
Oud 28-06-2003, 23:06
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Binnen mijn gezin kleedt iedereen zich verzorgt.
En iedereen naar z'n leeftijd.
Ik kleed me enigzins hip/trendy/apart/retro(is nu hip dus ja)(zolang het me aanstaat wat hip/trendy is).

Mijn broertje en zusje kleden zich wat meer als trendvolgers/modevolgers....maar die geven ook nog meer om de mening van de omgeving(school, tussen de 13 en 15, pubertjes)

De rest van m'n familie kleedt zich ook altijd verzorgd, maar ook naar leeftijd.
En ook wat ze zelf willen/leuk vinden.
Maar over het algemeen modieus/goed.

Erfelijk nee, omgeving ja.
Reageren

Regels voor berichten